Пускат „таен клиент“ в администрацията
България 23.01.2020 17:00
Правителството прие промени в Наредбата за административното обслужване, с което се реформират изцяло системата за обратна връзка от потребителите и стандартите за качество на административното обслужване.
Предвидени са 11 метода за измерване на удовлетвореността на потребителите от качеството на административното обслужване, от които 5 стават задължителни. Задължителни за всички администрации стават анкетните проучвания, консултациите със служителите, наблюдението по метода "таен клиент", анализирането на сигнали и жалби и на медийни публикации.
Въвеждат се нови стандарти за административно обслужване, хармонизирани със съвременните изисквания за качество и съобразяване с потребителския интерес при предоставянето на услуги. Новите стандарти се разделят на общи - задължителни за всички администрации и собствени - задължителни само за администрацията, която ги е обявила.
Общите за всички администрации стандарти включват подходящи условия и достъпност до и в центровете за обслужване, стандарти при комуникация с потребителя, стандарти за начина, по който се предоставя информация а за административно обслужване, поддържане на система "Най-често срещани въпроси и отговори", стандарти за срок за отговор на запитвания, за минимизиране на броя посещения на гише, за използване на опростени и лесни за попълване образци и/или формуляри.
Измененията в Наредбата за административно обслужване дават възможност на администрациите да усъвършенстват качеството на обслужване чрез постигане на допълнителни, собствени стандарти - за местоположение на центъра за обслужване, осигуряване на паркинг, онлайн комуникация с потребителя, служител с нарочна роля по предоставяне на информация за обслужването, онлайн проверки на статуса на услугата.
Предвидени са 11 метода за измерване на удовлетвореността на потребителите от качеството на административното обслужване, от които 5 стават задължителни. Задължителни за всички администрации стават анкетните проучвания, консултациите със служителите, наблюдението по метода "таен клиент", анализирането на сигнали и жалби и на медийни публикации.
Въвеждат се нови стандарти за административно обслужване, хармонизирани със съвременните изисквания за качество и съобразяване с потребителския интерес при предоставянето на услуги. Новите стандарти се разделят на общи - задължителни за всички администрации и собствени - задължителни само за администрацията, която ги е обявила.
Общите за всички администрации стандарти включват подходящи условия и достъпност до и в центровете за обслужване, стандарти при комуникация с потребителя, стандарти за начина, по който се предоставя информация а за административно обслужване, поддържане на система "Най-често срещани въпроси и отговори", стандарти за срок за отговор на запитвания, за минимизиране на броя посещения на гише, за използване на опростени и лесни за попълване образци и/или формуляри.
Измененията в Наредбата за административно обслужване дават възможност на администрациите да усъвършенстват качеството на обслужване чрез постигане на допълнителни, собствени стандарти - за местоположение на центъра за обслужване, осигуряване на паркинг, онлайн комуникация с потребителя, служител с нарочна роля по предоставяне на информация за обслужването, онлайн проверки на статуса на услугата.
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 12:29 Кирил Петков: Ако ГЕРБ иска евроатлантическа посока, да се разграничи от Пеевски
- 12:26 Ще поевтинеят ли храните по Великденските празници?
- 12:23 129-те от новата "лява" коалиция свалиха Росен Желязков като председател на НС
- 12:23 Защо Израел не атакува предполагаемия обект за ядрени оръжия в Иран? Защото знаеше,че там няма бомба
- 12:14 В началото на сезона българските посолства не могат да обработят визите за работниците в туризма
- 12:05 Мбапе прави компромис с позицията си в атаката на Реал
- 11:57 Перките на емблематичната вятърна мелница на Мулен Руж в Париж се срутиха
- 11:48 Арестуваха 16-годишен във Франция, пожелал да умре като мъченик на олимпиадата