Българка управляваше един от самолетите, кацнали на „Хийтроу“ в бурята
България 11.02.2020 08:04
Българката Райна Косева е командир на един от самолетите, които се приземиха успешно на лондонското летище "Хийтроу", въпреки жестоката буря, предаде Нова телевизия.
В момента над Великобритания бушува ураганът "Киара", който донесе обилни валежи и причини наводнения. Атмосферните условия правят изключително трудно осъществяването на полетите.
Приземяването на самолет при силен вятър изглежда страшно дори отстрани. Но командир Райна Косева остава хладнокръвна.
"И в нашата професия определено не се правят експерименти. Всичко е по правила и ние ги спазваме. Това ни е работата. Полетите се изпълняват от различни типове самолети и всеки тип самолет си има своите ограничения. Най-вероятно тези, които са си отменили полетите, техните самолети не са позволявали приземяване в такива условия." - споделя командир Косева, която има над 8 000 летателни часа зад гърба си.
Заради насрещния вятър полетът е продължил с около 30 минути повече от обичайното.
"На летище "Хийтроу" времето беше неприятно за пътниците, тъй като имаше вятър. Имаше дъжд, имаше турбуленция по захода, която е много неприятна. Тя е абсолютно безопасна като явление, както ще ви каже всеки един пилот, само че е крайно некомфортна за пътниците", допълва Райна Косева.
Пилотите не усещат турбуленция, защото, от една страна, са свикнали, а от друга, са тренирани.
"Ние тренираме на всеки шест месеца. Всички пилоти ходят на тренажори, където тренират всякакви ситуации - от пожари, откази на двигатели, силни ветрове, турбуленции", разказва още сънародничката ни.
Тя е майка на три деца - близнаците Ивайло и Мария, и голямата й дъщеря Даниела.
"Най-много обичам да си изкарвам времето с децата и, общо взето, правим всичко заедно - караме ски, колела, катерим се по планините, скачаме с парашути, бънджита", споделя още Райна Косева. /news.bg
В момента над Великобритания бушува ураганът "Киара", който донесе обилни валежи и причини наводнения. Атмосферните условия правят изключително трудно осъществяването на полетите.
Приземяването на самолет при силен вятър изглежда страшно дори отстрани. Но командир Райна Косева остава хладнокръвна.
"И в нашата професия определено не се правят експерименти. Всичко е по правила и ние ги спазваме. Това ни е работата. Полетите се изпълняват от различни типове самолети и всеки тип самолет си има своите ограничения. Най-вероятно тези, които са си отменили полетите, техните самолети не са позволявали приземяване в такива условия." - споделя командир Косева, която има над 8 000 летателни часа зад гърба си.
Заради насрещния вятър полетът е продължил с около 30 минути повече от обичайното.
"На летище "Хийтроу" времето беше неприятно за пътниците, тъй като имаше вятър. Имаше дъжд, имаше турбуленция по захода, която е много неприятна. Тя е абсолютно безопасна като явление, както ще ви каже всеки един пилот, само че е крайно некомфортна за пътниците", допълва Райна Косева.
Пилотите не усещат турбуленция, защото, от една страна, са свикнали, а от друга, са тренирани.
"Ние тренираме на всеки шест месеца. Всички пилоти ходят на тренажори, където тренират всякакви ситуации - от пожари, откази на двигатели, силни ветрове, турбуленции", разказва още сънародничката ни.
Тя е майка на три деца - близнаците Ивайло и Мария, и голямата й дъщеря Даниела.
"Най-много обичам да си изкарвам времето с децата и, общо взето, правим всичко заедно - караме ски, колела, катерим се по планините, скачаме с парашути, бънджита", споделя още Райна Косева. /news.bg
CHF | 1 | 2.01383 |
GBP | 1 | 2.28913 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.65727 |
USD | 1 | 1.8387 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за четвъртък, 18 април 2024 г.
- 19:37 Холивудска продуцентка: Сидни Суини нито е красива, нито талантлива, защо е звезда?
- 19:28 Хеликоптерът на НАСА "Инджинюъти" изпрати последното си съобщение
- 19:18 През последното тримесечие производството на интегрални схеми в Китай е нараснало с 40 %
- 19:09 Колко са чашите кафе на ден, които е позволено да изпиете, според кардиолозите
- 19:01 Димо Дренчев, "Възраждане": Като минем на евро дългът към БВП ще отиде на 90% и ще задлъжнеем много
- 18:50 100 дни до Париж 2024: Броенето започна, но въпросителните са много
- 18:41 Останала без "Тотал", ОМВ търси съакционер за Блок "Хан Аспарух"