Още снимки:
test

След като завзеха Европа, Lidl и Aldi променят и пазара в най-голямата икономика в света

16.10.2019 11.36

Германските дискаунт вериги Aldi и Lidl завземат все по-голям дял в Съединените американски щати и това кара американските ритейлъри да отговорят, пише The Wall Street Journal.

Европейските компании увеличават продажбите със стратегията си да предлагат по-малко продукти на по-ниски цени. В отговор американските конкуренти също понижават цените на продукти като мляко и яйца и добавят такива, които често липсват в Aldi и Lidl, като свежи плодове и зеленчуци. Битката между тях идва в момент, в който търговците вече правят всичко възможно, за да задържат клиентите си, които все по-често се обръщат към интернет магазините.

"Нашата страна бива завладяна от германските ритейлъри и те промениха екосистемата значително", казва Джон Рос, президент и главен изпълнителен директор на IGA Inc., асоциация на около 600 американски хранителни магазини. По думите му, навлизането им може да се сравнява единствено с решението на Walmart Inc. да стъпи в хранителния бизнес през 1988 г. Днес компанията е най-големият търговец на храни в САЩ.

Продажбите на магазините "с ограничен асортимент", в които освен Aldi и Lidl, влиза и Trader Joe's, ще се повишават с по 5,6 процента годишно до 2023 г., според Inmar Analytics Inc. Прогнозите са, че продажбите в традиционните супермаркети ще намаляват с 0,5 процента годишно.

Това не е първият път, в който европейските дискаунтър се опитва да отхапе парче от пазара в САЩ. Британският гигант Tesco PLC напусна САЩ през 2013 г. след 5 години на загуби.

Aldi и Lidl обаче изглежда са намерили точната рецепта. Първата верига отвори първия си магазин в САЩ през 1976 г. и за последното десетилетие удвоява броя на обектите си до общо 1 900 в 36 щата. Lidl, която навлезе преди само две години, се е прицелила към 100 магазина до края на следващата година.

И двете компании общо взето следват стратегията, която им спечели доминиращата позиция в Европа: ограничен брой продукти, много от които от по-евтини собствени марки, ефективно наредени в малки магазини.

Сега щатските конкуренти се опитват да имитират тази стратегия. Kroger Co., най-голямата супермаркет верига в САЩ, преобрази 14 от дискаунт магазините си с бранд Ruler Foods, за да се състезава по-добре с германските компании. Търговецът опрости разположението на стоките, като започна да продава повече продукти от собствени марки и да ги зарежда по рафтовете с доставъчните опаковки им, за да намали разходите. Kroger нае и ветерана от Aldi Лиц Фернединг, който оглави Ruler Foods през 2017 г. През юли т.г. тя бе повишена на вицепрезидент в компанията-майка.

Наскоро представител на Walmart заяви, че гигантът залага на по-голям асортимент и еквивалентно ниски цени, за да запази клиентите си. Други вериги също се целят към понижаване на цените, за да запазят пазарния си дял от германските вериги.

В същото време конкуренцията при цените кара Aldi и Lidl също да предприемат нови стъпки, за да привлекат клиенти, като добавят повече стока, пекарни, както и обновяват магазините си, като ги правят по-светли.

Lidl се концентрира на Източния бряг, където миналата година придоби 27 магазина от Best Market, регионална верига. Компанията заяви, че е е отворена и към нови придобивания.

За да привлече клиентите от градските зони, Lidl е увеличила продавания асортимент с около 30 процента, като вече включва повече свежи храни и дори цветя. /money.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
12:03
Morgan Stanley оценява Saudi Aramco на между 1 и 2,5 трилиона долара
12:00
Петролът тръгна нагоре. ОПЕК очаква рязко съкращаване на добива
11:42
Драгомир Димитров: Германският бизнес е активен и с много силно присъствие в България
10:55
Motorola възроди култовия Razr като сгъваем смартфон
13 ноември 2019 г.
19:43
Салдото по консолидираната фискална програма към края на септември е положително - 1 264,5 млн. лв.
19:00
Португалия иска да повиши минималната заплата до €635
18:56
Huawei готви двойни заплати и още $285 милиона бонуси за служителите си
18:53
Пазарът за $22 трилиона, който държи въглищата живи
17:53
Google започва да предлага и банкови услуги
16:35
27 000 км инфраструктура са в електронна платформа
14:50
Foxconn отчете $30 милиарда печалба за второто тримесечие
14:46
В криза ли е диамантената индустрия?
14:25
Банката на Китай отваря клон в Атина
14:20
Президентът на Намибия покани бизнеса ни да инвестира в страната му
14:16
Съдът на ЕС подкрепи "БМФ Порт Бургас" в спора му с ЕВН
12:46
Експерт: Следете пазара на труда, за да разберете посоката на цените на имотите
12:14
Цената на златото се покачва, отново се търсят надеждни активи
12:13
Петролът поевтинява. Какво ще стане с добива след 10-20 години?
11:46
"Тесла" строи първата си европейска фабрика в Берлин
10:21
Китай прави най-голямото пристанище в Европа
09:53
Над 50% от българите ще пазаруват на "Черен петък"
12 ноември 2019 г.
18:45
Съседка на Бъглария изгражда най-голямото търговско пристанище в Европа
18:42
Дигиталният юан може да е факт до 2-3 месеца
18:30
МОН: 17% увеличение на учителските заплати догодина
18:03
Китайска компания подкрепя изграждането на проекта за транссахарска магистрала в Нигерия

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора