Всеки пети шофьор у нас попада в ПТП
Избрано 21.10.2019 15:09
70% от високорисковите шофьори на леки и лекотоварни автомобили у нас са били глобявани през последните 12 месеца, а всеки пети е имал пътен инцидент. Това показва вторият годишен доклад от националния изследователски проект SDIndex (Safe Drive Index/Индекс за безопасно шофиране). Проучването представлява обобщена самооценка на поведението на шофьорите на пътя в рутинни и рискови ситуации.
Пренебрегването на ограниченията на скоростта и разсейването по време на шофиране са основните рискови фактори както при шофьорите на леки и лекотоварни автомобили, така и при тези на камиони и автобуси.
Сред поведенческите прояви на последните се допълват и разговорите с пътници или колеги по време на шофиране, както и превишението на скоростта заради "гонене на график".
Проучването показва, че 27% от високорисковите шофьори на камиони и автобуси работят по над 60 часа седмично.
И двете групи шофьори посочват, че между тях съществува агресия, на която често отвръщат. 64% от шофьорите на камиони и автобуси и 35% от тези на леки и лекотоварни автомобили признават, че са участвали в рискова ситуация, причинена от агресия.
През тази година стойността на националния Индекс за безопасно шофиране за българските водачи на леки и лекотоварни автомобили e 88 по скала от 0 до 100, където 100 е най-нискорисковото поведение на пътя. Индексът е с 1,6 пункта по-нисък от този за 2018 г. (89,6). За сметка на това шофьорите на камиони и автобуси се самооценяват като по-рискови с 83.3 стойност на техния първи национален SDIndex. /news.bg
Пренебрегването на ограниченията на скоростта и разсейването по време на шофиране са основните рискови фактори както при шофьорите на леки и лекотоварни автомобили, така и при тези на камиони и автобуси.
Сред поведенческите прояви на последните се допълват и разговорите с пътници или колеги по време на шофиране, както и превишението на скоростта заради "гонене на график".
Проучването показва, че 27% от високорисковите шофьори на камиони и автобуси работят по над 60 часа седмично.
И двете групи шофьори посочват, че между тях съществува агресия, на която често отвръщат. 64% от шофьорите на камиони и автобуси и 35% от тези на леки и лекотоварни автомобили признават, че са участвали в рискова ситуация, причинена от агресия.
През тази година стойността на националния Индекс за безопасно шофиране за българските водачи на леки и лекотоварни автомобили e 88 по скала от 0 до 100, където 100 е най-нискорисковото поведение на пътя. Индексът е с 1,6 пункта по-нисък от този за 2018 г. (89,6). За сметка на това шофьорите на камиони и автобуси се самооценяват като по-рискови с 83.3 стойност на техния първи национален SDIndex. /news.bg
CHF | 1 | 2.02049 |
GBP | 1 | 2.28431 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.63146 |
USD | 1 | 1.83594 |
Последни новини
- 17:23 Виктория Бекъм на 50: Въпреки всичко, тя успя
- 17:12 Западът изпитва остра нужда от средства за ПВО
- 17:03 Мощен циклон връхлетя Гърция, проливни дъждове наводниха къщи и магазини
- 16:50 Почина самозапалилият се пред съдебната зала, в която се води процесът срещу Доналд Тръмп
- 16:39 "Да" или "Не" на бакшиша - зависи къде по света се намирате
- 16:26 Илиана Раева изригна заради оценка на ансамбъла ни: Порязаха ни безскрупулно!
- 16:13 Украински дрон уби руски военен кореспондент в Запорожка област
- 16:10 Първата пратка ядрено гориво от "Уестингхаус" вече е на площадката на АЕЦ "Козлодуй"