Airbus подготвя ново поколение самолети
България 11.02.2020 16:21
Европейският производител на самолети Airbus e извършил серия от тестови полети, изпробвайки нова технология с кодово име Maveric. Те са проведeни на тайно място в централна Франция миналата година.
Дизайнът е тип смесено крило, разработено за пръв път през 40-те години на миналия век и довело до направата на американския бомбардировач B-2, както и до изследователския проект X-48 между Boeing и NASA преди десетилетие. Подобни самолети са трудни за управление, пише Reuters.
Те обаче постепенно отново се връщат на мода, тъй като самолетните производители се стремят да понижат въглеродния отпечатък от новите модели. "Вярваме, че е крайно време да продължим развитието на тази технология и да видим до къде ще ни доведе", каза и Жан-Брис Дюмон, изпълнителен вицепрезидент на Airbus. По негови думи това е следващо поколение самолети и в момента се изучават вариантите.
Спрямо първичните тестове са подобрени материалите и самолетите са по-леки, мощността да се увеличава и контролът на полета да е по-добър, казва Дюмин. В момента Airbus проучва доколко самолетът е съвместим с летищното оборудване. Все още не решен въпросът дали той ще има прозорци, или ще е оборудван с видео екрани, за да осигури на своите пътници усещане за заобикалящата ги среда.
Друг нерешен проблем, възникнал след предишните експерименти, е как да се справим с усещанията за движение. Тъй като разположението на пътниците няма да е същото като в обикновените самолети от класическия модел "тръба и крила", се предполага, че при завой на самолета ще сътресенията ще са по-големи. Ето защо, най-вероятно ще се използва за товари. /money.bg
Дизайнът е тип смесено крило, разработено за пръв път през 40-те години на миналия век и довело до направата на американския бомбардировач B-2, както и до изследователския проект X-48 между Boeing и NASA преди десетилетие. Подобни самолети са трудни за управление, пише Reuters.
Те обаче постепенно отново се връщат на мода, тъй като самолетните производители се стремят да понижат въглеродния отпечатък от новите модели. "Вярваме, че е крайно време да продължим развитието на тази технология и да видим до къде ще ни доведе", каза и Жан-Брис Дюмон, изпълнителен вицепрезидент на Airbus. По негови думи това е следващо поколение самолети и в момента се изучават вариантите.
Спрямо първичните тестове са подобрени материалите и самолетите са по-леки, мощността да се увеличава и контролът на полета да е по-добър, казва Дюмин. В момента Airbus проучва доколко самолетът е съвместим с летищното оборудване. Все още не решен въпросът дали той ще има прозорци, или ще е оборудван с видео екрани, за да осигури на своите пътници усещане за заобикалящата ги среда.
Друг нерешен проблем, възникнал след предишните експерименти, е как да се справим с усещанията за движение. Тъй като разположението на пътниците няма да е същото като в обикновените самолети от класическия модел "тръба и крила", се предполага, че при завой на самолета ще сътресенията ще са по-големи. Ето защо, най-вероятно ще се използва за товари. /money.bg
CHF | 1 | 2.00413 |
GBP | 1 | 2.2865 |
RON | 10 | 3.93029 |
TRY | 100 | 5.64706 |
USD | 1 | 1.82822 |
Последни новини
- 16:18 Индийски учени: На Луната има вода
- 16:04 Джейк Съливан: Помощта на САЩ няма веднага да промени коренно ситуацията на бойното поле в Украйна
- 15:51 Зеленски "изпуши": Бог има на рамото си украинското знаме
- 15:41 Какво се крие зад усмивката на една от кралиците на музикалната сцена на 21 век
- 15:19 Мъж катастрофира в портите на Белия дом, загина на място
- 15:06 В Германия расте производството на заместители на месото на растителна основа
- 14:57 Нови три медала за Боряна Калейн в Баку, Стилияна Николова също спечели злато
- 14:53 Великденско чудо: Потече миро от икона на Св. Пантелеймон