Много от пътищата у нас са опасни заради лоша маркировка
България 15.10.2019 11:13
Някои пътища са опасни най-вече заради недобра маркировка, недобра видимост на пътните знаци от храсти и растителност около пътя. Това заяви пред БНТ Росен Рапчев от Държавна агенция "Безопасност на движението по пътищата" по повод продължаващата война по пътищата.
Той обясни, че често след зимния сезон пътищата не се почистват и остава пясък, който намалява сцеплението на пътя. По негови думи конфликтни точки в градска среда са кръстовищата, а скоростта при навлизане в тях е голям проблем. Рапчев посочи, че често шофьорите не намаляват скоростта преди навлизане в кръстовище.
Според него камерите са ефикасни, особено триногите и камерите за средна скорост, чрез които може да се обезопасят дълги участъци.
От своя страна Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи допълни, че често пътните инциденти се дължат на инфраструктурата. По негови думи маркировката, пътните знаци и мантинелите са ключови за безопасността на пътя.
Знаци, които са останали след ремонти, и промяна на инфраструктура, несъответстваща на хоризонталната маркировка, могат да бъдат предпоставка за инциденти, категоричен е той.
Според него пример за подобни несъответствия е фактът, че на АМ "Тракия" в продължение 40 км има ограничение за 90км/ч. /БНТ
Той обясни, че често след зимния сезон пътищата не се почистват и остава пясък, който намалява сцеплението на пътя. По негови думи конфликтни точки в градска среда са кръстовищата, а скоростта при навлизане в тях е голям проблем. Рапчев посочи, че често шофьорите не намаляват скоростта преди навлизане в кръстовище.
Според него камерите са ефикасни, особено триногите и камерите за средна скорост, чрез които може да се обезопасят дълги участъци.
От своя страна Илия Тодоров от Асоциацията на пострадалите при катастрофи допълни, че често пътните инциденти се дължат на инфраструктурата. По негови думи маркировката, пътните знаци и мантинелите са ключови за безопасността на пътя.
Знаци, които са останали след ремонти, и промяна на инфраструктура, несъответстваща на хоризонталната маркировка, могат да бъдат предпоставка за инциденти, категоричен е той.
Според него пример за подобни несъответствия е фактът, че на АМ "Тракия" в продължение 40 км има ограничение за 90км/ч. /БНТ
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 19:42 Адвокатът на Григорова: Липсват нови 17 флашки, ЦИК казват, че вече са модифицирани за вота
- 19:34 Валентина Войкова поема оперативното ръководство на Евронюз България
- 19:27 Ема Стоун призова феновете си да се обръщат към нея вече с цялото й име
- 19:22 Цеков за новата арт инсталация на Терзиев: Надпис, тип „селски хоремаг“ за 100 000 лева
- 19:13 FT: Пристигането на руски войски в Нигер е смъртоносен удар за американските сили
- 19:05 Антъни Блинкън: Без китайска подкрепа войната в Украйна би била трудна за Русия
- 19:02 Разменен за Медведчук боец от "Азов": Руснаците ще спечелят, когато завземат Киев и стигнат до Лвов
- 18:59 Мерките на МЗ срещу коклюша: По-ранна имунизация на бебета и безплатни ваксини за бременни