Жаждата, добрата памет и три нови факта за човека, открити през 2019 г.

Любопитно 13.01.2020 10:38

Човешкото тяло вероятно е най-сложният механизъм, който съществува на този свят. То е много повече от това - то е носител на мисълта, интелекта, бурята от чувства и емоции, които не са характерни за нито едно друго живо същество.

Може би заради това тази бездна от биологични и психични функции остава в голяма степен неразгадана. Въпреки това, с всяка изминала година на усилени изследвания, ние научаваме все повече за себе си и парченцата от грандиозния пъзел намират своето място.

В тази статия ще представим три от най-интересните открития за човека, направени през 2019 г.

Жаждата

Как мозъкът ни веднага разбира, че би трябвало вече да не сме жадни, още преди изпитата течност да е достигнала до кръвта и тъканите ни? Начините са два. Първите сигнали идват директно от гърлото ни, секунди след като сме изпили нещо.

Но как става ясно дали не сме изпили чаша солена вода, което би предизвикало още по-силна жажда? За този все още мистериозен сигнал засега се знае само, че идва от стомашно-чревния тракт и веднага се изпраща до мозъка.

Добрата памет

През 2019 г. учените установиха, че хората, които помнят всевъзможни факти от всички области на познанието, всъщност имат различен тип свързване между невроните в мозъка. Връзките са много по-къси и силни. Това им позволява бързо да "навържат" няколко отделни парчета информация и за секунди да стигнат до верния отговор на даден фактологически въпрос.

Миниатюрни капиляри в костите

Изглежда в костите ни има мрежа от микроскопични кръвоносни съдове - капиляри, които пренасят имунни клетки, изработени вътре в костите, към кръвния поток, за да достигнат до другите части на организма.

Това е установено първоначално при мишки, но учен от екипа, който провел изследването, подложил собствения си крак на преглед с ядрено-магнитен резонанс и в него също били открити миниатюрни каналчета, за които се смята, че изпълняват същата функция.
/lifestyle.bg