Забрана за камиони над 3,5 тона гласува Общинския съвет в Силистра
България 27.02.2020 18:02
Общинския съвет в Силистра гласува забрана за влизането в града на всякакви превозни средства над 3,5 тона. Решението бе подкрепено с 29 гласа за, от присъствалите 29 общински съветника.
Това решение е в отговор на протестите в града заради километричните колони тирове, които преминават по улиците на Силистра.
До нетърпимата ситуация се стигна заради пословичната румънска корупция. Преди 20 години с европейско финансиране от 11 млн. евро бе изградена модерна инфраструктура за българо-румънски фериботна линия. Румъния, неясно защо изгради техният терминал на 7 км по надолу по течението на Дунав, а не срещу българския терминал. После едностранно спряха да изпълняват междудържавното споразумение за съвместната линия и се появи нов ферибот, който използва терминала от северната страна на Дунав, пътува до южната страна на реката, но на руманска територия, на фериботното пристанище на бившия кооператив в село Остров до българо-румънската сухопътна граница. Трафикът е огромен, защото преминава целият поток от Турция за Русия, Украйна и Полша и шофьорите го предпочитат, защото пътят е по-кратък и по-лек. Минава се през ниските старопланински проходи - Ришки и Върбишки, а не през Шипка или Хаинбоаз и разстоянието е по-кратко. Но градското сухопътно КПП в източния край на Силистра няма инфраструктура за преминаване на тирове, то е предвидено за преминаване пеш в граничните райони, за да се подържа контакт с поробените ни сънародници от Северна Добруджа.
Нужната инфраструктура се намира в западния край на града, където е неизползваемия фериботен терминал, има паркинг, бензиностанция, тоалетни.
Всъщност някакъв румънски тарикат се възползва от европейското финансиране, за да печели само той, без българската страна и за сметка на гражданите на Силистра. Твърди се, че истинският собственик на румънския ферибот бил влиятелен румънски депутат.
Може би е редно да се използва ситуацията с протестите на гражданите на Силистра и да се настоява за изграждането на мост на подходящо място в Силистра. Макар че, когато се строеше моста при Видин имахме подобна ситуация, румънската страна все нещо бавеше и увърташе, въпреки, че имаше европейско финансиране. Както разказват участници в тогавашните преговори всичко било, защото ферибота при Видин Калафат бил собственост на тогавашния румънски министър на транспорта. Наложило се Брюксел да заплаши Румъния, че няма да ги приемат в ЕС, а само България, за да се отпуши проекта.
Докато беше в Александруполи онзи ден на съвместно правителствено заседание с Гърция, българският премиер Бойко Борисов заяви, че трябва да се използва европейски натиск, за да се принуди Румъния да бъде изграден трети мост на Дунав край Силистра.
Това решение е в отговор на протестите в града заради километричните колони тирове, които преминават по улиците на Силистра.
До нетърпимата ситуация се стигна заради пословичната румънска корупция. Преди 20 години с европейско финансиране от 11 млн. евро бе изградена модерна инфраструктура за българо-румънски фериботна линия. Румъния, неясно защо изгради техният терминал на 7 км по надолу по течението на Дунав, а не срещу българския терминал. После едностранно спряха да изпълняват междудържавното споразумение за съвместната линия и се появи нов ферибот, който използва терминала от северната страна на Дунав, пътува до южната страна на реката, но на руманска територия, на фериботното пристанище на бившия кооператив в село Остров до българо-румънската сухопътна граница. Трафикът е огромен, защото преминава целият поток от Турция за Русия, Украйна и Полша и шофьорите го предпочитат, защото пътят е по-кратък и по-лек. Минава се през ниските старопланински проходи - Ришки и Върбишки, а не през Шипка или Хаинбоаз и разстоянието е по-кратко. Но градското сухопътно КПП в източния край на Силистра няма инфраструктура за преминаване на тирове, то е предвидено за преминаване пеш в граничните райони, за да се подържа контакт с поробените ни сънародници от Северна Добруджа.
Нужната инфраструктура се намира в западния край на града, където е неизползваемия фериботен терминал, има паркинг, бензиностанция, тоалетни.
Всъщност някакъв румънски тарикат се възползва от европейското финансиране, за да печели само той, без българската страна и за сметка на гражданите на Силистра. Твърди се, че истинският собственик на румънския ферибот бил влиятелен румънски депутат.
Може би е редно да се използва ситуацията с протестите на гражданите на Силистра и да се настоява за изграждането на мост на подходящо място в Силистра. Макар че, когато се строеше моста при Видин имахме подобна ситуация, румънската страна все нещо бавеше и увърташе, въпреки, че имаше европейско финансиране. Както разказват участници в тогавашните преговори всичко било, защото ферибота при Видин Калафат бил собственост на тогавашния румънски министър на транспорта. Наложило се Брюксел да заплаши Румъния, че няма да ги приемат в ЕС, а само България, за да се отпуши проекта.
Докато беше в Александруполи онзи ден на съвместно правителствено заседание с Гърция, българският премиер Бойко Борисов заяви, че трябва да се използва европейски натиск, за да се принуди Румъния да бъде изграден трети мост на Дунав край Силистра.
CHF | 1 | 2.02049 |
GBP | 1 | 2.28431 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.63146 |
USD | 1 | 1.83594 |
Последни новини
- 22:04 Хороскоп за събота, 20 април 2024 г.
- 21:21 НС реши: Министърът на енергетиката да предоговори газовото споразумение с "Боташ"
- 21:14 2 май ще е неучебен за всички ученици в страната
- 19:37 Блинкен обвини Китай, че помага на Русия във войната в Украйна
- 19:26 Гърция спаси 198 плажа от концесионери, чадъри и шезлонги
- 19:17 Сидни Суини отговори на критиките, че "не е красива и талантлива"
- 19:08 Младши сержант е осъден окончателно на 7 години затвор за убийство на полицай в Пловдив
- 18:58 ЦИК реши: Велин Жеков от ГЕРБ – СДС отново ще е шеф на РИК – Варна