За два дни 100 души са потърсили чата за първа психологическа помощ на БЧК

България 01.04.2020 18:43

Към момента има около 100 души, които са потърсили помощ от Националния онлайн чат, който БЧК стартира в понеделник, за да отговори на нуждите на обществото в условията на извънредно положение в страната, породено от пандемията COVID-19 и повишеното ниво на стрес. Това каза пред БГНЕС Деница Баръмова, директор на Дирекция „Български младежки Червен кръст“ БЧК.

На уебсайта на организацията www.redcross.bg близо 30 специалисти по психосоциална подкрепа на БЧК, всеки ден от 10:00 ч. до 12:00 ч., от 15:00 ч. до 17:00 ч. и от 20:00 ч. до 22:00 ч. предоставят безплатна и конфиденциална подкрепа на хората, които са вкъщи и изпитват затруднения при справянето с настоящата обстановка, и които ще имат възможност да споделят своите притеснения и безпокойство. Всеки, който има нужда от подкрепа, може да пише в чата във всеки един момент, а екипът, предоставящ услугата, ще отговаря в рамките на посочените часове. Във всяко останало време, разбира се, всеки може да остави офлайн съобщение. Освен оказваната при нужда психологична и психосоциална подкрепа, професионалистите от БЧК предоставят и информация за дейностите на организацията, насочени към нуждаещите се хора по време на извънредното положение, както и за мерките на правителството относно ограничаването на разпространението на коронавируса.

Директорът на БМЧК обясни, че над 50 от тези 100 души, които са потърсили помощ са се свързали онлайн. Така са проведени над 50 чата от професионалистите по психосоциална подкрепа. “Очевидно, че нуждата е голяма и хората имат тази потребност да се свържат и по този алтернативен, абсолютно анонимен, особено в онлайн частта начин, с хора, които могат да ги изслушат, могат да им окажат такава помощ“, обясни Деница Баръмова. Тя посочи, че въпросите са различни. „Тъй като ние даваме информация за официалните мерки, предприети от правителството за ограничаване на COVID-19, но също така много голям процент от хората търсят помощ за справяне със стресовата ситуация. Това всъщност е основната цел на онлайн чата – да подпомогнем на населението да се справи в тази нова стресова ситуация във връзка с COVID-19“, каза Баръмова.

А иначе тя обясни, че към настоящия момент БЧК изпълнява всички дейности, които са необходими във всяка една областна организация, т.е. в цялата страна. „Те са свързани с подпомагане основно на социалния патронаж. Нашите програми за домашни грижи са в действие и все още работят колегите, подпомагаме логистично навсякъде и в националния ни логистичен център цялата операция и в подкрепа на МЗ, също и Националния оперативен щаб“, обясни тя. Деница Баръмова припомни също така и че БЧК съвместно с DMS отвори кампания за набиране на средства в помощ на действията на Щаба и МЗ. „Всеки може да дари на кратък номер1466, също така и онлайн и чрез банковата сметка, която може да бъде намерена на www.redcross.bg“, каза Баръмова. /БГНЕС
CHF CHF 1 2.00105
GBP GBP 1 2.27568
RON RON 10 3.93076
TRY TRY 100 5.62834
USD USD 1 1.83027