Драгалевският манастир – спокойствие и красота близо до София
Любопитно 25.05.2020 17:24
Драгалевски манастир „Успение Богородично“ е едно от предпочитаните места за разходка край София, предаде репортер на БГНЕС.
След отмяната на забраната за разходки в природен парк „Витоша“ много софиянци с радост се разхождат в любимата планина. Едно от най-често посещаваните места свързано с нашата духовна история е Драгалевският манастир.
„Тук е много спокойно, много хубаво, виждате каква хубава гледка е”, сподели Асен, който е сред хората, които са решили да използват почивния ден, за да посетят манастира. Той съжалява, че няма време да идва по-често на това място.
Николай и Мария живеят в квартал „Драгалевци“ и често ходят до манастира.
„Винаги е бил много добре поддържан, монахините са млади, грижат се перфектно и сега даже са засадили разкошни цветя. Много е хубаво, атмосферата е прекрасна, въздухът е чист и разходката е приятна”, каза Мария. За нея, Драгалевският манастир е един отдушник на София, където можеш да дойдеш, да се помолиш, да се изповядаш, да подишаш хубав въздух, да се заредиш с положителна енергия. Съпругът й допълни, че живеят в района от 15 години. „Много сме щастливи, че имаме тая възможност, когато сме свободни да ходим до манастира. Той е символ на София и място, където човек може да се разтоварва, да запали свещичка за здраве, да си пожелае нещо”, посочи той.
Драгалевският манастир е построен през 1345 г. от цар Иван Александър (1331-1371) и до падането на България под турско робство е бил под закрилата на царската фамилия. В първите десетилетия на османско владичество манастирът има трудна съдба, както повечето български свети места.
През 1476 г. софийският болярин Радослав Мавър обновил църквата. Той заедно със семейството му са изписани в пищни дрехиа. От XV век е запазена и друга сцена – как ангелът господен навива небето на руло като свитък пергамент по време на Страшния съд.
Църквата „Света Богородица“ е обновена и изписана два века по-късно от известния книжовник и иконописец св. Пимен Зографски. Днес стенописите са в Софийския исторически музей.
По време на Възраждането манастирът бил център на националноосвободителното движение в Софийско. През 70-те години на XIX век игумен на манастира бил Генадий, бивш знаменосец в четата на Ильо войвода и участник в Първата българска легия в Белград (1862). През 1871-1872 г. Левски редовно отсядал в манастира.
Около половин век след Освобождението, през 1932 г. манастирът става женски. Оттогава са жилищните сгради и църквата. Новата църква „Св. Мина“ естествено включва старата „Успение Богородично“. Двете са обединени с общ покрив. /БГНЕС
След отмяната на забраната за разходки в природен парк „Витоша“ много софиянци с радост се разхождат в любимата планина. Едно от най-често посещаваните места свързано с нашата духовна история е Драгалевският манастир.
„Тук е много спокойно, много хубаво, виждате каква хубава гледка е”, сподели Асен, който е сред хората, които са решили да използват почивния ден, за да посетят манастира. Той съжалява, че няма време да идва по-често на това място.
Николай и Мария живеят в квартал „Драгалевци“ и често ходят до манастира.
„Винаги е бил много добре поддържан, монахините са млади, грижат се перфектно и сега даже са засадили разкошни цветя. Много е хубаво, атмосферата е прекрасна, въздухът е чист и разходката е приятна”, каза Мария. За нея, Драгалевският манастир е един отдушник на София, където можеш да дойдеш, да се помолиш, да се изповядаш, да подишаш хубав въздух, да се заредиш с положителна енергия. Съпругът й допълни, че живеят в района от 15 години. „Много сме щастливи, че имаме тая възможност, когато сме свободни да ходим до манастира. Той е символ на София и място, където човек може да се разтоварва, да запали свещичка за здраве, да си пожелае нещо”, посочи той.
Драгалевският манастир е построен през 1345 г. от цар Иван Александър (1331-1371) и до падането на България под турско робство е бил под закрилата на царската фамилия. В първите десетилетия на османско владичество манастирът има трудна съдба, както повечето български свети места.
През 1476 г. софийският болярин Радослав Мавър обновил църквата. Той заедно със семейството му са изписани в пищни дрехиа. От XV век е запазена и друга сцена – как ангелът господен навива небето на руло като свитък пергамент по време на Страшния съд.
Църквата „Света Богородица“ е обновена и изписана два века по-късно от известния книжовник и иконописец св. Пимен Зографски. Днес стенописите са в Софийския исторически музей.
По време на Възраждането манастирът бил център на националноосвободителното движение в Софийско. През 70-те години на XIX век игумен на манастира бил Генадий, бивш знаменосец в четата на Ильо войвода и участник в Първата българска легия в Белград (1862). През 1871-1872 г. Левски редовно отсядал в манастира.
Около половин век след Освобождението, през 1932 г. манастирът става женски. Оттогава са жилищните сгради и църквата. Новата църква „Св. Мина“ естествено включва старата „Успение Богородично“. Двете са обединени с общ покрив. /БГНЕС
CHF | 1 | 1.9984 |
GBP | 1 | 2.28811 |
RON | 10 | 3.93061 |
TRY | 100 | 5.63567 |
USD | 1 | 1.82481 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за четвъртък, 2 май 2024 г.
- 19:29 Сливен – рекордьор по млади майки
- 19:17 Тя е само на 38 г., но изглежда като баба
- 19:07 За ПП-ДБ, БСП и Радев е по-добре да няма детска болница, магистрали и пътнически ЖП транспорт
- 18:56 Евгени Петров: Какво общо има частната детска болница с държавната?
- 18:43 5 идеи за забавен великденски маникюр
- 18:31 ГЕРБ подкрепя държавна национална детска болница
- 18:24 Петков се разсърди, че го питат за фалшификацията на подписи: Не вярвам на ДАНС и прокуратурата