Как коронавирусът промени потреблението в интернет
България 26.03.2020 17:43
Затварянето на огромен брой хора вкъщи, дистанционната работа, съкращенията на персонала и цялостната паника около пандемията от COVID-19 променя и потреблението на интернет по света. SimilarWeb е компанията, която има за основен фокус е измерване на потреблението в интернет, както и посещаемостта на сайтовете в мрежата. SimilarWeb също класифицира сайтовете в според индустрията, в която оперират.
За последните 28 дни компанията отчита сериозен ръст в посещенията на сайтовете на Световната здравна организация, американските Центрове за заболявания и профилактика, европейският Център за заболявания, профилактика и контрол и сайта worldometers.info, в който се публикува статистика за броя заболели и починали от коронавируса.
SimilarWeb разглежда и ефекта върху посещаемостта на сайтовете според индустрията, в която оперират и очаквано в тези, които са най-засегнати от заболяването имат и най-драстичен спад: Хотели и настаняване отбелязват над 38% спад на трафика, 32% е спада при сайтовете за коли под наем, а над 30% на сайтовете свързани със самолетни билети. Изненадващо, но спад в трафика отбелязват и сайтовете свързани със здраве и здравно състояние, макар и само с 2,82%.
На другият полюс са новинарските сайтове, както и сайтовете на официалните държавни институции, които нарастват съответно с 5,5% и 20,37%. Сайтовете за доставка на храна отбелязват очакван, но и скромен ръст от 6,51% в посещенията, докато трафика на социалните медии расте с 8,7% за разглежданите последни 28 дни. Не е изненада и ръста в сайтовете за видео стрийминг услуги с почти 10%, но може би до някъде е учудващ спада в сайтовете за електронна търговия, които отбелязват над 3% по-малко посещения.
Отново по данни на SimilarWeb се вижда ясна тенденция на спад на трафика на българските сайтове, които са в сферата на туризима, като при някой се забелязва тенденция от 80% по-малко посещения. На обратният полюс са българските сайтове доставящи хранителни стоки до дома, а някой от тях бележат ръст на трафика с 400% от 15 март насам. Интересното е, че в България онлайн магазините (за нехранителни продукти) по-скоро нямат съществени промени в трафика, а тези за доставка на храна от ресторанти имат незначителен ръст след обявяването на извънредното положение в страната. Сериозен ръст се наблюдава и в новинарските сайтове в България. /money.bg
За последните 28 дни компанията отчита сериозен ръст в посещенията на сайтовете на Световната здравна организация, американските Центрове за заболявания и профилактика, европейският Център за заболявания, профилактика и контрол и сайта worldometers.info, в който се публикува статистика за броя заболели и починали от коронавируса.
SimilarWeb разглежда и ефекта върху посещаемостта на сайтовете според индустрията, в която оперират и очаквано в тези, които са най-засегнати от заболяването имат и най-драстичен спад: Хотели и настаняване отбелязват над 38% спад на трафика, 32% е спада при сайтовете за коли под наем, а над 30% на сайтовете свързани със самолетни билети. Изненадващо, но спад в трафика отбелязват и сайтовете свързани със здраве и здравно състояние, макар и само с 2,82%.
На другият полюс са новинарските сайтове, както и сайтовете на официалните държавни институции, които нарастват съответно с 5,5% и 20,37%. Сайтовете за доставка на храна отбелязват очакван, но и скромен ръст от 6,51% в посещенията, докато трафика на социалните медии расте с 8,7% за разглежданите последни 28 дни. Не е изненада и ръста в сайтовете за видео стрийминг услуги с почти 10%, но може би до някъде е учудващ спада в сайтовете за електронна търговия, които отбелязват над 3% по-малко посещения.
Отново по данни на SimilarWeb се вижда ясна тенденция на спад на трафика на българските сайтове, които са в сферата на туризима, като при някой се забелязва тенденция от 80% по-малко посещения. На обратният полюс са българските сайтове доставящи хранителни стоки до дома, а някой от тях бележат ръст на трафика с 400% от 15 март насам. Интересното е, че в България онлайн магазините (за нехранителни продукти) по-скоро нямат съществени промени в трафика, а тези за доставка на храна от ресторанти имат незначителен ръст след обявяването на извънредното положение в страната. Сериозен ръст се наблюдава и в новинарските сайтове в България. /money.bg
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 23:12 23 партии и 11 коалиции подадоха документи в ЦИК за участие в изборите на 9 юни
- 22:53 Хороскоп за четвъртък, 25 април 2024 г.
- 19:36 Попфолк певицата Глория е катастрофирала в Кресненското дефиле
- 19:26 Най-голямата германска оръжейна компания получи поръчка от Бундесвера за €400 млн.
- 19:17 Българи взеха златен медал на Международното студентско състезание по програмиране (ICPC)
- 19:09 Засега няма риск у нас работни места да бъдат заети от изкуствен интелект
- 18:57 Криси от Ергенът 3 - участничката, която качи 9 кг по време на участието си в риалитито
- 18:46 Надрусана шофьорка блъсна дете на пешеходна пътека в Добрич