Още снимки:
test

Образователният министър препоръча: Учителите да започнат да преподават нови знания

25.03.2020 09.08

Министърът на образованието и науката Красимир Вълчев изпрати 7 насоки към директорите – за преподаване на нов материал, проектно-базирано обучение, без оценки, но с проследяване на активността. Дистанционното обучение вероятно ще продължи до 13 април.

"Към днешна дата, това което можем да кажем с висока степен на вероятност е, че преустановяването на присъствената форма на обучение в училищата ще продължи поне до 13 април“, пише в писмото си министър Вълчев. Той препоръчва да се започне преподаване на нови знания там, където това още не е направено.

Ето какво пише Вълчев в писмото до училищните директори:

"През изминалата седмица стартирахме обучение в електронна среда. През първите дни целта беше да осигурим организационно и технологично обучението и да компенсираме част от пропуснатите вече дни за упражнение и затвърждаване на знания. Никой от нас не беше готов за тази ситуация, но благодарение на вас се справихме. Благодарим ви за усилията, енергията и ентусиазма, които вложихте. Към днешна дата, това което можем да кажем с висока степен на вероятност е, че преустановяването на присъствената форма на обучение в училищата ще продължи поне до 13 април 2020 година. Това ни изправя пред задачата да направим електронната форма на обучение още по-пълноценна. В тази връзка в следващите дни усилията ни трябва да са насочени към:

1. Да започнем, там където това не е направено, с преподаването на нови знания. Тъй като синхронната форма на дистанционно обучение се сблъсква с редица ограничения (достатъчно електронни устройства във всяко семейство, наличен и достатъчно бърз интернет, здравословно допустимо време за работа с екран и др.), препоръчваме редуването й с асинхронна форма. По преценка на учителите могат да се редуват с уроци за упражнения, повторение, обобщение и т.н., както и преподаването на нови знания чрез синхронна и асинхронна форма. Препоръчваме по-пълноценно използване на възможностите на проектно-базираното обучение, при което на учениците се поставя конкретна задача – дневна, седмична или с по-дълъг срок, която може да бъде изпълнена само след извършването на предварителна подготовка – търсене, подбор, анализ и използване на информация от различни източници, и е възможност за придобиване и проявление на редица ключови умения.

2. Подобряване на организацията с оглед оптимална дневна натовареност за учениците и покоординирано възлагане на задачи от различните учители в 5.-12. клас. Директорите и класните ръководители е необходимо да направят още веднъж анализ на организацията на работа (кой учител с кои ученици по кое време и колко работи), така че дневната натовареност на учениците 1.-7. клас да е до 6 астрономически часа, а на учениците 8.-12. клас – до 7 астрономически часа, като се има предвид, че част от това време не е в електронна среда. Извън тези часове учениците могат да бъдат насърчени да ползват допълнителни образователни ресурси. Разпределението на часовете от разстояние не е необходимо да повтаря седмичното разписание. Няма необходимост от утвърждаване на това разпределение, целта е да се направи координация между учителите на съответната паралелка, така че да не се допуска струпване на часове. Препоръчваме приоритетно да се залагат уроци по български език и литература, математика, природни науки, обществени науки, но това не отхвърля възможността да се включат и часове по чужд език или друг предмет, който за конкретния клас или випуск е от особено значение. Работата в областта на изкуствата и технологиите може да е ефективна и чрез проектно-базирано обучение, при което се поставят индивидуални или екипни задачи за създаване на продукт, за изготвяне на проект, за изработване на презентация и т.н., а в областта на спорта - чрез препоръки за поддържане на физическата активност и изпълнение на леки физически упражнения в домашни условия между отделните уроци по останалите предмети. Необходимо е максимално да се ограничат задачите, които изискват разпечатване на материали.

3. Запазване и усилване на положителните нагласи за учене в електронна среда, като на този етап не се отбелязват оценки в училищната документация, а учителят следи ангажираността и активността на всеки свой ученик. Преподавателите могат да си водят бележки за работата и за напредъка на учениците си и при необходимост да предоставят обратна връзка на родителите.

4. Преминаване към работа с електронни платформи от учителите, които досега не са ги използвали, тъй като те предоставят възможност за по-пълноценно обучение и улесняват отчетността. Интернет приложения, социални мрежи или електронна поща могат да продължат да се използват за връзка с родителите. Училищата по техен избор могат да продължат да работят с познатите им платформи и ресурси. Обръщаме внимание, че в бъдеще чрез създадените профили на учителите и учениците в домейна на МОН edu.mon.bg ще се осигурява всяка интеграция с информационните системи на Министерството. Ето защо препоръчваме създадените акаунти на учениците и учителите да им бъдат предоставени в разумен срок. Важно е да отбележим, че самите профили са в МОН, а не в Майкрософт. Министерството на образованието и науката осигури интеграция на тези профили и безплатна поддръжка за платформата Майкрософт Тиймс, като ползването й не е задължително в този момент, а възможност.

5. Да създадем още по-интензивна среда за взаимопомощ между учителите и училищата чрез споделяне на опит, практики, електронни ресурси, консултации за работа в електронна среда и др. Директорите следва да намерят подход за подкрепа на учителите, които не са включени (изцяло или пълноценно) в електронна форма на обучение.

6. За професионалните гимназии е подходящо да се организират интегрирани уроци по теория и практика, да се даде приоритет на теоретичните учебни часове и да се редуцират практическите до практико-приложни разработки, проекти, чертежи, изследователски дейности и др. и/или отложи за по-късен етап групиране на учебните часове за учебна практика в зависимост от спецификата на професията. Подготовката на 12-ти клас за ДИППК е водеща, но основно върху вече взетия материал до края на първия срок.

7. За учениците, които не са обхванати в обучение от разстояние, ще пренастроим проекта “Подкрепа за успех” с цел включването им в допълнителни присъствени занимания след възстановяване на учебния процес в училищата". /tribune.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Общество
15:51
1890 безработни са обзлужени електренно от Агенцията по заетостта
15:13
3 384 000 лв. са постъпили в сметката на МЗ от дарители
15:01
Тестват за коронавирус и в Плевен от утре
14:17
Митрополит Антоний: За Великден традициите ще бъдат спазени
13:58
Проф. Коста Костов: Медицинският съвет изпълни задачата си достойно
13:40
550 сигнала за нарушения са проверили горските служители през март
13:33
Общо 15 899 теста за COVID-19 са направени у нас
13:21
Д-р Ненков: Да си следваме водачите, а не Румен Радев и "специалисти" по вируси да ни разколебават
12:50
Следим COVID-19 с мобилно приложение, случаите са 503 (обзор)
12:37
Гробницата в село Свещари – уникалният паметник на тракийската култура
12:12
Българският флот през Средновековието
11:22
Благодатният огън идва от Йерусалим при строги мерки
11:16
Проверки в цялата страна по Великден и Гергьовден заради спекулата
10:01
Кантарджиев: Медиците с грипоподобни симптоми ще бъдат тествани за коронавирус
08:40
522 са случаите на COVID-19 у нас, излекуваните са 37
08:31
Проф. Габровски: Няма смисъл от масови бързи тестове при ниската им надеждност
08:25
Облачно и дъждовно
04 април 2020 г.
20:21
Нидал Алгафари: Всичките изказвания на Румен Радев са само да храни собственото си его
20:04
МТСП с безплатен телефон за въпроси по време на извънредното положение
18:29
Проф. Коста Костов: Медицинският съвет към кабинета прекратява дейността си
17:30
Родители и близки почетоха паметта на децата, загинали в Лим
17:23
503 са потвърдените случаи на COVID-19 у нас, починалите са 17
16:52
Блокираха ромската махала в Пещера заради 4 случая на коронавирус
16:02
Жертвите на коронавируса за днес вече са три
15:50
Семейството на най-малкия пациент с Covid-19 се е завърнало от Германия

Най-четени от Общество

Избор на редактора