10 декември 2019 г. 16:45 ч.
:: Анализи и Коментари
последна актуализация: 10.12.2019 г. 16:44:30 ч.
Още снимки:
test

Как китайската велосипедна индустрия се адаптира към новите времена

05.10.2019 12.43

През 70-те години на миналия век да притежаваш велосипед, особено от най-добрите модели „Flying Pigeon" (Летящ гълъб) или „Phoenix" (Феникс), бе семейна гордост и символ на статус в Китай. Но днес това е обичайна част от ежедневието. Освен велосипедите за споделяне, които са навсякъде по улиците, магазините в Китай предлагат и колела с последни екстри, чиято цена може да достигне до 10 000 щатски долара, разказва "Радио Китай".

Пристанищният китайски град Тиендзин, който се намира на югоизток от китайската столица, е най-големият център за производство на велосипеди в Китай. През 2017 г. там са произведени 50,1 милиона велосипеда, което е 56% от производството в цялата страна, сочат данни на Китайската велосипедна асоциация.

Днес в Тиендзин е разработена интегрирана производствена система с над 1000 фабрики и доставчици на части. Повече от половината произведени в града велосипеди са за чуждите пазари. Един от основните проблеми пред индустрията обаче е, че се намира на долните стъпала на световната верига на стойностите. „Китайските производители на велосипеди имат проблем с популярността на марките, тъй като по-голямата част от изнасяните продукти са с ниска добавена стойност", казва Шъ Шункун, вицепрезидент на компания, която доставя части за велосипеди.

Спадът в интереса към велосипедите се дължи от части и на удвоения брой собственици на автомобили в Китай. Макар първоначално да изглеждаше като потенциална стимулираща сила, бумът на споделените велосипеди, които се появиха през 2017 г. в Китай, се оказа разрушителен за индустрията.

„Преди Китай произвеждаше по 2 милиона велосипеди годишно за вътрешния пазар, но търсенето се увеличи до 10 милиона за една нощ заради бума на споделените велосипеди, който напълно разруши установения порядък в индустрията", казва Шъ.

Примамени от бързата печалба, малките и средни производители бързо отвориха повече производствени линии. Но бумът бързо се превърна в банкрут. В края на 2017 г. една от компаниите за споделени велосипеди обяви фалит и не можа да плати сметките си за огромното количество поръчани велосипеди. Малките и средни фабрики, които значително увеличиха производството, бяха финансово разорени.

Докато велосипедната индустрия достигна своето дъно, производителите на електрически скутери откриха потенциал за растеж. От 2006 г. търсенето им се увеличи драстично. Миналата година броят на закупилите електрически скутери в цялата страна достигна 30 милиона. „Стана така, че бе възможно всяка компания да се превърне в доставчик на електрически скутери, дори малките фабрики за велосипеди", казва Джан Сяоган, генерален мениджър на „Tianjin Yadea Technology Group" една от водещите компании в сектора. „Но днес изискването за по-високо качество от потребителите и по-строгото прилагане на законите за опазване на околната среда и безопасността вдигат прага за влизането в бизнеса."

Тенденциите на пазара за велосипеди отразява драстичните промени в китайската икономика през последните три десетилетия. Въпреки драматичните възходи и падения, представителите на индустрията имат доверие в потенциала и?. /24chasa.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Анализ
16:06
Защо преговорите между Северна Корея и САЩ стигнаха до задънена улица?
12:55
Събитията, които биха могли да доведат до финансов апокалипсис през 2020-а
11:07
Франция остава в прегръдката на хаоса, стачката продължава
09 декември 2019 г.
15:16
"Евробарометър": За повечето българи корупцията е широко разпространена
14:56
Климатичните промени били виновни за изчезването на червените ябълки
14:28
Кой е във Венецианската комисия, заради която измислихме надзорник на главния прокурор
13:49
Иван Николов: Натрапената митология поражда комплекси и страхове
13:37
Брекзит? Нов референдум? Какво да очакваме от изборите във Великобритания?
08 декември 2019 г.
14:49
С Путин или срещу Путин - първият тест за Макрон
12:11
Клима(к)т(ер)ично
09:33
Пламен Димитров: НАТО на 70 – рано е за пенсия
06 декември 2019 г.
18:26
Анализатори: Италианското правителство се разпада
16:36
Какви обвинения може да бъдат повдигнати на Тръмп?
16:00
Ще стане ли Беларус част от Русия
05 декември 2019 г.
15:23
Дишането на лондонския въздух е като изпушването на 160 цигари годишно
04 декември 2019 г.
14:52
Шокиращите прогнози на Saxo Bank за 2020 г.
13:27
Забавя се растежът на глобалните въглеродни емисии през 2019-а
11:53
Ядем повече месо и риба, но ограничаваме хляба, сочи статистика
08:24
Експерти: Ще се справи ли Цацаров с корупцията
03 декември 2019 г.
19:41
Как нулевите и отрицателни лихви подриват икономиката
17:33
Бюджет 2020 - в пасивна защита срещу рецесията
12:24
2019 г. е една от трите най-топли от 1850 г. досега
02 декември 2019 г.
09:19
Има ли място за Турция в бъдещето на НАТО?
01 декември 2019 г.
15:12
Над 700 000 шофьори хванати с превишена скорост през 2019-та
30 ноември 2019 г.
20:23
Колко струва да се кандидатираш за президент на Щатите?

Най-четени от Анализ

Избор на редактора