Учениците да записват технически специалности, искат от МОН
България 12.12.2019 19:25
"В следващите 10 години това, което знаем и имаме голяма доза увереност е, че ще ни трябват технически кадри и инженери. След 10 години ще имаме още по-голяма нужда от специалисти в областта на информационните технологии".
Така просветният министър Красимир Вълчев отговори на въпрос за това какво се прави, за да се засили връзката между образование и бизнес, за да бъдат намерени точните кадри.
Вълчев отбеляза, че са предприети мерки за преструктуриране на приема в училищата. В професионалните паралелки ще бъдат преструктурирани профили и професии, несвързани с математика, техника и природни науки, към такива свързани с тях.
В последните 2 години МОН успява с 4% да преструктурира приема, дават се допълнителни стипендии на ученици, допълнително се финансират гимназиите. През настоящата година 60% от дейностите в училище са в областта на математиката и природните науки, отчете просветният министър.
"Много е трудно кажем точно от какво ще имаме нужда, тъй като днешните деца ще сменят професиите и ще бъдат активни в следващите 40-50 години", подчерта той.
По думите му колкото повече деца са подготвени в областта на дигиталната креативност, толкова по-развита страна ще бъдем. Според Вълчев има резултати и повишаващ се брой ученици, които учат "Информационни технологии".
"С над 30% повишихме приема за последните 3 години в двете професионални направления във висшето образование - "Информатика" и "Компютърни науки и компютърни системи", похвали се Вълчев. По думите му между 10-15% е повишен приемът на деца в училища с компютърно образование.
Вълчев изтъкна, че се използват съществуващите структури и научни организации като НИМХ и БАН, така че те да бъдат полезни на системата на образованието. Всички области на науката са отворени за взаимодействие с образованието, но такова взаимодействие трябва да има в училищата по линия на дейности по интереси, извеждането на децата от училище с цел разширяване на образователната им среда и др., каза още образователният министър.
Той настоя да се разширява образователната среда и достъпът до различи видове специалисти от практиката на учениците. "Светът става все по-отворен и образователната среда на учениците трябва да бъде по-широка и да имат възможност да се докоснат до повече специалисти", каза още Вълчев. /news.bg
Така просветният министър Красимир Вълчев отговори на въпрос за това какво се прави, за да се засили връзката между образование и бизнес, за да бъдат намерени точните кадри.
Вълчев отбеляза, че са предприети мерки за преструктуриране на приема в училищата. В професионалните паралелки ще бъдат преструктурирани профили и професии, несвързани с математика, техника и природни науки, към такива свързани с тях.
В последните 2 години МОН успява с 4% да преструктурира приема, дават се допълнителни стипендии на ученици, допълнително се финансират гимназиите. През настоящата година 60% от дейностите в училище са в областта на математиката и природните науки, отчете просветният министър.
"Много е трудно кажем точно от какво ще имаме нужда, тъй като днешните деца ще сменят професиите и ще бъдат активни в следващите 40-50 години", подчерта той.
По думите му колкото повече деца са подготвени в областта на дигиталната креативност, толкова по-развита страна ще бъдем. Според Вълчев има резултати и повишаващ се брой ученици, които учат "Информационни технологии".
"С над 30% повишихме приема за последните 3 години в двете професионални направления във висшето образование - "Информатика" и "Компютърни науки и компютърни системи", похвали се Вълчев. По думите му между 10-15% е повишен приемът на деца в училища с компютърно образование.
Вълчев изтъкна, че се използват съществуващите структури и научни организации като НИМХ и БАН, така че те да бъдат полезни на системата на образованието. Всички области на науката са отворени за взаимодействие с образованието, но такова взаимодействие трябва да има в училищата по линия на дейности по интереси, извеждането на децата от училище с цел разширяване на образователната им среда и др., каза още образователният министър.
Той настоя да се разширява образователната среда и достъпът до различи видове специалисти от практиката на учениците. "Светът става все по-отворен и образователната среда на учениците трябва да бъде по-широка и да имат възможност да се докоснат до повече специалисти", каза още Вълчев. /news.bg
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 19:32 Арестуваха 15 българи за производство на нелегални цигари в Испания
- 19:15 Малките земеделски стопани получават близо 10 млн. лв. за Кампания 2023
- 19:05 ОУ „Христо Ботев“ във Варна организира Ден на отворените врати
- 18:46 Били Айлиш разказа за своята бисексуалност и разкри: Винаги съм искала да напъхам лицето си във...
- 18:33 Първият в света редактор на човешка ДНК с изкуствен интелект е факт
- 18:21 Чанинг Тейтъм в ролята на зъл милиардер
- 18:09 Сделките с недвижими имоти в Европа се сринаха до най-ниските нива от 13 години
- 17:57 „Европа може да умре“: Макрон със знакова реч и призив за укрепване на отбраната