Мария Габриел настоява за учене чрез дигитални технологии
България 24.10.2019 10:40
Учителите, училищните ръководители, родителите и учениците трябва да бъдат в основата на каквато и да е реформа в образованието, за да бъде успешна.
За това настоя европейският комисар по цифрова икономика и цифрово общество Мария Габриел на национална конференция по е-Образование на тема "Дигиталните иновации в помощ на е-Образованието".
Габриел подчерта, че трябва да се постави въпросът за това какво може да бъде направено по темата образование и дали нашето образование отговаря на реалностите. Тя вярва в голямата сила на образованието и винаги в Европейската комисия се застъпва за това колко важно е образованието максимално да се доближи до реалностите на пазара на труда.
"Най-добрата инвестиция е инвестицията в хората. Уменията в образованието са двигателят за конкуретноспособността за иновациите в Европа", изтъкна еврокомисар номер едно.
Габриел увери, че образованието ще бъде на преден план в следващата Европейска комисия. Днес се намираме в епоха на бърз технологичен преход и висококачествено образование означава да подготвим младите хора в цифровото образование, настоя тя.
Основните политики, както обясни Габриел в следващата Европейска комисия е планът за действие в областта на цифровото образование. Тя се гордее, че цифровото образование е основен приоритет на България. Другият приоритет пред еврокомисаря е свързаност на училищата.
Габриел посочи, че по-малко от 10% от училищата в селата имат достъп до интернет. За това в следващия програмен период тя ще настоява да има свързаност на училищата. Еврокомисарят ще работи за включването на 50% от всички училища в Европейската седмица на програмирането.
Тя призова учителите да използват масивните онлайн курсове. Подпомагането на един учител да използва онлайн програма има по-голямо въздействие от предоставянето на един таблет на учениците, посочи Мария Габриел.
Тя увери, че ще продължи да работи за повече български момичета в информационните и комуникационните технологии. Изкуственият интелект предизвиква усмивка, но ще поставим акцент как той бива използван в образованието. Цялостният подход поставя човека в центъра и той трябва да отговаря на етични принципи, отбеляза Мария Габриел.
Изкуственият интелект няма за цел да замести нито учителя, нито училищните ръководители, но може да бъде контролиран и използван правилно. Европа не трябва да достига до крайности, заяви еврокомисарят.
В заключение Габриел отбеляза, че цифровите умения са нужни на младите хора и възрастните. Потенциалът на цифровите технологии и интернет трябва да бъде насочен да служи на човека и да прави материал, който да бъде достъпен за много хора. Образованието да отговаря на пазара на труда, да формира личности и да отговаря на цифровите технологии, настоя тя.
Еврокомисарят вярва в потенциала на българските учители и младите хора.
На свой ред заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова коментира, че няма друга система, в която технологиите да бъдат средство и обект на изучаване. Днес технологиите променят начина, по който комуникираме, учим и работим. Образованието има за цел да подпомогне всички ученици да учат чрез и за цифровите технологии, посочи зам.-министърът.
Ученето чрез дигиталните технологии ни дават реалността, пред която сме изправени - все повече иновации се основават на цифровите технологии, отбеляза Таня Михайлова. Тя настоява преподавателите да бъдат подготвени като дигитални създатели, а не като потребители. /news.bg
За това настоя европейският комисар по цифрова икономика и цифрово общество Мария Габриел на национална конференция по е-Образование на тема "Дигиталните иновации в помощ на е-Образованието".
Габриел подчерта, че трябва да се постави въпросът за това какво може да бъде направено по темата образование и дали нашето образование отговаря на реалностите. Тя вярва в голямата сила на образованието и винаги в Европейската комисия се застъпва за това колко важно е образованието максимално да се доближи до реалностите на пазара на труда.
"Най-добрата инвестиция е инвестицията в хората. Уменията в образованието са двигателят за конкуретноспособността за иновациите в Европа", изтъкна еврокомисар номер едно.
Габриел увери, че образованието ще бъде на преден план в следващата Европейска комисия. Днес се намираме в епоха на бърз технологичен преход и висококачествено образование означава да подготвим младите хора в цифровото образование, настоя тя.
Основните политики, както обясни Габриел в следващата Европейска комисия е планът за действие в областта на цифровото образование. Тя се гордее, че цифровото образование е основен приоритет на България. Другият приоритет пред еврокомисаря е свързаност на училищата.
Габриел посочи, че по-малко от 10% от училищата в селата имат достъп до интернет. За това в следващия програмен период тя ще настоява да има свързаност на училищата. Еврокомисарят ще работи за включването на 50% от всички училища в Европейската седмица на програмирането.
Тя призова учителите да използват масивните онлайн курсове. Подпомагането на един учител да използва онлайн програма има по-голямо въздействие от предоставянето на един таблет на учениците, посочи Мария Габриел.
Тя увери, че ще продължи да работи за повече български момичета в информационните и комуникационните технологии. Изкуственият интелект предизвиква усмивка, но ще поставим акцент как той бива използван в образованието. Цялостният подход поставя човека в центъра и той трябва да отговаря на етични принципи, отбеляза Мария Габриел.
Изкуственият интелект няма за цел да замести нито учителя, нито училищните ръководители, но може да бъде контролиран и използван правилно. Европа не трябва да достига до крайности, заяви еврокомисарят.
В заключение Габриел отбеляза, че цифровите умения са нужни на младите хора и възрастните. Потенциалът на цифровите технологии и интернет трябва да бъде насочен да служи на човека и да прави материал, който да бъде достъпен за много хора. Образованието да отговаря на пазара на труда, да формира личности и да отговаря на цифровите технологии, настоя тя.
Еврокомисарят вярва в потенциала на българските учители и младите хора.
На свой ред заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова коментира, че няма друга система, в която технологиите да бъдат средство и обект на изучаване. Днес технологиите променят начина, по който комуникираме, учим и работим. Образованието има за цел да подпомогне всички ученици да учат чрез и за цифровите технологии, посочи зам.-министърът.
Ученето чрез дигиталните технологии ни дават реалността, пред която сме изправени - все повече иновации се основават на цифровите технологии, отбеляза Таня Михайлова. Тя настоява преподавателите да бъдат подготвени като дигитални създатели, а не като потребители. /news.bg
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 23:13 Светлинно и факелно шоу на откриването на ски сезона на Боровец (снимки)
- 20:58 Мощно земетресение с магнитуд 7 разлюля Тайван: Падна таванът на летище Taoyuan
- 20:45 Хороскоп за неделя, 28 декември 2025 г.
- 19:34 Столична община удължава договорите за сметопочистване в девет района
- 19:24 Осъдиха на 15 години затвор бившия премиер на Малайзия за корупция и пране на пари
- 19:12 Кои са най-богатите градове в света през 2025 година
- 19:01 Евгений Михайлов за напуйчените ПП-ДБ: Сега ли се сетихте за жертвите на т.нар.Възродителен процес?
- 18:51 Нападател намушка и заля с белина най-малко 15 души в японски завод