Ще има ли Варна удобен градски транспорт и за туристи?

Варна<+> 29.01.2020 10:40

Ще стане ли градският транспорт на Варна по-достъпен и по-удобен за туристите, както би следвало да бъде във всяка една туристическа дестинация?

Ще има ли карти за 3, 5 или 7 дни? Ще има ли на електронните табла по спирки и автобуси информация на английски, руски или немски?

Какъв процент от билетите за градския транспорт са от закупени от машина и какъв от служител, продаващ билети? Стимулира ли се продажбата на машинната продажба на билети и как?

Предвижда ли се продажбата на билети от човек да отпадне като опция?

Отговор на тези и ред други въпроси потърсихме от Градски транспорт ЕАД. За съжаление от ръководството на общинското дружество получихме мълчалив отказ за интервю, а също така и не получихме отговори на предварително зададени въпроси.

Желание за отговор обаче, дойде от ръководителя на проекта „Интегриран градски транспорт“ инж Биляна Якова, с изричното уточнение, че може да говори единствено по въпроси, касаещи проекта.

Предвижда ли се да има карти за градски транспорт за 3, 5 или 7 дни, подобно на транспортните решения в туристическите градове в Европа?

В проекта на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт по транспортната схема на Община Варна са заложени различни видове превозни документи, реда и условията за издаването им от автоматизираната електронна билетна система. Документът предстои да бъде внесен за разглеждане в Общински съвет – Варна.

На информационните табла по спирките информацията е само на български език. Предвид, че Варна е туристически град, предвижда ли се да има информация и на друг език?

Системата за информация на пътниците в реално време в момента няма такава функционалност, тъй като още при предпроектните проучвания, извършени през 2010 г., е заложена само опция за български език. С цел оптимизиране на тази функция, на фирмата, ангажирана с гаранционна поддръжка, е възложено да осигури възможност за информация и на английски език. Това трябва да стане факт до началото на туристическия сезон, когато на информационните табла по спирките ще има надпис и на английски език.

На билета, закупен от машина информацията е само на български език, въпреки, че машината е мултиезикова. Предвижда ли се информацията върху билета да бъде и на английски или друг език?

За улеснение на пътниците от дисплея на машината, може да се избере езика, който им е необходим, за да си купят билет. Машините са мултиезикови, като информацията е на български, английски, немски и руски език. Относно това дали се предвижда информацията върху билета да бъде на английски или друг език, отговорът е, че това ще бъде в противоречие на Наредба Н-18 от 13 декември 2006 г. за регистриране и отчитане чрез фискални устройства на продажбите в търговските обекти.

По какъв начин човек, който за първи път купува билет от машина разбира, че трябва да го "валидира" в самия автобус? На самия билет липсва такава информация.

Хартиен билет, закупен от машината, намираща се в автобус или тролейбус, не е необходимо да се валидира, тъй като това става автоматично. Задължително е при прекачване в друго превозно средство билетът да се валидира във валидиращите устройства, намиращи се в превозното средство.

За активен се счита билет, ако в момента на прекачване в автобус или тролей, не е изтекла неговата времева валидност от 1 час. С него пътниците могат да продължат пътуването си до избраната от тях спирка без да си купуват нов билет.

Пуснати ли са в експлоатация всички машини за продажба на билети?

Всички машини за продажба на билети са в експлоатация, с изключение на няколко, които са пострадали от вандалски прояви.

Какъв процент от линиите и от автобусите са покрити от машини за продажба на билети?

Всички линии са покрити с машини за продажба на билети, оборудвани с автоматизирана билетна система, с изключение на линия 409, която се обслужва от частен превозвач.

Всички автобуси и тролеи, които ползва „Градски транспорт“ ЕАД, са оборудвани с машини за продажба на билети.

На колко от спирките има инсталирани машини за продажба на билети?

Съгласно договора за безвъзмездна финансова помощ по проект „Интегриран градски транспорт на Варна“ и проектното предложение, към настоящия момент на 84 места в града на спирките има доставени и монтирани машини за продажба на билети.

Ето и въпросите, които изпратихме до Градски транспорт ЕАД, и които смятаме, че касаят обществото, но на които не получихме отговор.

- Какъв процент от билетите за градския транспорт са закупени от машина и какъв процент от служител, продаващ билети?

- Има ли тенденция за повишаване на процента на билетите закупени от машини?

- Колко човека от персонала на Градски транспорт са заети с продажба на билети в автобусите и какъв процент от общия брой служители на дружеството съставляват те?

- Какъв процент от разходите за заплати формират служителите, продаващи билети?

- Разходите за персонал какъв процент от общите разходи на Градски транспорт са?

- С какво въвеждането на машините за продажба на билети оптимизират разходите в Градски транспорт?

- Стимулира ли се продажбата на машинната продажба на билети и как?

- В какъв срок или при какъв процент на машинно закупени билети се предвижда продажбата на билети от човек да отпадне като опция?

- Вероятно част от служителите, продаващи билети, ще имат в бъдеще контролни функции. Какъв процент от служителите, които днес продават билети ще бъде освободен с цел оптимизиране на разходите? /moreto.net
CHF CHF 1 2.00003
GBP GBP 1 2.27277
RON RON 10 3.93068
TRY TRY 100 5.62941
USD USD 1 1.81448