Хоризонтът на БДЖ е 2024 г., сочи Желязков
България 11.11.2019 10:33
Недостиг на тягов състав и мотриси, както и лоша организация са причините за закъсненията на влаковете. Това обясни транспортният министър Росен Желязков пред bTV.
Той обясни, че това ще продължи до средата на 2020 г., когато се очаква да приключат ремонтите и да бъдат доставени влакове под наем.
По негови думи по-големият проблем е лошата организация -дружеството не е успяло да подготви необходимата документация цели 6 месеца, поради което е бил нает консултант, който го е направи за три седмици.
"Има съпротива срещу промяна на процесите. Действията, които се предприемат, са за носене на пряка отговорност от двете дружества - Товарни и Пътнически превози", посочи той и добави, че лично е разпоредил на директорите да бъдат в депата и да гледат какво се случва.
Желязков заяви, че хоризонтът на БДЖ е 2024 г., когато изтича договорът с държавата. Той напомни и обстоятелството, че пазарът на пътническите превози се либерализира и всеки превозвач в Европа ще има възможност да влезе на българският пазар.
По негови думи в момента субсидията на държавата за БДЖ възлиза на 80% от разходите и допълни, че за 2020 г. са предвидени 140 млн. за общ подвижен състав. /БТВ
Той обясни, че това ще продължи до средата на 2020 г., когато се очаква да приключат ремонтите и да бъдат доставени влакове под наем.
По негови думи по-големият проблем е лошата организация -дружеството не е успяло да подготви необходимата документация цели 6 месеца, поради което е бил нает консултант, който го е направи за три седмици.
"Има съпротива срещу промяна на процесите. Действията, които се предприемат, са за носене на пряка отговорност от двете дружества - Товарни и Пътнически превози", посочи той и добави, че лично е разпоредил на директорите да бъдат в депата и да гледат какво се случва.
Желязков заяви, че хоризонтът на БДЖ е 2024 г., когато изтича договорът с държавата. Той напомни и обстоятелството, че пазарът на пътническите превози се либерализира и всеки превозвач в Европа ще има възможност да влезе на българският пазар.
По негови думи в момента субсидията на държавата за БДЖ възлиза на 80% от разходите и допълни, че за 2020 г. са предвидени 140 млн. за общ подвижен състав. /БТВ
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за петък, 26 април 2024 г.
- 19:32 Арестуваха 15 българи за производство на нелегални цигари в Испания
- 19:15 Малките земеделски стопани получават близо 10 млн. лв. за Кампания 2023
- 19:05 ОУ „Христо Ботев“ във Варна организира Ден на отворените врати
- 18:46 Били Айлиш разказа за своята бисексуалност и разкри: Винаги съм искала да напъхам лицето си във...
- 18:33 Първият в света редактор на човешка ДНК с изкуствен интелект е факт
- 18:21 Чанинг Тейтъм в ролята на зъл милиардер
- 18:09 Сделките с недвижими имоти в Европа се сринаха до най-ниските нива от 13 години