Версиите за самолетната катастрофа в Казахстан - пилотска грешка или техническа неизправност
ЕС и Свят 28.12.2019 16:26
Грешка на пилота или техническа неизправност се считат за причините за катастрофата на самолета на авиокомпанията „Бек еър“ край град Алмати. Това съобщи на пресконференция вицепремиерът на Казахстан Роман Скляр.
„Според предварителната версия (…) два пъти самолетът е докоснал с опашката си част от пистата. Това или е грешка на пилота или е техническа причина“, заяви Скляр. Според информацията самолетът е катастрофирал при излитането.
На мястото на катастрофата са намерени записите от полета, каза Скляр.
"Спасителните операции на местопроизшествието продължават. Продължава и разследването (за причините на катастрофата). Намерени са записващите устройства на борда и се проучват", каза още Скляр, цитиран от "Фокус".
Според него, сега Комитетът за гражданска авиация и Службата за разследване на въздушни инциденти на Казахстан установяват обстоятелствата около експлоатацията на самолета, и дали е имало подобни произшествия с него и преди.
"Ще привлечем специалисти от Международния комитет по авиация. Те вече са информирани и записващите устройства ще бъдат дешифрирани с участието на тази международна организация", заяви вицепремиерът.
Скляр уточни, че състоянието на пистата на летището в Алмати по време на полета е било идеално.
"Пистата, както вече сме убедени, беше в перфектно състояние. Коефициентът на сцепление беше 0,5. Това напълно отговаря на всички критерии", каза той.
„Според предварителната версия (…) два пъти самолетът е докоснал с опашката си част от пистата. Това или е грешка на пилота или е техническа причина“, заяви Скляр. Според информацията самолетът е катастрофирал при излитането.
На мястото на катастрофата са намерени записите от полета, каза Скляр.
"Спасителните операции на местопроизшествието продължават. Продължава и разследването (за причините на катастрофата). Намерени са записващите устройства на борда и се проучват", каза още Скляр, цитиран от "Фокус".
Според него, сега Комитетът за гражданска авиация и Службата за разследване на въздушни инциденти на Казахстан установяват обстоятелствата около експлоатацията на самолета, и дали е имало подобни произшествия с него и преди.
"Ще привлечем специалисти от Международния комитет по авиация. Те вече са информирани и записващите устройства ще бъдат дешифрирани с участието на тази международна организация", заяви вицепремиерът.
Скляр уточни, че състоянието на пистата на летището в Алмати по време на полета е било идеално.
"Пистата, както вече сме убедени, беше в перфектно състояние. Коефициентът на сцепление беше 0,5. Това напълно отговаря на всички критерии", каза той.
CHF | 1 | 2.00003 |
GBP | 1 | 2.27277 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.62941 |
USD | 1 | 1.81448 |
Последни новини
- 13:48 Зейн Малик след раздялата с Джиджи Хадид: Не съм се влюбвал истински след нея
- 13:39 Възможно ли е изкуственият интелект да е „големият филтър“ на Вселената?
- 13:27 Нанков: Когато числата говорят, и Андрешковците трябва да мълчат…
- 13:18 Трифонов: Имам информация, че ще направят и с бул. Скобелев същото като „Патриарх Евтимий“ и Витошка
- 13:09 Ще падне ли процентът на увеличение на пенсиите от 1 юли
- 13:06 Отбор от Варна ще представя България на Европейското по FLL LEGO роботика (СНИМКИ)
- 12:57 Гьозтепе на Мъри с рекорд в Турция
- 12:51 Все още можем да влезем в Еврозоната на 1 януари 2025 г.