Учени в Китай откриха най-древната форма на сложен живот на Земята

Наука 13.10.2019 14:10

Учени от Фуцзянския педагогически университет в Китай откриха в Западна Австралия следи от най-древната форма на сложен живот на сушата, съобщи Физ.орг.

Става въпрос за организъм, който принадлежи към групата на лигавите гъби и се е срещал преди почти 2 милиарда години. Научното му название е Myxomitodes stirlingensi, поясни БТА.

Следите с дебелината на косъм от биологична активност са открити в скали в планината Стърлинг. Първоначално се предполагало, че е възможно да са оставени от морско животно, например морски червей, гигантски амебоиди от вида Gromia или да са следствие от природно бедствие. Резултатите от ново изследване обаче показаха, че следите най-вероятно са от лигави гъби миксомицети, които са живели през палеопротерозоя заедно с цианобактерии и микроскопични гъби.

Макар лигавите гъби да не са многоклетъчни, учените смятат, че видът M. stirlingensi е дал своя принос за еволюцията на многоклетъчните.

Гъбите миксомицети са амебоподобни организми, които живеят в почвата и ловуват бактерии и други микроорганизми. При недостиг на хранителни вещества формират псевдоплазмодий - многоядрено вегетативно тяло, което може да се придвижва. След това образуват нещо като торбичка, напомняща плодно тяло на гъба. След известно време обвивката на торбичката се разкъсва и се разпръскват спори. /БТА