Мария Габриел настоява за учене чрез дигитални технологии
България 24.10.2019 10:40
Учителите, училищните ръководители, родителите и учениците трябва да бъдат в основата на каквато и да е реформа в образованието, за да бъде успешна.
За това настоя европейският комисар по цифрова икономика и цифрово общество Мария Габриел на национална конференция по е-Образование на тема "Дигиталните иновации в помощ на е-Образованието".
Габриел подчерта, че трябва да се постави въпросът за това какво може да бъде направено по темата образование и дали нашето образование отговаря на реалностите. Тя вярва в голямата сила на образованието и винаги в Европейската комисия се застъпва за това колко важно е образованието максимално да се доближи до реалностите на пазара на труда.
"Най-добрата инвестиция е инвестицията в хората. Уменията в образованието са двигателят за конкуретноспособността за иновациите в Европа", изтъкна еврокомисар номер едно.
Габриел увери, че образованието ще бъде на преден план в следващата Европейска комисия. Днес се намираме в епоха на бърз технологичен преход и висококачествено образование означава да подготвим младите хора в цифровото образование, настоя тя.
Основните политики, както обясни Габриел в следващата Европейска комисия е планът за действие в областта на цифровото образование. Тя се гордее, че цифровото образование е основен приоритет на България. Другият приоритет пред еврокомисаря е свързаност на училищата.
Габриел посочи, че по-малко от 10% от училищата в селата имат достъп до интернет. За това в следващия програмен период тя ще настоява да има свързаност на училищата. Еврокомисарят ще работи за включването на 50% от всички училища в Европейската седмица на програмирането.
Тя призова учителите да използват масивните онлайн курсове. Подпомагането на един учител да използва онлайн програма има по-голямо въздействие от предоставянето на един таблет на учениците, посочи Мария Габриел.
Тя увери, че ще продължи да работи за повече български момичета в информационните и комуникационните технологии. Изкуственият интелект предизвиква усмивка, но ще поставим акцент как той бива използван в образованието. Цялостният подход поставя човека в центъра и той трябва да отговаря на етични принципи, отбеляза Мария Габриел.
Изкуственият интелект няма за цел да замести нито учителя, нито училищните ръководители, но може да бъде контролиран и използван правилно. Европа не трябва да достига до крайности, заяви еврокомисарят.
В заключение Габриел отбеляза, че цифровите умения са нужни на младите хора и възрастните. Потенциалът на цифровите технологии и интернет трябва да бъде насочен да служи на човека и да прави материал, който да бъде достъпен за много хора. Образованието да отговаря на пазара на труда, да формира личности и да отговаря на цифровите технологии, настоя тя.
Еврокомисарят вярва в потенциала на българските учители и младите хора.
На свой ред заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова коментира, че няма друга система, в която технологиите да бъдат средство и обект на изучаване. Днес технологиите променят начина, по който комуникираме, учим и работим. Образованието има за цел да подпомогне всички ученици да учат чрез и за цифровите технологии, посочи зам.-министърът.
Ученето чрез дигиталните технологии ни дават реалността, пред която сме изправени - все повече иновации се основават на цифровите технологии, отбеляза Таня Михайлова. Тя настоява преподавателите да бъдат подготвени като дигитални създатели, а не като потребители. /news.bg
За това настоя европейският комисар по цифрова икономика и цифрово общество Мария Габриел на национална конференция по е-Образование на тема "Дигиталните иновации в помощ на е-Образованието".
Габриел подчерта, че трябва да се постави въпросът за това какво може да бъде направено по темата образование и дали нашето образование отговаря на реалностите. Тя вярва в голямата сила на образованието и винаги в Европейската комисия се застъпва за това колко важно е образованието максимално да се доближи до реалностите на пазара на труда.
"Най-добрата инвестиция е инвестицията в хората. Уменията в образованието са двигателят за конкуретноспособността за иновациите в Европа", изтъкна еврокомисар номер едно.
Габриел увери, че образованието ще бъде на преден план в следващата Европейска комисия. Днес се намираме в епоха на бърз технологичен преход и висококачествено образование означава да подготвим младите хора в цифровото образование, настоя тя.
Основните политики, както обясни Габриел в следващата Европейска комисия е планът за действие в областта на цифровото образование. Тя се гордее, че цифровото образование е основен приоритет на България. Другият приоритет пред еврокомисаря е свързаност на училищата.
Габриел посочи, че по-малко от 10% от училищата в селата имат достъп до интернет. За това в следващия програмен период тя ще настоява да има свързаност на училищата. Еврокомисарят ще работи за включването на 50% от всички училища в Европейската седмица на програмирането.
Тя призова учителите да използват масивните онлайн курсове. Подпомагането на един учител да използва онлайн програма има по-голямо въздействие от предоставянето на един таблет на учениците, посочи Мария Габриел.
Тя увери, че ще продължи да работи за повече български момичета в информационните и комуникационните технологии. Изкуственият интелект предизвиква усмивка, но ще поставим акцент как той бива използван в образованието. Цялостният подход поставя човека в центъра и той трябва да отговаря на етични принципи, отбеляза Мария Габриел.
Изкуственият интелект няма за цел да замести нито учителя, нито училищните ръководители, но може да бъде контролиран и използван правилно. Европа не трябва да достига до крайности, заяви еврокомисарят.
В заключение Габриел отбеляза, че цифровите умения са нужни на младите хора и възрастните. Потенциалът на цифровите технологии и интернет трябва да бъде насочен да служи на човека и да прави материал, който да бъде достъпен за много хора. Образованието да отговаря на пазара на труда, да формира личности и да отговаря на цифровите технологии, настоя тя.
Еврокомисарят вярва в потенциала на българските учители и младите хора.
На свой ред заместник-министърът на образованието и науката Таня Михайлова коментира, че няма друга система, в която технологиите да бъдат средство и обект на изучаване. Днес технологиите променят начина, по който комуникираме, учим и работим. Образованието има за цел да подпомогне всички ученици да учат чрез и за цифровите технологии, посочи зам.-министърът.
Ученето чрез дигиталните технологии ни дават реалността, пред която сме изправени - все повече иновации се основават на цифровите технологии, отбеляза Таня Михайлова. Тя настоява преподавателите да бъдат подготвени като дигитални създатели, а не като потребители. /news.bg
CHF | 1 | 1.99554 |
GBP | 1 | 2.27467 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.61747 |
USD | 1 | 1.81162 |
Последни новини
- 09:26 Директорът на "Пирогов": Ще се кандидатирам отново за поста
- 09:14 Земетресение край Асеновград
- 09:03 И НАТО напомни на Скопие, че Преспанското споразумение проправи пътя им към алианса
- 08:54 Положението е: соево лате с карпачо от тамаринд и конкасе от кълнове на пържен див перуански фасул
- 08:45 Маскирани обраха автомивка в София, плячката е към 20 лв.
- 21:43 Хороскоп за сряда, 15 май 2024 г.
- 19:26 Отложиха делото на Юлиан Вергов срещу Диана Димитрова
- 19:14 Михаил Кръстев: Реалистично е България да влезе в еврозоната на 1 януари 2026 г.