Забрана за камиони над 3,5 тона гласува Общинския съвет в Силистра
България 27.02.2020 18:02
Общинския съвет в Силистра гласува забрана за влизането в града на всякакви превозни средства над 3,5 тона. Решението бе подкрепено с 29 гласа за, от присъствалите 29 общински съветника.
Това решение е в отговор на протестите в града заради километричните колони тирове, които преминават по улиците на Силистра.
До нетърпимата ситуация се стигна заради пословичната румънска корупция. Преди 20 години с европейско финансиране от 11 млн. евро бе изградена модерна инфраструктура за българо-румънски фериботна линия. Румъния, неясно защо изгради техният терминал на 7 км по надолу по течението на Дунав, а не срещу българския терминал. После едностранно спряха да изпълняват междудържавното споразумение за съвместната линия и се появи нов ферибот, който използва терминала от северната страна на Дунав, пътува до южната страна на реката, но на руманска територия, на фериботното пристанище на бившия кооператив в село Остров до българо-румънската сухопътна граница. Трафикът е огромен, защото преминава целият поток от Турция за Русия, Украйна и Полша и шофьорите го предпочитат, защото пътят е по-кратък и по-лек. Минава се през ниските старопланински проходи - Ришки и Върбишки, а не през Шипка или Хаинбоаз и разстоянието е по-кратко. Но градското сухопътно КПП в източния край на Силистра няма инфраструктура за преминаване на тирове, то е предвидено за преминаване пеш в граничните райони, за да се подържа контакт с поробените ни сънародници от Северна Добруджа.
Нужната инфраструктура се намира в западния край на града, където е неизползваемия фериботен терминал, има паркинг, бензиностанция, тоалетни.
Всъщност някакъв румънски тарикат се възползва от европейското финансиране, за да печели само той, без българската страна и за сметка на гражданите на Силистра. Твърди се, че истинският собственик на румънския ферибот бил влиятелен румънски депутат.
Може би е редно да се използва ситуацията с протестите на гражданите на Силистра и да се настоява за изграждането на мост на подходящо място в Силистра. Макар че, когато се строеше моста при Видин имахме подобна ситуация, румънската страна все нещо бавеше и увърташе, въпреки, че имаше европейско финансиране. Както разказват участници в тогавашните преговори всичко било, защото ферибота при Видин Калафат бил собственост на тогавашния румънски министър на транспорта. Наложило се Брюксел да заплаши Румъния, че няма да ги приемат в ЕС, а само България, за да се отпуши проекта.
Докато беше в Александруполи онзи ден на съвместно правителствено заседание с Гърция, българският премиер Бойко Борисов заяви, че трябва да се използва европейски натиск, за да се принуди Румъния да бъде изграден трети мост на Дунав край Силистра.
Това решение е в отговор на протестите в града заради километричните колони тирове, които преминават по улиците на Силистра.
До нетърпимата ситуация се стигна заради пословичната румънска корупция. Преди 20 години с европейско финансиране от 11 млн. евро бе изградена модерна инфраструктура за българо-румънски фериботна линия. Румъния, неясно защо изгради техният терминал на 7 км по надолу по течението на Дунав, а не срещу българския терминал. После едностранно спряха да изпълняват междудържавното споразумение за съвместната линия и се появи нов ферибот, който използва терминала от северната страна на Дунав, пътува до южната страна на реката, но на руманска територия, на фериботното пристанище на бившия кооператив в село Остров до българо-румънската сухопътна граница. Трафикът е огромен, защото преминава целият поток от Турция за Русия, Украйна и Полша и шофьорите го предпочитат, защото пътят е по-кратък и по-лек. Минава се през ниските старопланински проходи - Ришки и Върбишки, а не през Шипка или Хаинбоаз и разстоянието е по-кратко. Но градското сухопътно КПП в източния край на Силистра няма инфраструктура за преминаване на тирове, то е предвидено за преминаване пеш в граничните райони, за да се подържа контакт с поробените ни сънародници от Северна Добруджа.
Нужната инфраструктура се намира в западния край на града, където е неизползваемия фериботен терминал, има паркинг, бензиностанция, тоалетни.
Всъщност някакъв румънски тарикат се възползва от европейското финансиране, за да печели само той, без българската страна и за сметка на гражданите на Силистра. Твърди се, че истинският собственик на румънския ферибот бил влиятелен румънски депутат.
Може би е редно да се използва ситуацията с протестите на гражданите на Силистра и да се настоява за изграждането на мост на подходящо място в Силистра. Макар че, когато се строеше моста при Видин имахме подобна ситуация, румънската страна все нещо бавеше и увърташе, въпреки, че имаше европейско финансиране. Както разказват участници в тогавашните преговори всичко било, защото ферибота при Видин Калафат бил собственост на тогавашния румънски министър на транспорта. Наложило се Брюксел да заплаши Румъния, че няма да ги приемат в ЕС, а само България, за да се отпуши проекта.
Докато беше в Александруполи онзи ден на съвместно правителствено заседание с Гърция, българският премиер Бойко Борисов заяви, че трябва да се използва европейски натиск, за да се принуди Румъния да бъде изграден трети мост на Дунав край Силистра.
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 11:21 Защо Асен Василев не може да е Костов, а Ивайло Мирчев не е Бакърджиев
- 11:12 Нанков приветства решението на държавните ВиК в системата на МРРБ да не вдигат цената на водата
- 11:02 Бележка на Епстийн: Нашият президент също споделя любовта ни към млади, сочни момичета
- 10:53 Германия възобнови депортациите към Сирия след почти 15 години прекъсване
- 10:43 АИКБ: Сивата икономика на България се свива до 20%
- 10:34 Тръмп подкани венецуелския лидер Мадуро да подаде оставка
- 10:24 За трапезата на Бъдни вечер - традиционни рецепти за празника
- 10:16 Конституционен съдия: Ако всички в "домовата книга" откажат да са премиери, на власт остава Желязков