Ангелкова: Създаването на различни туристически продукти е тласък за развитието им

България 17.09.2019 19:08

В 27 дестинации се представят 170 български общини със своят история, култура, бит и кулинария, дигитализацията на този продукт ги показва пред света

Туризмът е секторна политика и зависи от всички нас - бизнес, държава и местна власт. Показвайки пред света богатствата на страната ни и чрез тях създадените разнообразни възможности за туризъм у нас- културно-исторически, балнео и спа, спортен, познавателен, кулинарен и др., ние създаваме условия за икономическо развитие на местните общности и поминък на хората там. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова на конференция на тема „Ролята на устойчивия иновативен туризъм в насърчаването на приобщаващия растеж, търговията и икономическото сътрудничество“, организирана от посолствата на Република Индонезия, Република Корея и Република Турция в България, като инициатива на МИКТА. Форумът се провежда в Софийския университет „Св. Св. Климент Охридски“. Това съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма.

За да подкрепим местните общности чрез насърчаване на интереса към специализирани форми на туризъм, Министерството на туризма създаде общо 27 тематични дестинации, сред които 8 културно-исторически, 12 винени и кулинарни и 7 балнео-и СПА, каза министърът. В тях са включени около 170 български общини. Широкото популяризиране на различните дестинации, всяка от които разкрива спецификата и културата на региона, е от съществено значение за насърчаването на растежа и икономическото развитие. Дигитализацията на представените дестинации популяризира пред света уникалността на всеки регион. Всичко това подпомогна устойчивото развитие на туризма, издигнат в икономически приоритет от премиера и правителството, каза министър Ангелкова и припомни, че секторът заедно със свързаните с него дейности допринася за формирането на близо 12% от брутния вътрешен продукт на България и около 11% от общата заетост.

Ето защо дигитализацията в туризма е сред основните приоритети в дейността ни, тъй като тя прави дестинация България много по-привлекателна както за чуждестранни посетители, така и за инвеститори. Бързата интернет връзка у нас и благоприятното ни географско положение допринасят за представата на България като устойчива и иновативна туристическа дестинация с потенциал за насърчаване на приобщаващ растеж, търговско и икономическо сътрудничество. В помощ на бизнеса и инвеститорите е и политиката за намаляване на административната тежест в туризма, вече бяха премахнати 19 вида документи, а всички услуги на туристическата администрация може да се заявят онлайн 24 часа в денонощието, 7 дни в седмицата от всички краища на света, отбеляза министър Ангелкова.

Тя акцентира и върху разработената Национална стратегия за устойчиво развитие на туризма и план за действие към нея. Целта ни е да привличаме гости от далечни пазари, като Китай и Индия, но и да надграждаме постигнатото до момента. Аз и екипът ми работим не само за популяризирането на дестинация България, но и за създаването на устойчив и висококачествен продукт, заключи министърът.

МИКТА - Асоциация за сътрудничество в икономиката, сигурността, опазването на околната среда и устойчивото развитие, основана в рамките на заседание на ООН като неформална структура/ платформа за преговори през 2015 г. от Мексико, Република Индонезия, Република Корея, Република Турция и Австралия.
CHF CHF 1 1.99351
GBP GBP 1 2.28037
RON RON 10 3.93361
TRY TRY 100 5.60402
USD USD 1 1.80827