Настояваме за преразглеждане на споразумението за пакет „Мобилност”
България 12.12.2019 17:57
България иска преразглеждане на постигнатото днес споразумение по пакет „Мобилност”. Това беше съобщено от транспортния министър Росен Желязков на извънреден брифинг.
„Връщането на камиона е непропорционална и дискриминационна мярка, както връщането на водача и хибридния модел. Това са моментите в пакет „Мобилност”, по които България ще настоява за преразглеждане. Ще търсим арбитирането на съда“, съобщи Желязков.
Според него става дума за едно голямо противоречие.
„От една страна говорим за подобряване на Европа, за зелена мобилност, а действаме наопаки и увеличаваме вредните емисии“, коментира още транспортният министър.
По-рано днес на триалога беше постигнато споразумение за пакет „Мобилност“, което не отговаря на исканията на България.
Преговарящите от Европейската комисия, Европарламента и Съвета се договориха шофьорите на камионите да спят не повече от 45 часа в кабините. През останалото време трябва да бъдат в хотел, който да се плаща от работодателите. Освен това шофьорът на камиона е задължен да се връща в родината си веднъж на 4 седмици.
Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици. /tribune.bg
„Връщането на камиона е непропорционална и дискриминационна мярка, както връщането на водача и хибридния модел. Това са моментите в пакет „Мобилност”, по които България ще настоява за преразглеждане. Ще търсим арбитирането на съда“, съобщи Желязков.
Според него става дума за едно голямо противоречие.
„От една страна говорим за подобряване на Европа, за зелена мобилност, а действаме наопаки и увеличаваме вредните емисии“, коментира още транспортният министър.
По-рано днес на триалога беше постигнато споразумение за пакет „Мобилност“, което не отговаря на исканията на България.
Преговарящите от Европейската комисия, Европарламента и Съвета се договориха шофьорите на камионите да спят не повече от 45 часа в кабините. През останалото време трябва да бъдат в хотел, който да се плаща от работодателите. Освен това шофьорът на камиона е задължен да се връща в родината си веднъж на 4 седмици.
Камионите пък ще трябва да се връщат в държавата, в която е регистрирана фирмата, поне веднъж на 8 седмици. /tribune.bg
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 12:49 Аз съм студент евреин от Колумбийския университет. Не вярвайте за „антисемитизма в университетите“
- 12:41 Трагедията в Солинген: Нови разкрития за пожара, при който изгоря българско семейство
- 12:29 Устройство с размер на малка брошка изстрелва опасните ракети по футболните мачове
- 12:24 Повече от 20% от българите живеят под линията на бедност
- 12:18 Мицотакис: Гърция няма да достави на Украйна системи "Пейтриът" или С-300, както искат съюзниците
- 12:13 Пеевски: Кирил Петков може да бъде булка само на Борисов
- 12:11 Полк. Дъглас Макгрегър за войната в Украйна: Дали пък не е гейм, сет и мач за Москва?
- 12:01 Тошко Йорданов: Ще внесем доклада от комисията за митниците в прокуратурата