Промени в закона слагат ред в движението на тротинетки и „Пътна помощ“
България 15.01.2020 09:53
Поредните промени в Закона за автомобилните превози са отново на вниманието на депутатите от ресорната комисия, която се събира днес след коледната ваканция, предаде репортер на БГНЕС.
С поправките се регламентира движението с тротинетки по пътищата, превозите на повредени превозни средства с „Пътна помощ“, превозите с атракционна цел и създаването на единен публичен таксиметров регистър.
С цел да се преустанови практиката превозвачи, извършили нарушения, да прекратят лиценза си по своя инициатива и да подадат заявление за издаване на нов, за да избегнат започване на административно производство. В законопроекта е предвидено правата да не се прекратяват по искане на собственика до приключване на проверката за отнемане на лиценза по решение на лицензиращия орган или при започнала проверка в предприятието – до нейното приключване.
Липсата на регламентация на превозите с атракционна цел води до невъзможност по отношение на същите да бъде осъществяван контрол, поради което в законопроекта се предлага превозните средства да бъдат регистрирани в съответната община или на територията където ще се осъществяват превозите. Предвидена е и легална дефиниция на „превоз с атракционна цел“.
Липсата на ясни правила при използването на индивидуални електрически превозни средства (тротинетки) е съществен фактор и предпоставка за настъпването на пътнотранспортни произшествия, застрашаващи здравето и живота на уязвимите участници в движението. С направените предложения се цели преодоляване на тази празнота.
БГНЕС припомня, че миналата есен МВР предложи водачите на тротинетки и скутери да носят каска и светлоотразителни елементи, да не се движат по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 километра в час, да не превишават максимално допустимата скорост от 25 километра в час, да са на възраст не по-малко от 16 години и притежаващи една от категориите в закона за движение по пътищата. Сред предложенията е също въвеждане на регистрация за по-големите тротинетки.
Регламентирането на тротинетките по пътищата е проблем в целия Европейски съюз. Брюксел в момента предприема действия по събиране на информация от държавите членки, която да послужи за анализ и подготовка на законодателен акт, с който да бъде преодоляна установената празнота в действащата към момента нормативна уредба. /БГНЕС
С поправките се регламентира движението с тротинетки по пътищата, превозите на повредени превозни средства с „Пътна помощ“, превозите с атракционна цел и създаването на единен публичен таксиметров регистър.
С цел да се преустанови практиката превозвачи, извършили нарушения, да прекратят лиценза си по своя инициатива и да подадат заявление за издаване на нов, за да избегнат започване на административно производство. В законопроекта е предвидено правата да не се прекратяват по искане на собственика до приключване на проверката за отнемане на лиценза по решение на лицензиращия орган или при започнала проверка в предприятието – до нейното приключване.
Липсата на регламентация на превозите с атракционна цел води до невъзможност по отношение на същите да бъде осъществяван контрол, поради което в законопроекта се предлага превозните средства да бъдат регистрирани в съответната община или на територията където ще се осъществяват превозите. Предвидена е и легална дефиниция на „превоз с атракционна цел“.
Липсата на ясни правила при използването на индивидуални електрически превозни средства (тротинетки) е съществен фактор и предпоставка за настъпването на пътнотранспортни произшествия, застрашаващи здравето и живота на уязвимите участници в движението. С направените предложения се цели преодоляване на тази празнота.
БГНЕС припомня, че миналата есен МВР предложи водачите на тротинетки и скутери да носят каска и светлоотразителни елементи, да не се движат по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 километра в час, да не превишават максимално допустимата скорост от 25 километра в час, да са на възраст не по-малко от 16 години и притежаващи една от категориите в закона за движение по пътищата. Сред предложенията е също въвеждане на регистрация за по-големите тротинетки.
Регламентирането на тротинетките по пътищата е проблем в целия Европейски съюз. Брюксел в момента предприема действия по събиране на информация от държавите членки, която да послужи за анализ и подготовка на законодателен акт, с който да бъде преодоляна установената празнота в действащата към момента нормативна уредба. /БГНЕС
CHF | 1 | 2.00413 |
GBP | 1 | 2.2865 |
RON | 10 | 3.93029 |
TRY | 100 | 5.64706 |
USD | 1 | 1.82822 |
Последни новини
- 15:26 Д-р Венцислав Везенков: Не е препоръчително при температура да се дават медикаменти
- 15:12 Петър Стоянович: Не знам дали българинът търси повече смисъла и Бога, или данъчния инспектор
- 14:59 Кола по таван след удар в пътен знак и дърво, 20-годишна жена е в болница
- 14:43 Профилът на най-заможните пенсионери: мъж, между 45 и 49 г., бил е под пагон и получава 2064 лв.
- 14:27 Найден Тодоров: Усещането ми е, че всички са недоволни въобще от министрите
- 14:16 Френска драг кралица сред избраните да носи олимпийския огън в щафетата
- 13:57 Кой размества великденските стоки и как се стига до заблуди за цените?
- 13:52 Убит и ранени при стрелба в Париж