Ще караме с 30 км/ч в няколко района на Бургас
България 22.08.2019 12:11
С цел намаляване на инцидентите с тежки последствия на пътя, в Бургас ще се обособят няколко зони с максимална скорост на движение 30км/ч., съобщава БНР.
Новото ограничение ще важи в района на централната градска част, между улиците "Булаир", "Цар Симеон I", "Св. св. Кирил и Методий" и "Александровска". Ограничението ще е в сила и за цялата територия на кварталите "Сарафово" и "Крайморие".
Причините за ограничението на скоростта в посочените места са няколко. Това са гъсто населени райони, в тях има училища, детски градини, паркове, зони за отдих и каране на велосипеди. От своя страна това води до интензивно движение на пешеходци и по-голям риск от инциденти, особено през активния летен сезон.
Мярката ще има положителен ефект, освен с бъдещо намаляване на пътни инциденти и с това, че ще се ограничи и нивото на замърсяване на въздуха от автомобилни газове. Нивото на шум също ще спадне, когато колите се движат по-бавно. От друга страна ще се подобри пропускателната способност на улиците.
Практиката показва, че при пътен инцидент, ако автомобилът се движи с 30 км/ч, шансът на пешеходеца да се отърве само с леки травми е 95%. При удар със скорост от 50 км/ч, шансът на пешеходеца намалява на 60%. А при 65 км/ч - вероятността пешеходецът да оцелее е 20%.
Припомняме, че в Бургас вече е правен опит за обособяване на зона с ограничение на скоростта до 30 км/ч. Това се случи по време на първия учебен ден миналата година в района на ОУ "Братя Миладинови". Резултатите показват, че по време на експеримента не е имало пътни инциденти или затруднение на движението.
Такава мярка от години се прилага в градове с високо ниво на пътна безопасност, като Лондон, Париж, Берлин, Мадрид и Ню Йорк. /БНР
Новото ограничение ще важи в района на централната градска част, между улиците "Булаир", "Цар Симеон I", "Св. св. Кирил и Методий" и "Александровска". Ограничението ще е в сила и за цялата територия на кварталите "Сарафово" и "Крайморие".
Причините за ограничението на скоростта в посочените места са няколко. Това са гъсто населени райони, в тях има училища, детски градини, паркове, зони за отдих и каране на велосипеди. От своя страна това води до интензивно движение на пешеходци и по-голям риск от инциденти, особено през активния летен сезон.
Мярката ще има положителен ефект, освен с бъдещо намаляване на пътни инциденти и с това, че ще се ограничи и нивото на замърсяване на въздуха от автомобилни газове. Нивото на шум също ще спадне, когато колите се движат по-бавно. От друга страна ще се подобри пропускателната способност на улиците.
Практиката показва, че при пътен инцидент, ако автомобилът се движи с 30 км/ч, шансът на пешеходеца да се отърве само с леки травми е 95%. При удар със скорост от 50 км/ч, шансът на пешеходеца намалява на 60%. А при 65 км/ч - вероятността пешеходецът да оцелее е 20%.
Припомняме, че в Бургас вече е правен опит за обособяване на зона с ограничение на скоростта до 30 км/ч. Това се случи по време на първия учебен ден миналата година в района на ОУ "Братя Миладинови". Резултатите показват, че по време на експеримента не е имало пътни инциденти или затруднение на движението.
Такава мярка от години се прилага в градове с високо ниво на пътна безопасност, като Лондон, Париж, Берлин, Мадрид и Ню Йорк. /БНР
CHF | 1 | 2.02049 |
GBP | 1 | 2.28431 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.63146 |
USD | 1 | 1.83594 |
Последни новини
- 13:16 Верстапен взе с лекота победата в спринта в Китай
- 13:12 Ne-Yo призна, че е във връзка с две жени едновременно
- 13:07 В София вече има карантинирани класове, заради бума на коклюш у нас
- 13:03 Изхвърлиха до живот българин от тениса заради залагания и корупция
- 12:57 Димитър Главчев: Предложих на Радев аз да поема външно министерство
- 12:51 "Тесла" изтегля близо 4000 електрически пикапа заради технически проблем
- 12:41 Отнеха скандалната победа на китайски маратонец, дисквалифицираха още трима
- 12:27 НАТО ще достави снаряди, дронове и ракети на Киев, страните без ПВО ще дадат пари