Още снимки:
test

Cosco разширява пристанището в Пирея с 800 милиона евро

23.08.2019 12.06

Китайската компания Cosco, която преди три години стана собственик на близо 70% от най-голямото гръцко пристанище, обяви мащабен план за разширяването му, включващ инвестиция от 800 милиона евро, става ясно от публикация в местното издание Kathimerini.

Това не е първата такава стратегия за развитието на порта в Пирея, но този път сумата на вложението е значително по-голяма от тази в предишното предложение. Обновеният проект идва след смяната на правителството в Атина.

Според новият план там ще бъде изграден нов четвърти терминал за контейнери и търговски център. Четвъртият терминал ще има капацитет от 2,8 милиона TEU (това е мерна единица, равняваща се на обема товар, който се превозва в един стандартен контейнер). Това ще увеличи общия капацитет на Пирея до над 10 милиона TEU до 2022 година.

Според новия план за разширяване инвестицията само в изграждането на новия терминал ще бъдат 300 милиона евро.

Пирея е на 32-ро място по големина сред световните пристанища, като вече е най-натовареното в Средиземно море, след като преди седмици изпревари по обем на товара Валенсия.

През 2018 година общият обем на преводения товар е достигнал 4,9 милиона TEU или с 18,4% повече в сравнение с предходната година. И с цели 700% над обема през 2009 година - годината, в която Cosco започна на оперира Терминал 2 на пристанището. През 2016 година китайският лидер успя да купи близо 70% от целия порт.

За миналата година Пирея е на 6-то място на Стария континент по обем на превозения товар. На първо място е Ротердам с 14,5 милиона TEU, следвано от Антверпен и Хамбург със съответно 11,1 милиона и 8,7 милиона TEU. В случай, че капацитетът на Пирея достигне 10 милиона TEU, то тя има шанс да се превърне в третият най-голям порт в Европа. /money.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
11:26
Германски съд разреши на Тесла да продължи разчистването на терена за завод край Берлин
20 февруари 2020 г.
19:35
Европейски фермери протестират в Брюксел за по-справедливи евросубсидии
19:30
Приходите на Foxconn спадат заради епидемията в Китай
19:25
В Apple Бъфет намери своя мечтан "слон"
18:06
Превозвачите поискаха отлагане на старта на тол системата
16:36
Агенцията по заетостта със запитване какво искат да учат трудещите се
16:16
Панагюрище преговаря с руснаци за изграждането на завод за електрически автобуси
12:46
Златото остава на 7-годишен връх, доларът също расте
12:38
В края на 2019: Над 1,3 млн. българи са пътували с цел туризъм
11:03
Victoria's Secret сменя собственика си срещу едва $1,1 милиарда
10:20
Dacia пуска първия си електромобил, който ще бъде "най-достъпният на пазара"
10:18
Забравете Tesla. "Уолстрийт" има нови любими акции, които поскъпнаха с 23% за ден
10:16
Цената на петрола скочи над $59 за барел
10:00
„Еърбъс” съкращава хиляди работни места в цяла Европа
19 февруари 2020 г.
19:35
САЩ настоява ЕС да използва 5G технология от Ericsson, Nokia или Samsung, но не и от Huawei
19:31
Проект за $2 милиарда: Европа ще има своя най-голям завод за батерии. Но Китай ще го построи
19:01
Негодното за ядене пилешко в Луковит не е стигнало до БГ пазар
18:55
Хърсев: Единственото ни решение е присъединяване към еврозоната
18:19
На ГКПП-тата откриват 34 допълнителни места за продажба на маршрутни карти
17:49
БНБ: За 2019 г. текущата и капиталовата сметка на страната възлизана 6855.3 млн. евро
17:43
3,7 млрд. евро са приходите от международен туризъм през 2019 г.
16:30
Die Sueddeutsche Zeitung: „Фолксваген“ отново отлага решението за завода в Турция
16:05
Вучич: БВП на Сърбия ще достигне рекордните 50 млрд долара
15:18
Евростат: Спад на строителството в България и в целия ЕС през декември 2019
15:03
Правителството предложи Гергана Беремска за директор в Европейската инвестиционна банка

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора