10 декември 2019 г. 16:45 ч.
:: Анализи и Коментари
последна актуализация: 10.12.2019 г. 16:44:30 ч.
Още снимки:
test

Командващият 6-и флот на САЩ иска повече кораби в Европа срещу Русия

03.10.2019 20.09

САЩ се нуждаят от повече кораби в Европа, за да се противопоставят на нарастващите руски заплахи, иска ръководителят на Военноморските сили на САЩ.

Адмирал Джеймс Фого коментира пред USNI News, че вижда повече руски кораби, подводници и самолети в Атлантическия, Северния ледовит океан и в Балтийско, Черно и Средиземно море, както и руски действия, които могат да увеличат напрежението в региона.

Американският 6-и флот, който попада в състава на Военноморските сили за Европа, разполага с четири разрушителя, два експедиционни бързи транспортни кораба и команден кораб. Фого допълва, че има нужда от повече.

Преди година той успява да докара ударна група със самолетоносач за разгръщане в европейските води за първи път от години. Амфибийните сили също прекарват повече време с 6-и флот през 2018 г., вместо да се фокусират изключително върху операциите на 5-и флот на САЩ в Близкия изток.

Все по-трудно е да убедим Съвместния щаб да изпраща ограничените ресурси на ВМС в този край на света, обяснява той.

"Ако погледнете целия свят, САЩ имат много предизвикателства. Западния Тих океан: островната верига и предизвикателствата от военноморския флот на Народно освободителна армия на Китай там, който Харис нарича Голямата пясъчна стена и напрежението в Тайвански проток", обяснява Фого в интервю, докато посещава Военноморския институт на САЩ.

"Виждате какво се случва в Залива в момента със злонамереното иранско влияние и тази неотдавнашна атака срещу Саудитска Арабия (рафинерията) и напрежението, което се генерира там. И тогава погледнете в наша посока: Арктика, Балтийско море, Средиземноморие, Черно море, Източно Средиземноморие. Става много много натоварено. Така че всички имаме нужда от тези сили. Но трябва да има приоритет. Така че това приоритизиране е тук във Вашингтон и това в момента се обсъжда от Съвместните началници и министъра на отбраната."

Силите на САЩ с 6-и флот прекарват около 125 дни в годината например в Черно море, а корабите на НАТО прекарват още 125 дни там, което осигурява присъствие за повече от половин година.

"Очевидно имаме достатъчно сили, за да поддържаме доста добър баланс на обучение и ангажираност със съюзници и партньори в мирно време. Във време на криза ще ни трябват още. Така че ние тренираме за време на криза и повечето от нашите учение са учения за реагиране на кризи, така че бих могъл да използвам повече присъствие в Балтийско море, в Средиземноморието, Северния Атлантически океан, Арктика и Черно море."

За известно време Фого ще разполага с група за действие, която се разгърна миналия месец, докато самолетоносачът USS Harry S. Truman продължава ремонт след неизправности в електрическата система. Тази група се командва от 2-ри флот на САЩ до Исландия.

Според него, заплахите в региона са сериозни и нарастващи, а миналогодишното продължително присъствие на ударна група самолетоносачи е полезно, когато става въпрос за САЩ и съюзниците, които работят заедно в предизвикателна и реална ситуация.

По думите му, "това беше възможност да се интегрират и тренира с американска ударна група и свързаната с нея подкрепа в сериозни условия - това е Крайният Север, северно от Арктическия кръг. Те имаха възможност за интеграция между самолетоносача Хари С. Труман и ВВС от Норвегия, Финландия, Швеция и в и около Скандинавия".

"Имахме и противник под формата на истински руснаци, които летяха наоколо със своите бомбардировачи Туполев Ту-95 и други самолети наоколо и в близост до самолетоносача и успяхме да извършим учения за прихващане с реални цели. Така че смятам, че всичко това беше огромен успех", коментира адмиралът.

Той допълва, че тези уроци също са включени в състава на учебно-тренировъчните единици и други тренировъчни дейности преди разгръщане извън командването на американските сили на флота, за да се гарантира, че самолетоносачите са готови за това, с което могат да се сблъскат.

Европейските води и въздушно пространство стават по-натоварени, тъй като там има все повече руски кораби, подводници и самолети. Инцидентите в морето стават по-провокативни в известен смисъл, тъй като самолети, които прелитат над американски кораби или самолети за наблюдение, са склонни да бъдат въоръжени, докато преди 10 години това не беше така - въпреки че той отбеляза, че броят на инцидентите в морето като цяло е по-нисък от те тези преди десетилетие.

Освен това "безотговорното отношение на руснаците към Договора за ядрените сили със среден и малък обсег доведе до отмяна на договора, а сега, ако слушате руския президент, той говори за всевъзможни нови оръжейни системи - хиперзвукови, системи за подводни оръжия, торпеда и ракети с по-голям обсег на действие, които ще бъдат включени в руския инвентар, и мисля, че това е ескалация", обяснява Фого.

Той допълва, че руските действия по бреговете също правят операциите по-трудни или опасни за САЩ, НАТО и партньорските държави в морето. "Те са милитаризирали Калининград, има много хардуер, противокорабни крилати ракети и системи за разузнаване и наблюдение, които позволяват насочване срещу сили на НАТО, докато те са в Прибалтика."

"Руснаците направиха същото в Крим, след като го анексираха от Украйна. Те го използват добре, за да въведат системи, които заплашват не само търговията, но военните кораби и корабите на НАТО, опериращи в Черно море", коментира адмиралът.

А в Латакия и Тартус в Сирия "стана много, много натоварено в Източното Средиземноморие, така че виждаме по-голям брой и присъствие на руски военни кораби в тази област, които никога не сме виждали досега. Така че това увеличава риска, увеличава напрежението; и изисква по-трезви глави, и изисква бдителност".

Фого отново се връща към нуждата от повече кораби, "нашето силно присъствие в театъра е само по себе си възпиращо средство". /news.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Анализ
16:06
Защо преговорите между Северна Корея и САЩ стигнаха до задънена улица?
12:55
Събитията, които биха могли да доведат до финансов апокалипсис през 2020-а
11:07
Франция остава в прегръдката на хаоса, стачката продължава
09 декември 2019 г.
15:16
"Евробарометър": За повечето българи корупцията е широко разпространена
14:56
Климатичните промени били виновни за изчезването на червените ябълки
14:28
Кой е във Венецианската комисия, заради която измислихме надзорник на главния прокурор
13:49
Иван Николов: Натрапената митология поражда комплекси и страхове
13:37
Брекзит? Нов референдум? Какво да очакваме от изборите във Великобритания?
08 декември 2019 г.
14:49
С Путин или срещу Путин - първият тест за Макрон
12:11
Клима(к)т(ер)ично
09:33
Пламен Димитров: НАТО на 70 – рано е за пенсия
06 декември 2019 г.
18:26
Анализатори: Италианското правителство се разпада
16:36
Какви обвинения може да бъдат повдигнати на Тръмп?
16:00
Ще стане ли Беларус част от Русия
05 декември 2019 г.
15:23
Дишането на лондонския въздух е като изпушването на 160 цигари годишно
04 декември 2019 г.
14:52
Шокиращите прогнози на Saxo Bank за 2020 г.
13:27
Забавя се растежът на глобалните въглеродни емисии през 2019-а
11:53
Ядем повече месо и риба, но ограничаваме хляба, сочи статистика
08:24
Експерти: Ще се справи ли Цацаров с корупцията
03 декември 2019 г.
19:41
Как нулевите и отрицателни лихви подриват икономиката
17:33
Бюджет 2020 - в пасивна защита срещу рецесията
12:24
2019 г. е една от трите най-топли от 1850 г. досега
02 декември 2019 г.
09:19
Има ли място за Турция в бъдещето на НАТО?
01 декември 2019 г.
15:12
Над 700 000 шофьори хванати с превишена скорост през 2019-та
30 ноември 2019 г.
20:23
Колко струва да се кандидатираш за президент на Щатите?

Най-четени от Анализ

Избор на редактора