Дефекти в командантната система обясняват падането на Боинг 737 МАКС край Джакарта
ЕС и Свят 23.10.2019 19:40
Индонезийското разследване на катастрофата с Боинг 737 МАКС (Boeing 737 Max) на авиокомпания Лайън еър (Lion Air) установи, че ключови елементи за обясняване на авиокатастрофата миналата година са механични и концептуални дефекти в командната система, предаде Франс прес, цитирана от dir.bg.
"По време на разработката и сертифицирането на (737 МАКС) са били изразени хипотези относно реакцията на пилота при проблеми с функционирането, които не са имали очаквания ефект въпреки съответствието им с действащите директиви", се казва в доклада, представен пред семействата на жертвите на среща при закрити врата в Джакарта.
Окончателният доклад за катастрофата на 29 октомври 2018 година ще бъде публикуван тази седмица, най-вероятно в петък, според някои медии. Разследващата комисия изтъква в него и допринасящия фактор на слабостите в автоматичната система за стабилизиране при полет Ем Си Ей Ес (Maneuvering Characteristics Augmentation System - MCAS).
Документът уточнява, че системата е била уязвима, тъй като се е основавала само на един датчик, а в случая с катастрофиралия самолет на Лайън еър той е бил сменен и недобре калибриран при ремонта.
Според заключенията на индонезийските власти фактът, че пилотите на 737 МАКС не са били обучени как да действат при такъв тип повреди, е усложнил ситуацията.
Всичките 189 пътници и членове на екипажа на самолета Боинг 737 МАКС загинаха при падането в морето малко след излитането от Джакарта.
През март самолет от същия модел на Етиопските авиолинии (Ethiopian) от Адис Абеба за Найроби се разби, при което загинаха 157 души.
И в двата случая като причина за трагедиите беше посочена системата за стабилизиране на полета.
Оттогава всички самолети 737 МАКС в света са забранени за полети. /24chasa.bg
"По време на разработката и сертифицирането на (737 МАКС) са били изразени хипотези относно реакцията на пилота при проблеми с функционирането, които не са имали очаквания ефект въпреки съответствието им с действащите директиви", се казва в доклада, представен пред семействата на жертвите на среща при закрити врата в Джакарта.
Окончателният доклад за катастрофата на 29 октомври 2018 година ще бъде публикуван тази седмица, най-вероятно в петък, според някои медии. Разследващата комисия изтъква в него и допринасящия фактор на слабостите в автоматичната система за стабилизиране при полет Ем Си Ей Ес (Maneuvering Characteristics Augmentation System - MCAS).
Документът уточнява, че системата е била уязвима, тъй като се е основавала само на един датчик, а в случая с катастрофиралия самолет на Лайън еър той е бил сменен и недобре калибриран при ремонта.
Според заключенията на индонезийските власти фактът, че пилотите на 737 МАКС не са били обучени как да действат при такъв тип повреди, е усложнил ситуацията.
Всичките 189 пътници и членове на екипажа на самолета Боинг 737 МАКС загинаха при падането в морето малко след излитането от Джакарта.
През март самолет от същия модел на Етиопските авиолинии (Ethiopian) от Адис Абеба за Найроби се разби, при което загинаха 157 души.
И в двата случая като причина за трагедиите беше посочена системата за стабилизиране на полета.
Оттогава всички самолети 737 МАКС в света са забранени за полети. /24chasa.bg
CHF
|
1 | 2.09898 |
GBP
|
1 | 2.23268 |
RON
|
10 | 3.8428 |
TRY
|
100 | 3.90089 |
USD
|
1 | 1.66994 |
Последни новини
- 20:32 Хороскоп за понеделник, 22 декември 2025 г.
- 19:35 Руски сили са отвели на руска територия около 50 жители от гранично село в Сумска област
- 19:24 Две звезди са на път да се сблъскат: Свръхнова ще е видима от Земята
- 19:12 Песков: В графика на Путин до края на годината няма разговор с Тръмп
- 19:01 Един загинал и 27 ранени при катастрофи в страната за денонощие
- 18:50 Тежък трафик и очаквани затруднения по границите
- 18:39 Съдът остави в ареста задържания за педофилия 29-годишен мъж
- 18:27 Рекордна година за имотния пазар: цените скочиха с над 15%