Основно изискване на IT компаниите е зоната за почивка в офиса
България 20.11.2019 14:32
Освен предпочитанията към офисите като локация и транспорт, все повече работодатели започват да държат на „живота в сградата“. Сред основните изисквания на голяма част от IT компаниите, когато наемат помещения, са те да имат зона за почивки, както и кафетерии. Това стана ясно от думите на Георги Попчев, пропърти мениджър в инвестиционното дружество за бизнес сгради Leon’s Head Investments.
„Факт е, че компаниите се стремят да стимулират работещите да прекарват повече време в офисите, като обособяват различни зони за работа в неформална обстановка - зони за почивка и за прекарване на свободното време“, каза още Попчев. По думите му отговор на въпроса дали подобна зона е полезна за компанията, трябва да се търси в дейността на фирмата, в която се изгражда.
Конкретно за IT сектора това е един чудесен начин за стимулиране на работния процес, защото работата на хората в тази професия е креативна. "Но за фирми, които се занимават с нещо друго това може и да не е добра инвестиция", обясни Попчев.
Освен социалните аспекти на сградата все по-голямо значение за наемателите имат и зелените политики и програми енергийна ефективност. „При равни други условия наемател би предпочел сграда, която използва ресурсите ефективно и природосъобразно пред такива, които имат ниска ефективност. Това е въпрос както на по-ниски разходи, така и на по-добра сделка“, категоричен е експертът.
Междувременно стана ясно, че да наемеш коуъркинг пространство може да бъде до три пъти по-скъпо от подписването на договор за цял офис. Причината е, че при споделените офиси се плаща на работно място, а не на площ. Въпреки това пропърти мениджърът на Leon’s Head Investments заяви: „Увеличава се делът на компаниите, които започват в споделени офиси и гъвкави пространства в периода си на първоначален растеж. В тази връзка подобни площи стават все по-необходими и на големите бизнес комплекси, за да отговорят на това търсене“.
На западните пазари делът на този тип офиси е 10-20%, за София все още няма такава статистика. "Със сигурност обаче можем да кажем, че процентът е доста по-малък", каза Попчев.
Той обясни значително по-високите цени за наемане на коуъркинг пространство с това, че всяка компания, когато иска да има гъвкавост, трябва да си заплати за нея. „Когато си купувате билет за пътуване с отворена дата, вие заплащате по-голяма сума, за да можете да бъдете гъвкави. Същото правят и компаниите“, добави Попов./economic.bg
„Факт е, че компаниите се стремят да стимулират работещите да прекарват повече време в офисите, като обособяват различни зони за работа в неформална обстановка - зони за почивка и за прекарване на свободното време“, каза още Попчев. По думите му отговор на въпроса дали подобна зона е полезна за компанията, трябва да се търси в дейността на фирмата, в която се изгражда.
Конкретно за IT сектора това е един чудесен начин за стимулиране на работния процес, защото работата на хората в тази професия е креативна. "Но за фирми, които се занимават с нещо друго това може и да не е добра инвестиция", обясни Попчев.
Освен социалните аспекти на сградата все по-голямо значение за наемателите имат и зелените политики и програми енергийна ефективност. „При равни други условия наемател би предпочел сграда, която използва ресурсите ефективно и природосъобразно пред такива, които имат ниска ефективност. Това е въпрос както на по-ниски разходи, така и на по-добра сделка“, категоричен е експертът.
Междувременно стана ясно, че да наемеш коуъркинг пространство може да бъде до три пъти по-скъпо от подписването на договор за цял офис. Причината е, че при споделените офиси се плаща на работно място, а не на площ. Въпреки това пропърти мениджърът на Leon’s Head Investments заяви: „Увеличава се делът на компаниите, които започват в споделени офиси и гъвкави пространства в периода си на първоначален растеж. В тази връзка подобни площи стават все по-необходими и на големите бизнес комплекси, за да отговорят на това търсене“.
На западните пазари делът на този тип офиси е 10-20%, за София все още няма такава статистика. "Със сигурност обаче можем да кажем, че процентът е доста по-малък", каза Попчев.
Той обясни значително по-високите цени за наемане на коуъркинг пространство с това, че всяка компания, когато иска да има гъвкавост, трябва да си заплати за нея. „Когато си купувате билет за пътуване с отворена дата, вие заплащате по-голяма сума, за да можете да бъдете гъвкави. Същото правят и компаниите“, добави Попов./economic.bg
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за петък, 26 април 2024 г.
- 19:32 Арестуваха 15 българи за производство на нелегални цигари в Испания
- 19:15 Малките земеделски стопани получават близо 10 млн. лв. за Кампания 2023
- 19:05 ОУ „Христо Ботев“ във Варна организира Ден на отворените врати
- 18:46 Били Айлиш разказа за своята бисексуалност и разкри: Винаги съм искала да напъхам лицето си във...
- 18:33 Първият в света редактор на човешка ДНК с изкуствен интелект е факт
- 18:21 Чанинг Тейтъм в ролята на зъл милиардер
- 18:09 Сделките с недвижими имоти в Европа се сринаха до най-ниските нива от 13 години