16 септември 2019 г. 09:33 ч.
:: Бизнес и Икономика
последна актуализация: 16.9.2019 г. 09:30:51 ч.
Още снимки:
test

Моторите на Tesla правят класическите модели на Ferrari и BMW по-бързи и еко

17.08.2019 16.59

Електромобилите превземат света с невероятна скорост. А една от най-новите тенденции в индустрията е класически автомобили да се превръщат в електроколи.

Авторите на BBC разказват за малки фирми, които купуват стари части от Nissan и Tesla и ги монтират на класически автомобили като старите модели на Ferrari, Posrche или BMW например.

Различните такива фирми процедират по различни начини, но като цяло те вадят двигателите и резервоарите за гориво от старите коли и ги заменят с батерия и мотор, често свързвайки двигателя със старата скоростна кутия. Следи се обаче промените да са възможно най-малко, така че процесът да бъде и обратим.

"Досега обаче никой не е искал колата им да бъде върната към бензина", разказва Ричард Морган, който притежава стартъпа Electric Classic Cars. По думите му, всъщност никой не го е молил дори да запази стария двигател на склад, въпреки че фирмата предлага и тази услуга.

Морган е бивш маниак на бензиновите двигатели. Днес обаче той споделя, че според него електрическите двигатели са по-добри във всяко отношение от двигателите с вътрешно горене - нещо, което би го накарало да се разсмее от сърце, ако го е чул преди само 5 години.

Колкото по-бързо, толкова по-бързо

Екзотичните проекти на Морган включват модели като Ferrari 308. Той обяснява, че интересът му към подобни трансформации е започнал преди няколко години. Тогава той и екипът му използвали електрическите мотори на Oset, за да разнасят храни и продукти. Именно оттам дошла и неговата муза.

"Винаги съм се изумявал от това малко нещо. Колко мощност имаше в този малък мотор с размерите на юмрука ви", споделя Морган. Затова той решил да комбинира това с друга негова страст - ретро моделите на големите марки. Отнело му само 3 години, за да превърне идеята си в успешен бизнес.

Морган използва комбинация от нови и възстановени стари части. Обяснява, че това е най-екологичният метод.

Така някои от старите модели на Ferrari например вече ще могат да ускорят от 0 до 100 км/ч два пъти по-бързо, а собствениците няма да се тревожат толкова много от повреди и други. По думите на Морган електрическото Ferrari 308 може да ускори от 0 до 100 км/ч за 3,5-3,6 секунди. Той опитал да свали времето и до 2,7 секунди, което било постижимо, но останалата част от колата не била проектирана за подобно ускорение.

Всяка кола може да се трансформира в електромобил

За Матю Куитър от London Electric Cars пък преобразуването на колите с бензинов двигател в електроколи не трябва да се ограничава само до класическите модели.

Той е на мнение, че правителствата на държавите могат да помислят далновидно и да спонсорират подобни проекти, така че това да излиза по-изгодно от по-евтините и по-нови електромобили.

Всичко струва пари

Ако искаме подобни проекти за трансформация на обикновени коли да са рентабилни, трябва първо частите втора употреба да станат по-евтини от колите втора ръка, както и производствената цена да се намали. В момента това може да излезе около 20 000 паунда или повече, а много от автомобилите са и първи по рода си, което оскъпява процедурата допълнително.

Колкото повече трансформации се направят, толкова по-евтино ще стане. Стига да избегнем изхвърлянето за скрап на милиони двигатели с вътрешно горене, това ще означава, че поколението на механиката все още ще живее, поне по-голямата част от оформлението на автомобила.

"В противен случай ще дойде момент, в който всички карат електромобили и никой няма да знае как се поправят те", обясни Куитър.

И все пак ако сте решили да трансформирате кола, съветът на Куитър е да си закупите не някой класически шедьовър, а по-обикновен модел като Triumph Herald. "Това е една приказна малка кола. Може да си вземете една за няколко бона", предлага Куитър.

Оптимално рециклиране

Жителите на града като Куитър не се нуждаят от коли от гамата на Tesla. Например ако използвате батерии от стари преносими компютри, които така или иначе ще се бракуват или рециклират, от тях може да се направи един евтин вариант за преобразуване на малкия семеен автомобил.

Компанията Lancaster на Брандън Холинджър вече е преобразувала коли в електромобили, включително и за лондонските черни таксита. Според него ако се залага нацяло, то разходите ще бъдат по-малки и това ще бъде оптималното ниво на рециклиране.

"Представете си механизъм с размер на двигател, който обаче съдържа не само двигателя, а и батерията, и цялата електроника - и ето, така производствените разходи ще станат далеч по-ниски. Аз виждам обещаващо бъдеще в тази посока. Мога да сглобявам скъпи коли завинаги, защото е и забавно, но предпочитам да направя това достъпно за повече хора", сподели Холинджър.

Надпреварата

Според Морган евтините електрически коли могат да станат хит и ще започнат да стават по-комерсиални, като по този начин ще се намалят разходите за производство, а конкуренцията ще стане по-голяма.

Катрин Ледж, която е една от най-известните британски състезатели, сериозно се колебае на въпроса автомобил с какъв двигател би предпочела - бензинов или електрически. "Просто двата двигателя са тотални различни. Не мисля, че могат да се сравняват. Има място и за бензинови коли, и за електрически", споделя мнението си тя.

Според нея обаче състезателните електрически коли имат някои екопредимства, които не могат да бъдат отречени.
/money.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
09:20
Петролът поскъпна
15 септември 2019 г.
17:17
Титаничен сблъсък на "Зеления ад": Porsche срещу Tesla
15:00
8 начина, по които Интернет на нещата ще направи офиса ви по-продуктивен
12:20
Отличителните черти на някои от най-известните и успешни инвеститори милиардери
11:20
Вежди Рашидов: Бих подкрепил увеличение на бюджета на БНТ
10:14
САЩ готови да деблокират част от своя стратегически петролен резерв
10:00
IDC: Китайският сектор на големите данни ще продължи устойчивия си ръст
09:47
Борсовият регулатор одобри листването на две компании
14 септември 2019 г.
19:03
Няколко неща, от които да се откажете, ако искате да сте успешни
16:32
Държавите с най-младо население в света
16:23
Bild: Граф Драгила изсмуква немските спестявания
15:49
Последната калаена мина на Острова може да отвори отново
11:22
Китай приветства положителните контакти и създаването на приятелска атмосфера със САЩ
10:06
Доставките на смартфони в Китай със спад от 2,8% през август
08:43
Ще има ли революция при банковите карти, или ерата им вече отминава
13 септември 2019 г.
19:42
Само в Румъния заплатите растат по-бързо, отколкото в България
19:36
Борсовите индекси по света и доходността по ДЦК се покачват в петък заради политиката на ЕЦБ
19:31
Пускат монета за 150-тата годишнина на БАН
17:58
Deutsche Bahn се нуждае от €3 милиарда
17:38
Лондонската фондова борса категорично отказва да бъде купена от Хонконг
17:30
ГИТ засилва проверките си за ученици, които работят на полето
17:06
ЕЦБ легитимира финансовия нихилизъм и бюджетната разюзданост
16:31
Започва ли нов цикъл на покачване на цената на среброто?
16:25
IKEA купува дял от 80% в седем румънски вятърни централи
15:48
Собственикът на “Лидъл” е най-богатият германец

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора