С 400 млн. лева България повишава плавателността на пристанище Варна-запад
Варна<+> 08.10.2019 13:24
Пристанище Варна-Запад ще получи инвестиция от 400 милиона лева за драгиране на навигационни канали, коментира министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Росен Желязков на конференция "Управление на корабния трафик в България", пише PortSEurope.
Той обясни, че интегрираната транспортна стратегия на правителството за периода до 2030 г. е политика, която засяга не само развитието на Черноморския регион, но и връзките между Европа и Азия. Нарича се интегрирана транспортна стратегия, защото обхваща всички сектори на транспорта - суша, въздух, море и река.
Инвестицията е насочена към развитие на пристанище Варна-запад и повишаване на неговата плавателност. Дълбочината на газене на корабите ще бъде увеличена с още 2 метра, за да достигне 13,5 метра. Изпълнението започва тази година, за да приключи през 2021 година.
Министърът поясни, че държавата е собственик на терминалите Варна-Запад и Варна-Изток, в рамките на едно дружество, Варна Порт ЕАД, а развитието на пристанищната инфраструктура е ангажимент за развитието на търговската дейност на превоз на товари по море и река.
Правителствената политика е да предоставя летищна и пристанищна инфраструктура на разположение на частните партньори под формата на концесионни договори.
Пристанищата Варна, Бургас и Русе ще бъдат проучени и най-вероятно ще бъдат подложени на степен на ориентирана към концесионна експлоатация.
Желязков разглежда търговския потенциал на страната като транзитна страна между Азия и Европа, използвайки съоръжения, които свързват Черно и Каспийско море с Персийския залив. Той включва дигитализацията като част от пристанищната инфраструктура.
Правителството търси чуждестранни инвестиции и китайският интерес е вероятен, като се имат предвид сериозните инвестиции в пристанищна инфраструктура на много страни от Северното средиземноморие.
Варна има потенциал за китайски инвестиции, но пристанището трябва да работи с местни конкурентни пристанища като Солун и Констанца, за да разработи регионални транспортни коридори. Например железопътните връзки се развиват по оста на пристанището Солун-Варна-Русе.
Новата икономическа търговска политика на Китай "Един пояс, един път" изглежда вероятен източник на инвестиции. Тук не трябва да се пренебрегва интересът на САЩ към пристанище Александруполис в Северозападна Гърция.
Вашингтон и Атина току-що подписаха актуализирана версия на настоящото Споразумение за взаимно сътрудничество в областта на отбраната, което може да доведе до американско военно присъствие в пристанището и се опитва да изключи китайските инвестиции в гръцкото пристанище.
Това може да повлияе на текущата инвестиционна политика на Китай в регионалните пристанища в Беломорието и Черно море. /news.bg
Той обясни, че интегрираната транспортна стратегия на правителството за периода до 2030 г. е политика, която засяга не само развитието на Черноморския регион, но и връзките между Европа и Азия. Нарича се интегрирана транспортна стратегия, защото обхваща всички сектори на транспорта - суша, въздух, море и река.
Инвестицията е насочена към развитие на пристанище Варна-запад и повишаване на неговата плавателност. Дълбочината на газене на корабите ще бъде увеличена с още 2 метра, за да достигне 13,5 метра. Изпълнението започва тази година, за да приключи през 2021 година.
Министърът поясни, че държавата е собственик на терминалите Варна-Запад и Варна-Изток, в рамките на едно дружество, Варна Порт ЕАД, а развитието на пристанищната инфраструктура е ангажимент за развитието на търговската дейност на превоз на товари по море и река.
Правителствената политика е да предоставя летищна и пристанищна инфраструктура на разположение на частните партньори под формата на концесионни договори.
Пристанищата Варна, Бургас и Русе ще бъдат проучени и най-вероятно ще бъдат подложени на степен на ориентирана към концесионна експлоатация.
Желязков разглежда търговския потенциал на страната като транзитна страна между Азия и Европа, използвайки съоръжения, които свързват Черно и Каспийско море с Персийския залив. Той включва дигитализацията като част от пристанищната инфраструктура.
Правителството търси чуждестранни инвестиции и китайският интерес е вероятен, като се имат предвид сериозните инвестиции в пристанищна инфраструктура на много страни от Северното средиземноморие.
Варна има потенциал за китайски инвестиции, но пристанището трябва да работи с местни конкурентни пристанища като Солун и Констанца, за да разработи регионални транспортни коридори. Например железопътните връзки се развиват по оста на пристанището Солун-Варна-Русе.
Новата икономическа търговска политика на Китай "Един пояс, един път" изглежда вероятен източник на инвестиции. Тук не трябва да се пренебрегва интересът на САЩ към пристанище Александруполис в Северозападна Гърция.
Вашингтон и Атина току-що подписаха актуализирана версия на настоящото Споразумение за взаимно сътрудничество в областта на отбраната, което може да доведе до американско военно присъствие в пристанището и се опитва да изключи китайските инвестиции в гръцкото пристанище.
Това може да повлияе на текущата инвестиционна политика на Китай в регионалните пристанища в Беломорието и Черно море.
CHF | 1 | 2.00413 |
GBP | 1 | 2.2865 |
RON | 10 | 3.93029 |
TRY | 100 | 5.64706 |
USD | 1 | 1.82822 |
Последни новини
- 21:03 Хороскоп за неделя, 5 май 2024 г.
- 19:31 ИТН обяви водачите на листите си. Трифонов оглавява Плевен
- 19:19 Български роми си спретнаха масов бой в Италия
- 19:07 Родилка и бебе починаха в Самоков
- 18:56 Идват слънчеви дни
- 18:43 Малката голяма Стиляна Николова с пореден триумф - този път на Европейската купа
- 18:31 Израел нанесе удари по централните и южните райони на ивицата Газа
- 18:19 Изнасилвания и намушквания ежедневно - новата реалност в Европа