14 ноември 2019 г. 12:00 ч.
:: Анализи и Коментари
последна актуализация: 14.11.2019 г. 11:59:30 ч.
Още снимки:
test

Всеки пети шофьор у нас попада в ПТП

21.10.2019 15.09

70% от високорисковите шофьори на леки и лекотоварни автомобили у нас са били глобявани през последните 12 месеца, а всеки пети е имал пътен инцидент. Това показва вторият годишен доклад от националния изследователски проект SDIndex (Safe Drive Index/Индекс за безопасно шофиране). Проучването представлява обобщена самооценка на поведението на шофьорите на пътя в рутинни и рискови ситуации.

Пренебрегването на ограниченията на скоростта и разсейването по време на шофиране са основните рискови фактори както при шофьорите на леки и лекотоварни автомобили, така и при тези на камиони и автобуси.

Сред поведенческите прояви на последните се допълват и разговорите с пътници или колеги по време на шофиране, както и превишението на скоростта заради "гонене на график".

Проучването показва, че 27% от високорисковите шофьори на камиони и автобуси работят по над 60 часа седмично.

И двете групи шофьори посочват, че между тях съществува агресия, на която често отвръщат. 64% от шофьорите на камиони и автобуси и 35% от тези на леки и лекотоварни автомобили признават, че са участвали в рискова ситуация, причинена от агресия.

През тази година стойността на националния Индекс за безопасно шофиране за българските водачи на леки и лекотоварни автомобили e 88 по скала от 0 до 100, където 100 е най-нискорисковото поведение на пътя. Индексът е с 1,6 пункта по-нисък от този за 2018 г. (89,6). За сметка на това шофьорите на камиони и автобуси се самооценяват като по-рискови с 83.3 стойност на техния първи национален SDIndex. /news.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Анализ
11:45
"Съсипаха я тази държава" - любимата фраза на българите
13 ноември 2019 г.
18:36
Най-голям е недостигът на учители по математика, физика, химия, английски език и ИТ
09:10
Макрон – безчувствен, ненадежден и обсебващ
12 ноември 2019 г.
15:20
Средната заплата през третото тримесечие спада с 1% - до 1 249 лева
11:23
"Икономист интелиджънс юнит" очаква предсрочни избори в България
11 ноември 2019 г.
18:12
Турските сериали завладяват света, популяризирайки баклавата и хамама
15:46
Новият голям медиен инвеститор ще е бизнес модел, финансиран от абонамент
14:43
Лукашенко заминава за Австрия - вече не е "последният диктатор" в Европа?
09 ноември 2019 г.
17:08
10 ноември 1989 г. и Великите сили. Виктор Шарапов изпада в бяс вежливо и тихо
08 ноември 2019 г.
13:50
Преподавател: След 90-та спадът в раждаемостта прераства в демографска катастрофа
09:50
Свобода в мрежата
09:20
Нивото на океаните се покачва по-бързо от предвижданията
07 ноември 2019 г.
17:30
Педро Санчес - политикът в перманентна предизборна кампания
15:39
Камерите няма да затворят кутията на Пандора в детските градини
06 ноември 2019 г.
13:46
Правителство на Орбан. Какво следва?
11:21
Укринформ: И в контекста, думите на Макрон не звучат добре
05 ноември 2019 г.
19:32
Колко далеч е Европа от данък "богатство"?
18:15
Истината за недействителните гласове
12:42
42% от българите не искат да са донори, за да не предизвикат съдбата
04 ноември 2019 г.
10:09
Гласуват вот на доверие на новото правителство на Румъния
09:35
Година преди изборите през 2020 Америка е разделена и ядосана
03 ноември 2019 г.
17:07
Сорос в интервю за "Гардиън": В Унгария се страхувам за живота си
02 ноември 2019 г.
16:17
Кои държави са най-големите износителки на пшеница и къде се нарежда България сред тях?
11:35
С 30% по-евтини са електронните услуги на кадастъра от документите на хартия
01 ноември 2019 г.
16:33
Как Великобритания ще се бори с банковите измами?

Най-четени от Анализ

Избор на редактора