Още снимки:
test

Всеки пети шофьор у нас попада в ПТП

21.10.2019 15.09

70% от високорисковите шофьори на леки и лекотоварни автомобили у нас са били глобявани през последните 12 месеца, а всеки пети е имал пътен инцидент. Това показва вторият годишен доклад от националния изследователски проект SDIndex (Safe Drive Index/Индекс за безопасно шофиране). Проучването представлява обобщена самооценка на поведението на шофьорите на пътя в рутинни и рискови ситуации.

Пренебрегването на ограниченията на скоростта и разсейването по време на шофиране са основните рискови фактори както при шофьорите на леки и лекотоварни автомобили, така и при тези на камиони и автобуси.

Сред поведенческите прояви на последните се допълват и разговорите с пътници или колеги по време на шофиране, както и превишението на скоростта заради "гонене на график".

Проучването показва, че 27% от високорисковите шофьори на камиони и автобуси работят по над 60 часа седмично.

И двете групи шофьори посочват, че между тях съществува агресия, на която често отвръщат. 64% от шофьорите на камиони и автобуси и 35% от тези на леки и лекотоварни автомобили признават, че са участвали в рискова ситуация, причинена от агресия.

През тази година стойността на националния Индекс за безопасно шофиране за българските водачи на леки и лекотоварни автомобили e 88 по скала от 0 до 100, където 100 е най-нискорисковото поведение на пътя. Индексът е с 1,6 пункта по-нисък от този за 2018 г. (89,6). За сметка на това шофьорите на камиони и автобуси се самооценяват като по-рискови с 83.3 стойност на техния първи национален SDIndex. /news.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Анализ
13:12
Държава на нормалността, а не 600 евро и бавачка ще върнат българите у дома
11:17
Французин 3 дни бе най-богат в света, китайският вирус го детронира
10:42
Аушвиц — отвъд възпоминанието
24 януари 2020 г.
16:45
Защо съкращаването на войските на САЩ в Африка буди тревога?
16:33
Планът “Урсула”може да закове у нас 750 лева минимална заплата
15:58
АФП: Отоплителни неволи подклаждат Балканския смог
12:39
52% от младежите у нас са попадали на съдържание с агресия в интернет
23 януари 2020 г.
11:28
България е на 106 място в света по корупция и на последно в ЕС
22 януари 2020 г.
19:51
Мъжете са два пъти по-емоционални на работното място
13:19
Анализ: Демокрацията е в отстъпление в световен мащаб
12:04
Импийчмънтът на Тръмп: Сенатът прие правила след бурни дебати посред нощ
10:40
Кирил Апостолов: Маските за лице – вече задължителен атрибут за софиянци?
21 януари 2020 г.
11:53
Кипър - "слабото звено" на прицела на Турция
10:56
Как екологичният фундаментализъм стана на пепел в Австралия
10:40
Въведение в кръговата икономика за премиери
09:27
„Билд“: Финансира ли Русия антиевропейската кампания в Албания?
20 януари 2020 г.
19:56
Китай - приятел или враг на Източна Европа?
15:13
АП: Ходовете на Путин не оставят голям избор на опозицията
09:48
Милиардерите са по-богати от 60% от световното население
19 януари 2020 г.
18:42
Боклук за милиарди: Италия с "триъгълник на смъртта" и легални канали към Африка и Азия
09:42
Тома Пикети: Равенството ще реши климатичния проблем
08:55
Спорът между Полша и Русия – как Червената армия “освободи“ Варшава
17 януари 2020 г.
14:16
Участието на български военнослужещи зад граница струвало 20,9 млн. лева през 2019-а
12:59
Проф. Христина Вучева: Европейската минимална заплата е стъпка за сближаване в ЕС
16 януари 2020 г.
08:58
Божидар Стоилов: Как магистрала “Струма” не се случи в дефилето

Най-четени от Анализ

Избор на редактора