Huawei, Xiaomi, Oppo и Vivo и защо китайските гиганти се обединяват срещу Google
Любопитно 11.02.2020 12:12
Към момента софтуерът в смартфоните е ясно разделен между iOS на Apple и Android на Google, които оставят твърде малко място за третостепенни играчи.
Докато iOS услугите засягат само и единствено продуктите на Apple, екосистемата на Google е основен елемент от смартфоните на огромен набор от производители, без да има пряк конкурент от по-значителен мащаб.
Това обаче не допада на някои компании и по-конкретно на голямата китайска четворка - Huawei, Oppo, Vivo и Xiaomi, чиито смартфони представляваха 40% от глобалните продажби през последната четвърт на 2019 г.
Преди няколко дни Reuters съобщи, че тези четири компании са на път да сформират алианс, с който да се противопоставят на доминацията на Google и да помогнат една на друга да разширят софтуерния си бизнес.
Продуктът на партньорството им най-вероятно ще представлява еквивалент на магазина за приложения Google Play, който ще е достъпен за потребителите и на четирите марки.
От RT поясняват, че новата услуга ще е достъпна за целия свят, но основният фокус ще са азиатските пазари, където тези компании имат най-силно присъствие.
От Canalys пък допълват, че проектът цели да изгради позиции за преговаряне с Google по отношение на разпределението на пазара и достъпа до определени услуги.
Засега планът е новият магазин за приложения на китайската четворка да стартира през март, като първоначално ще покрива общо девет региона, сред които са Индонезия, Индия и Русия. /lifestyle.bg
Докато iOS услугите засягат само и единствено продуктите на Apple, екосистемата на Google е основен елемент от смартфоните на огромен набор от производители, без да има пряк конкурент от по-значителен мащаб.
Това обаче не допада на някои компании и по-конкретно на голямата китайска четворка - Huawei, Oppo, Vivo и Xiaomi, чиито смартфони представляваха 40% от глобалните продажби през последната четвърт на 2019 г.
Преди няколко дни Reuters съобщи, че тези четири компании са на път да сформират алианс, с който да се противопоставят на доминацията на Google и да помогнат една на друга да разширят софтуерния си бизнес.
Продуктът на партньорството им най-вероятно ще представлява еквивалент на магазина за приложения Google Play, който ще е достъпен за потребителите и на четирите марки.
От RT поясняват, че новата услуга ще е достъпна за целия свят, но основният фокус ще са азиатските пазари, където тези компании имат най-силно присъствие.
От Canalys пък допълват, че проектът цели да изгради позиции за преговаряне с Google по отношение на разпределението на пазара и достъпа до определени услуги.
Засега планът е новият магазин за приложения на китайската четворка да стартира през март, като първоначално ще покрива общо девет региона, сред които са Индонезия, Индия и Русия. /lifestyle.bg
CHF
|
1 | 2.09898 |
GBP
|
1 | 2.23268 |
RON
|
10 | 3.8428 |
TRY
|
100 | 3.90089 |
USD
|
1 | 1.66994 |
Последни новини
- 21:23 Хороскоп за вторник, 23 декември 2025 г.
- 19:33 Politico: Гаранциите за сигурността на Украйна се оказаха в ръцете на Путин
- 19:25 Семейство Бекъм изтри първородния си син от социалните мрежи
- 19:17 "Ростех" пусна видео от първия полет на Су-57 с двигател от пето поколение
- 19:10 АПИ: Около 100 000 автомобила се очаква да излязат от София за предстоящите празнични дни за Коледа
- 19:03 Пиратки изкъртиха пощенски кутии в блокове в Плевен
- 18:59 Касите на БНБ ще работят извънредно и на 27 декември
- 18:56 Кремъл отхвърли твърденията на Ройтерс за "руски претенции към Източна Европа"