Още снимки:
test

Моторите на Tesla правят класическите модели на Ferrari и BMW по-бързи и еко

17.08.2019 16.59

Електромобилите превземат света с невероятна скорост. А една от най-новите тенденции в индустрията е класически автомобили да се превръщат в електроколи.

Авторите на BBC разказват за малки фирми, които купуват стари части от Nissan и Tesla и ги монтират на класически автомобили като старите модели на Ferrari, Posrche или BMW например.

Различните такива фирми процедират по различни начини, но като цяло те вадят двигателите и резервоарите за гориво от старите коли и ги заменят с батерия и мотор, често свързвайки двигателя със старата скоростна кутия. Следи се обаче промените да са възможно най-малко, така че процесът да бъде и обратим.

"Досега обаче никой не е искал колата им да бъде върната към бензина", разказва Ричард Морган, който притежава стартъпа Electric Classic Cars. По думите му, всъщност никой не го е молил дори да запази стария двигател на склад, въпреки че фирмата предлага и тази услуга.

Морган е бивш маниак на бензиновите двигатели. Днес обаче той споделя, че според него електрическите двигатели са по-добри във всяко отношение от двигателите с вътрешно горене - нещо, което би го накарало да се разсмее от сърце, ако го е чул преди само 5 години.

Колкото по-бързо, толкова по-бързо

Екзотичните проекти на Морган включват модели като Ferrari 308. Той обяснява, че интересът му към подобни трансформации е започнал преди няколко години. Тогава той и екипът му използвали електрическите мотори на Oset, за да разнасят храни и продукти. Именно оттам дошла и неговата муза.

"Винаги съм се изумявал от това малко нещо. Колко мощност имаше в този малък мотор с размерите на юмрука ви", споделя Морган. Затова той решил да комбинира това с друга негова страст - ретро моделите на големите марки. Отнело му само 3 години, за да превърне идеята си в успешен бизнес.

Морган използва комбинация от нови и възстановени стари части. Обяснява, че това е най-екологичният метод.

Така някои от старите модели на Ferrari например вече ще могат да ускорят от 0 до 100 км/ч два пъти по-бързо, а собствениците няма да се тревожат толкова много от повреди и други. По думите на Морган електрическото Ferrari 308 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,5-3,6 секунди. Той опитал да свали времето и до 2,7 секунди, което било постижимо, но останалата част от колата не била проектирана за подобно ускорение.

Всяка кола може да се трансформира в електромобил

За Матю Куитър от London Electric Cars пък преобразуването на колите с бензинов двигател в електроколи не трябва да се ограничава само до класическите модели.

Той е на мнение, че правителствата на държавите могат да помислят далновидно и да спонсорират подобни проекти, така че това да излиза по-изгодно от по-евтините и по-нови електромобили.

Всичко струва пари

Ако искаме подобни проекти за трансформация на обикновени коли да са рентабилни, трябва първо частите втора употреба да станат по-евтини от колите втора ръка, както и производствената цена да се намали. В момента това може да излезе около 20 000 паунда или повече, а много от автомобилите са и първи по рода си, което оскъпява процедурата допълнително.

Колкото повече трансформации се направят, толкова по-евтино ще стане. Стига да избегнем изхвърлянето за скрап на милиони двигатели с вътрешно горене, това ще означава, че поколението на механиката все още ще живее, поне по-голямата част от оформлението на автомобила.

"В противен случай ще дойде момент, в който всички карат електромобили и никой няма да знае как се поправят те", обясни Куитър.

И все пак ако сте решили да трансформирате кола, съветът на Куитър е да си закупите не някой класически шедьовър, а по-обикновен модел като Triumph Herald. "Това е една приказна малка кола. Може да си вземете една за няколко бона", предлага Куитър.

Оптимално рециклиране

Жителите на града като Куитър не се нуждаят от коли от гамата на Tesla. Например ако използвате батерии от стари преносими компютри, които така или иначе ще се бракуват или рециклират, от тях може да се направи един евтин вариант за преобразуване на малкия семеен автомобил.

Компанията Lancaster на Брандън Холинджър вече е преобразувала коли в електромобили, включително и за лондонските черни таксита. Според него ако се залага нацяло, то разходите ще бъдат по-малки и това ще бъде оптималното ниво на рециклиране.

"Представете си механизъм с размер на двигател, който обаче съдържа не само двигателя, а и батерията, и цялата електроника - и ето, така производствените разходи ще станат далеч по-ниски. Аз виждам обещаващо бъдеще в тази посока. Мога да сглобявам скъпи коли завинаги, защото е и забавно, но предпочитам да направя това достъпно за повече хора", сподели Холинджър.

Надпреварата

Според Морган евтините електрически коли могат да станат хит и ще започнат да стават по-комерсиални, като по този начин ще се намалят разходите за производство, а конкуренцията ще стане по-голяма.

Катрин Ледж, която е една от най-известните британски състезатели, сериозно се колебае на въпроса автомобил с какъв двигател би предпочела - бензинов или електрически. "Просто двата двигателя са тотални различни. Не мисля, че могат да се сравняват. Има място и за бензинови коли, и за електрически", споделя мнението си тя.

Според нея обаче състезателните електрически коли имат някои екопредимства, които не могат да бъдат отречени.
/money.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
19:48
Чудесни условия за ски в Пампорово-Мечи чал въпреки сухата зима
19:26
Ще обявят ли САЩ търговска война и на Чехия заради дигиталния данък?
19:12
Една трета от бюджета на Украйна отива за плащане на държавния дълг
19:01
"Главболгарстрой": Никога не са начислявани лихви по задължението на "Левски"
17:16
Напук на САЩ в Обединеното кралство предлагат ограничена роля на Huawei в 5G мрежата
16:40
Най-скъпите марки в света. За първи път бранд надхвърли $200 милиарда
16:30
БНБ посочи трите основни риска пред банковата система
15:47
Осъдиха Фолксваген на глоба от 196,5 млн долара
13:49
Шанхай ускорява превръщането си в център за иновации
13:34
Заетостта сред хората между 55 и 64 години се увеличава
13:01
Интернет компаниите в борба за потребители с промоции на „червени пликове"
11:45
Йената печели от страховете на валутния пазар
10:25
Цената на "черното злато" се срина под $63 за барел
09:40
Huawei трупа запаси в очакване на нови, още по-тежки санкции от САЩ
09:37
Акциите, които преди време скочиха с 8500%, сега изтриха 93% от стойността си за часове
08:41
Канада глоби VW със $150 милиона
08:38
Гърция готви емисия от 15-годишни облигации
22 януари 2020 г.
18:40
Продажбите на Hyundai по-добри от очакваното през четвъртото тримесечие
18:36
Xerox ще номинира 11 директори в борда на HP
18:33
Daimler очаква 50% по-ниска печалба за 2019 година
17:11
Сушата става заплаха за пшеницата
16:15
Най-голямата вятърна ферма в света ще е по-голяма от площта на Малта. И скоро ще е готова
16:11
Дейвид Соломон: Провалът на WeWork е доказателство, че пазарът работи
15:18
Държавата изкупува частни гори за втори път
15:03
Сърбия иска да строи “Турски поток” в България

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора