"Княжево не е магистрала": Протестиращи блокираха булевард "Цар Борис III"
България 20.10.2019 19:20
Около 50 души скандираха "Княжево не е магистрала" по време на протест в столичния квартал, информира БНР.
За кратко участниците в демонстрацията блокираха булевард " Цар Борис III" в тази част, която преминава през квартала, съобщава bTV.
Демонстрацията при трамвайното колело в квартал "Княжево" започна след 16,00 часа. Тя е насочена срещу липсата на диалог с Агенция "Пътна инфраструктура", постоянното реверсивно движение и срещу увеличаващия се транзитен трафик в кварталните улички.
Причината е, че в момента се изгражда светофарна уредба за постоянна организация на движението - "реверсивно движение " между м.Черният кос и ул. 10-ти км в кв. "Княжево" без проведено обществено обсъждане и в ситуация на предизборна кампания, отбелязват от Сдружение за "Княжево" и недоволни жители.
Реверсивното движение е организация на движението, при което по пътя, състоящ се от три ленти, средната лента сменя предназначението си и се използва като допълнителна за натоварената посока. Например, когато има по-голям поток от влизащи в София автомобили, две от трите ленти се използват за влизане в града. Когато по-големият поток е от излизащи от града, две ленти ще се използват за излизане от града.
Според недоволните жители на квартала реверсивното движение е предпоставка пътят през дефилето да се използва от все повече транзитно преминаващи автомобили, които при нормално регулиране на пътя биха използвали АМ Люлин. Платното на пътя между гара Владая и "Княжево" е с променлива ширина и брой ленти. Поради това пропускливостта на пътя не е равномерна. Това създава "тапа" (струпване на автомобили в тесен участък). В случая чрез реверсивното, тапата се измества от Владайското дефиле (което е извън населено място) в "Княжево". В стремежа си да избегнат задръстването по бул. "Цар Борис III", повечето от участниците в него започват да ползват всички възможни паралелни улички в "Княжево".
Вътрешнокварталните улици не са подходящи за такъв увеличен трафик. Създава се шумово и прахово замърсяване - в пъти над допустимите норми. Това влошава значително качеството на живот и здравето на живущите в кв. "Княжево", смятат недоволните граждани.
Въпреки констатацията на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), че облекченото преминаване през дефилето покрай Владая е за сметка на кв. "Княжево" (констатирано в документ на МРРБ с Nо 02-02- 211/30.07.2019 г.), в момента АПИ изгражда постоянно реверсивно движение с поставянето на светофари по бул. "Цар Борис III".
Увеличеният трафик вследствие на реверсивното движение води до натоварване на малките улички, невъзможност на живущите да се включат безопасно в потока по булеварда. Увеличеният трафик предизвиква повишено прахово и шумово замърсяване, възпрепятстване на градския транспорт и нарастване на пътните инциденти, подчертават те.
Протестиращите настояват за възстановяване на равномерното разпределение на трафика в зоната през "Княжево" чрез премахване на реверсивната организация за движение от ул. 10-км до Черния кос поради това, че не отговаря на нормите за проектиране на пътищата и създава критична пътна обстановка в населено място.
Смятаме, че изграждането на постоянно реверсивно движение в "Княжево" не е и не може да бъде решение в дългосрочен план за решаването на все повече увеличаващия се трафик през Владайското дефиле към София. Това е една спорна мярка на гърба на хората, попадащи в трафика и около него. Още повече, когато се извърша тихомълком, без проведено обществено обсъждане и в предизборна обстановка, категорични са протестиращите.
Според тях дългосрочното решение е изграждането на участък от Околовръстното шосе от бул. "Бъкстон" до АМ Люлин, пренасочване на транзитния трафик и създаване на безконфликтна връзка с магистралата при пътен възел Люлин. /news.bg
За кратко участниците в демонстрацията блокираха булевард " Цар Борис III" в тази част, която преминава през квартала, съобщава bTV.
Демонстрацията при трамвайното колело в квартал "Княжево" започна след 16,00 часа. Тя е насочена срещу липсата на диалог с Агенция "Пътна инфраструктура", постоянното реверсивно движение и срещу увеличаващия се транзитен трафик в кварталните улички.
Причината е, че в момента се изгражда светофарна уредба за постоянна организация на движението - "реверсивно движение " между м.Черният кос и ул. 10-ти км в кв. "Княжево" без проведено обществено обсъждане и в ситуация на предизборна кампания, отбелязват от Сдружение за "Княжево" и недоволни жители.
Реверсивното движение е организация на движението, при което по пътя, състоящ се от три ленти, средната лента сменя предназначението си и се използва като допълнителна за натоварената посока. Например, когато има по-голям поток от влизащи в София автомобили, две от трите ленти се използват за влизане в града. Когато по-големият поток е от излизащи от града, две ленти ще се използват за излизане от града.
Според недоволните жители на квартала реверсивното движение е предпоставка пътят през дефилето да се използва от все повече транзитно преминаващи автомобили, които при нормално регулиране на пътя биха използвали АМ Люлин. Платното на пътя между гара Владая и "Княжево" е с променлива ширина и брой ленти. Поради това пропускливостта на пътя не е равномерна. Това създава "тапа" (струпване на автомобили в тесен участък). В случая чрез реверсивното, тапата се измества от Владайското дефиле (което е извън населено място) в "Княжево". В стремежа си да избегнат задръстването по бул. "Цар Борис III", повечето от участниците в него започват да ползват всички възможни паралелни улички в "Княжево".
Вътрешнокварталните улици не са подходящи за такъв увеличен трафик. Създава се шумово и прахово замърсяване - в пъти над допустимите норми. Това влошава значително качеството на живот и здравето на живущите в кв. "Княжево", смятат недоволните граждани.
Въпреки констатацията на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), че облекченото преминаване през дефилето покрай Владая е за сметка на кв. "Княжево" (констатирано в документ на МРРБ с Nо 02-02- 211/30.07.2019 г.), в момента АПИ изгражда постоянно реверсивно движение с поставянето на светофари по бул. "Цар Борис III".
Увеличеният трафик вследствие на реверсивното движение води до натоварване на малките улички, невъзможност на живущите да се включат безопасно в потока по булеварда. Увеличеният трафик предизвиква повишено прахово и шумово замърсяване, възпрепятстване на градския транспорт и нарастване на пътните инциденти, подчертават те.
Протестиращите настояват за възстановяване на равномерното разпределение на трафика в зоната през "Княжево" чрез премахване на реверсивната организация за движение от ул. 10-км до Черния кос поради това, че не отговаря на нормите за проектиране на пътищата и създава критична пътна обстановка в населено място.
Смятаме, че изграждането на постоянно реверсивно движение в "Княжево" не е и не може да бъде решение в дългосрочен план за решаването на все повече увеличаващия се трафик през Владайското дефиле към София. Това е една спорна мярка на гърба на хората, попадащи в трафика и около него. Още повече, когато се извърша тихомълком, без проведено обществено обсъждане и в предизборна обстановка, категорични са протестиращите.
Според тях дългосрочното решение е изграждането на участък от Околовръстното шосе от бул. "Бъкстон" до АМ Люлин, пренасочване на транзитния трафик и създаване на безконфликтна връзка с магистралата при пътен възел Люлин. /news.bg
CHF | 1 | 2.00105 |
GBP | 1 | 2.27568 |
RON | 10 | 3.93076 |
TRY | 100 | 5.62834 |
USD | 1 | 1.83027 |
Последни новини
- 14:12 От днес всеки турист трябва да плати по 5 евро, за да посети Венеция
- 14:07 Бумът на оръжията: Възход на ВМЗ - Сопот и рекордни приходи от 828 млн. лeва
- 14:01 Трагедия: Певица умря по време на концерт!
- 13:56 ОУ „Васил Априлов“ и ОУ „Добри Чинтулов“ си поделят награда "Варна"
- 13:51 11,5 милиона лв. за образователна инфраструктура гласува ОбС-Варна
- 13:49 МОСВ: Очакват се повишения на някои от речните нива
- 13:44 Директорът на ФБР: Има заплаха за атака в САЩ, подобна на тази в концертната зала в Москва
- 13:41 Алек Оскар за оставката на Желязков: Не са много достойните политици в България, трябва да ги пазим