17 октомври 2019 г. 06:47 ч.
:: Анализи и Коментари
последна актуализация: 16.10.2019 г. 20:14:00 ч.
Още снимки:
test

Как китайската велосипедна индустрия се адаптира към новите времена

05.10.2019 12.43

През 70-те години на миналия век да притежаваш велосипед, особено от най-добрите модели „Flying Pigeon" (Летящ гълъб) или „Phoenix" (Феникс), бе семейна гордост и символ на статус в Китай. Но днес това е обичайна част от ежедневието. Освен велосипедите за споделяне, които са навсякъде по улиците, магазините в Китай предлагат и колела с последни екстри, чиято цена може да достигне до 10 000 щатски долара, разказва "Радио Китай".

Пристанищният китайски град Тиендзин, който се намира на югоизток от китайската столица, е най-големият център за производство на велосипеди в Китай. През 2017 г. там са произведени 50,1 милиона велосипеда, което е 56% от производството в цялата страна, сочат данни на Китайската велосипедна асоциация.

Днес в Тиендзин е разработена интегрирана производствена система с над 1000 фабрики и доставчици на части. Повече от половината произведени в града велосипеди са за чуждите пазари. Един от основните проблеми пред индустрията обаче е, че се намира на долните стъпала на световната верига на стойностите. „Китайските производители на велосипеди имат проблем с популярността на марките, тъй като по-голямата част от изнасяните продукти са с ниска добавена стойност", казва Шъ Шункун, вицепрезидент на компания, която доставя части за велосипеди.

Спадът в интереса към велосипедите се дължи от части и на удвоения брой собственици на автомобили в Китай. Макар първоначално да изглеждаше като потенциална стимулираща сила, бумът на споделените велосипеди, които се появиха през 2017 г. в Китай, се оказа разрушителен за индустрията.

„Преди Китай произвеждаше по 2 милиона велосипеди годишно за вътрешния пазар, но търсенето се увеличи до 10 милиона за една нощ заради бума на споделените велосипеди, който напълно разруши установения порядък в индустрията", казва Шъ.

Примамени от бързата печалба, малките и средни производители бързо отвориха повече производствени линии. Но бумът бързо се превърна в банкрут. В края на 2017 г. една от компаниите за споделени велосипеди обяви фалит и не можа да плати сметките си за огромното количество поръчани велосипеди. Малките и средни фабрики, които значително увеличиха производството, бяха финансово разорени.

Докато велосипедната индустрия достигна своето дъно, производителите на електрически скутери откриха потенциал за растеж. От 2006 г. търсенето им се увеличи драстично. Миналата година броят на закупилите електрически скутери в цялата страна достигна 30 милиона. „Стана така, че бе възможно всяка компания да се превърне в доставчик на електрически скутери, дори малките фабрики за велосипеди", казва Джан Сяоган, генерален мениджър на „Tianjin Yadea Technology Group" една от водещите компании в сектора. „Но днес изискването за по-високо качество от потребителите и по-строгото прилагане на законите за опазване на околната среда и безопасността вдигат прага за влизането в бизнеса."

Тенденциите на пазара за велосипеди отразява драстичните промени в китайската икономика през последните три десетилетия. Въпреки драматичните възходи и падения, представителите на индустрията имат доверие в потенциала и?. /24chasa.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Анализ
14:26
33% от децата в света са недохранени или затлъстели
14:05
Евроактив: Франция блокира разширяването на ЕС заради Русия
11:40
Какви са заплахите от ядрена война между Индия и Пакистан
15 октомври 2019 г.
09:53
Проф. Христина Вучева: Защо паричната и фискалната политика са важни за общото европейско бъдеще
14 октомври 2019 г.
08:41
Новото предложение на Лондон за Брекзит - плаха надежда
13 октомври 2019 г.
19:34
Десетте най-добри хотела в света
14:52
Най-страшните природни бедствия през 21-ви век
12 октомври 2019 г.
09:39
Джордж Фридман: Никсън и Тръмп и политиката на импийчмънт
10 октомври 2019 г.
13:00
Как европейските лидери могат да оставят забавянето на растежа да прерасне в криза?
09:18
Иън Бремер: Светът се намира в геополитическа рецесия
09 октомври 2019 г.
16:19
Оборотите в търговията на дребно нарастват с 2% през август в сравнение със същия месец на 2018 г.
14:04
Доклад на ЕК: Все по-малко деца напускат училище, учителите - недобре подготвени
13:18
Турските планове за настаняване на бежанци в Североизточна Сирия тревожат съюзниците
08 октомври 2019 г.
14:15
Русия да бъде удавена в Черно море - САЩ измислиха план за "възпиране" на Москва
07 октомври 2019 г.
20:06
Експерти обясниха как фалшива новина предизвика психоза сред родители
19:30
Защо Амстердам става по-скъп за туристите през 2020 г.
17:26
Само един учен е получавал Нобеловата награда за физиология или медицина
12:24
Ще има ли нови условия или дата за преговори само със Северна Македония, но не и с Албания?
10:04
Парламентарните избори в Косово – победа за опозицията
06 октомври 2019 г.
09:58
СПЦ отбелязва несъществуващ юбилей, присвоява Охридската архиепископия
05 октомври 2019 г.
14:47
Как преди 30 г. падна Стената
12:43
Как китайската велосипедна индустрия се адаптира към новите времена
04 октомври 2019 г.
15:32
Унижения в Германия: стотици случаи на антициганизъм
15:22
Вълненията в Ирак идват в критичен момент в региона
14:52
Португалците се готвят да дадат нов мандат на левицата на Антониу Коща

Най-четени от Анализ

Избор на редактора