Драгалевският манастир – спокойствие и красота близо до София
Любопитно 25.05.2020 17:24
Драгалевски манастир „Успение Богородично“ е едно от предпочитаните места за разходка край София, предаде репортер на БГНЕС.
След отмяната на забраната за разходки в природен парк „Витоша“ много софиянци с радост се разхождат в любимата планина. Едно от най-често посещаваните места свързано с нашата духовна история е Драгалевският манастир.
„Тук е много спокойно, много хубаво, виждате каква хубава гледка е”, сподели Асен, който е сред хората, които са решили да използват почивния ден, за да посетят манастира. Той съжалява, че няма време да идва по-често на това място.
Николай и Мария живеят в квартал „Драгалевци“ и често ходят до манастира.
„Винаги е бил много добре поддържан, монахините са млади, грижат се перфектно и сега даже са засадили разкошни цветя. Много е хубаво, атмосферата е прекрасна, въздухът е чист и разходката е приятна”, каза Мария. За нея, Драгалевският манастир е един отдушник на София, където можеш да дойдеш, да се помолиш, да се изповядаш, да подишаш хубав въздух, да се заредиш с положителна енергия. Съпругът й допълни, че живеят в района от 15 години. „Много сме щастливи, че имаме тая възможност, когато сме свободни да ходим до манастира. Той е символ на София и място, където човек може да се разтоварва, да запали свещичка за здраве, да си пожелае нещо”, посочи той.
Драгалевският манастир е построен през 1345 г. от цар Иван Александър (1331-1371) и до падането на България под турско робство е бил под закрилата на царската фамилия. В първите десетилетия на османско владичество манастирът има трудна съдба, както повечето български свети места.
През 1476 г. софийският болярин Радослав Мавър обновил църквата. Той заедно със семейството му са изписани в пищни дрехиа. От XV век е запазена и друга сцена – как ангелът господен навива небето на руло като свитък пергамент по време на Страшния съд.
Църквата „Света Богородица“ е обновена и изписана два века по-късно от известния книжовник и иконописец св. Пимен Зографски. Днес стенописите са в Софийския исторически музей.
По време на Възраждането манастирът бил център на националноосвободителното движение в Софийско. През 70-те години на XIX век игумен на манастира бил Генадий, бивш знаменосец в четата на Ильо войвода и участник в Първата българска легия в Белград (1862). През 1871-1872 г. Левски редовно отсядал в манастира.
Около половин век след Освобождението, през 1932 г. манастирът става женски. Оттогава са жилищните сгради и църквата. Новата църква „Св. Мина“ естествено включва старата „Успение Богородично“. Двете са обединени с общ покрив. /БГНЕС
След отмяната на забраната за разходки в природен парк „Витоша“ много софиянци с радост се разхождат в любимата планина. Едно от най-често посещаваните места свързано с нашата духовна история е Драгалевският манастир.
„Тук е много спокойно, много хубаво, виждате каква хубава гледка е”, сподели Асен, който е сред хората, които са решили да използват почивния ден, за да посетят манастира. Той съжалява, че няма време да идва по-често на това място.
Николай и Мария живеят в квартал „Драгалевци“ и често ходят до манастира.
„Винаги е бил много добре поддържан, монахините са млади, грижат се перфектно и сега даже са засадили разкошни цветя. Много е хубаво, атмосферата е прекрасна, въздухът е чист и разходката е приятна”, каза Мария. За нея, Драгалевският манастир е един отдушник на София, където можеш да дойдеш, да се помолиш, да се изповядаш, да подишаш хубав въздух, да се заредиш с положителна енергия. Съпругът й допълни, че живеят в района от 15 години. „Много сме щастливи, че имаме тая възможност, когато сме свободни да ходим до манастира. Той е символ на София и място, където човек може да се разтоварва, да запали свещичка за здраве, да си пожелае нещо”, посочи той.
Драгалевският манастир е построен през 1345 г. от цар Иван Александър (1331-1371) и до падането на България под турско робство е бил под закрилата на царската фамилия. В първите десетилетия на османско владичество манастирът има трудна съдба, както повечето български свети места.
През 1476 г. софийският болярин Радослав Мавър обновил църквата. Той заедно със семейството му са изписани в пищни дрехиа. От XV век е запазена и друга сцена – как ангелът господен навива небето на руло като свитък пергамент по време на Страшния съд.
Църквата „Света Богородица“ е обновена и изписана два века по-късно от известния книжовник и иконописец св. Пимен Зографски. Днес стенописите са в Софийския исторически музей.
По време на Възраждането манастирът бил център на националноосвободителното движение в Софийско. През 70-те години на XIX век игумен на манастира бил Генадий, бивш знаменосец в четата на Ильо войвода и участник в Първата българска легия в Белград (1862). През 1871-1872 г. Левски редовно отсядал в манастира.
Около половин век след Освобождението, през 1932 г. манастирът става женски. Оттогава са жилищните сгради и църквата. Новата църква „Св. Мина“ естествено включва старата „Успение Богородично“. Двете са обединени с общ покрив. /БГНЕС
CHF
|
1 | 2.09068 |
GBP
|
1 | 2.22785 |
RON
|
10 | 3.84031 |
TRY
|
100 | 3.89732 |
USD
|
1 | 1.66411 |
Последни новини
- 12:40 Тръмп подписа указ, с който обяви фентанила за оръжие за масово унищожение
- 12:32 Кутев: Радев вероятно няма да направи партия сега, той изпълни мисията си - да е успешен президент
- 12:24 В Берлин: Европейски лидери предложиха "многонационални сили" за Украйна
- 12:17 Кола блъсна дете пред училище в София
- 12:09 Бизнесът в Германия бил под натиска на повече и по-качествени стоки от Китай
- 12:06 ДПС-НОВО НАЧАЛО пред Радев: Избори с машинен вот, но не с тези "мадуровки"
- 12:02 Лавров: Европа имаше много шансове да участва в уреждането на украинския конфликт, но ги игнорира
- 11:56 Пламен Димитров поиска депутатите да гласуват внесените в Народното събрание бюджети