WT:Social – социалната мрежа без реклама
Наука 19.11.2019 15:02
Джими Уейлс, съосновател на интернет енциклопедията Wikipedia, стартира нова социална мрежа без реклами и „кликбейт” публикации. Подробности за проекта, наречен WT:Social, разкрива Файненшъл таймс.
Както и при останалите социални мрежи, WT: Social позволява публикуване на различни материали и дискусия чрез коментари. Емисията на новините се формира в хронологичен ред (алгоритмите не дават предпочитание на активно обсъжданите материали), а потребителите могат да редактират по-голямата част от съдържанието на сайта, както в Wikipedia.
Новата социална мрежа ще бъде финансирана чрез дарения на потребители вместо от реклама. Уейлс отбеляза, че услугата е предназначена за ново поколение потребители, които са готови да плащат за „смислено” съдържание. Сред компаниите, които използват такъв модел за осигуряване на приходи, той изброява услугите Netflix и Spotify, както и вестник Ню Йорк Таймс.
„Хората са уморени от тази боклук”, каза Уейлс, визирайки съдържанието на социалните мрежи, които съществуват чрез реклама. С „фейковете” трябва да се борят не модераторите, а самата общност, казва още той.
WT:Social стартира през октомври. Мрежата приема членове само чрез покана или с абонамент от $13 на месец (годишният абонамент струва $100). Броят на потребителите вече надхвърли 50 хиляди души, а Джими Уейлс очаква аудиторията да нарасне до 500 милиона.
Засега в компанията, която се занимава с развитието на социалната мрежа, работят само няколко души. Уейлс казва, че не е събирал пари за стартиране на проекта, започвайки от нулата, за да контролира самостоятелно всички приходи и разходи./technews.bg
Както и при останалите социални мрежи, WT: Social позволява публикуване на различни материали и дискусия чрез коментари. Емисията на новините се формира в хронологичен ред (алгоритмите не дават предпочитание на активно обсъжданите материали), а потребителите могат да редактират по-голямата част от съдържанието на сайта, както в Wikipedia.
Новата социална мрежа ще бъде финансирана чрез дарения на потребители вместо от реклама. Уейлс отбеляза, че услугата е предназначена за ново поколение потребители, които са готови да плащат за „смислено” съдържание. Сред компаниите, които използват такъв модел за осигуряване на приходи, той изброява услугите Netflix и Spotify, както и вестник Ню Йорк Таймс.
„Хората са уморени от тази боклук”, каза Уейлс, визирайки съдържанието на социалните мрежи, които съществуват чрез реклама. С „фейковете” трябва да се борят не модераторите, а самата общност, казва още той.
WT:Social стартира през октомври. Мрежата приема членове само чрез покана или с абонамент от $13 на месец (годишният абонамент струва $100). Броят на потребителите вече надхвърли 50 хиляди души, а Джими Уейлс очаква аудиторията да нарасне до 500 милиона.
Засега в компанията, която се занимава с развитието на социалната мрежа, работят само няколко души. Уейлс казва, че не е събирал пари за стартиране на проекта, започвайки от нулата, за да контролира самостоятелно всички приходи и разходи./technews.bg
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 17:34 Лоренцо на Софка се отърва - прекратиха разследването за каналджийство
- 17:27 Плажовете вече ще бъдат достъпна среда за хората с увреждания, коментира доц. Медиха Хамза
- 17:25 Близо 1 млн. българи ще пътуват за Великден
- 17:15 Маникюр в оранжево - 5 идеи за дъждовните дни (СНИМКИ)
- 17:02 Затворнически шеф в Разград извеждал неправомерно задържани извън ареста
- 16:51 Заетостта в ЕС е надминала 75% през 2023 г.
- 16:42 Слънчево време през почивните дни, но ще има и валежи
- 16:33 70 години от създаването на първия практичен соларен панел