TUI Group губи досега близо $150 милиона от спирането на Boeing 737 MAX
България 13.08.2019 19:52
Най-големият туроператор в Европа - германската компания TUI Group съобщи, че тримесечната й печалба преди изплащането на данъци и лихви (Ebit) е спаднала с 85%. Негативният резултат е изцяло свързан със забраната за полетите на самолетите Boeing-737 MAX.
За третото финансово тримесечие, което завърши на 30 юни 2019 г., показателят за печалбата отчита 100,9 млн. евро при 186,8 млн. евро за същия период година по-рано.
Компания оценила загубите, които е понесла заради забраната на полетите на Boeing-737 MAX на над 144 милиона евро.
В същото време продажбите на TUI Group са се увеличили за тримесечието с 3,7% на годишна база , до 4,75 млрд. евро.
Като цяло от компанията са доволни от постигнатото през тримесечието и запазват прогнозата си за годишните резултати.
Полетите на Boeing 737 MAX бяха забранени през пролетта след две самолетни катастрофи, в които загинаха над 300 души. През март самолет от този модел на Ethiopian Airlines се разби, а през октомври 2018 г. - на индонезийската компания Lion Air. Причината за катастрофата бе обяснена с проблеми в софтуера на самолетата MCAS, която регулира ъгъла на атака (повдигане на носа на самолета) при полет. /money.bg
За третото финансово тримесечие, което завърши на 30 юни 2019 г., показателят за печалбата отчита 100,9 млн. евро при 186,8 млн. евро за същия период година по-рано.
Компания оценила загубите, които е понесла заради забраната на полетите на Boeing-737 MAX на над 144 милиона евро.
В същото време продажбите на TUI Group са се увеличили за тримесечието с 3,7% на годишна база , до 4,75 млрд. евро.
Като цяло от компанията са доволни от постигнатото през тримесечието и запазват прогнозата си за годишните резултати.
Полетите на Boeing 737 MAX бяха забранени през пролетта след две самолетни катастрофи, в които загинаха над 300 души. През март самолет от този модел на Ethiopian Airlines се разби, а през октомври 2018 г. - на индонезийската компания Lion Air. Причината за катастрофата бе обяснена с проблеми в софтуера на самолетата MCAS, която регулира ъгъла на атака (повдигане на носа на самолета) при полет. /money.bg
CHF | 1 | 2.01549 |
GBP | 1 | 2.2841 |
RON | 10 | 3.93068 |
TRY | 100 | 5.63583 |
USD | 1 | 1.83147 |
Последни новини
- 21:21 НС реши: Министърът на енергетиката да предоговори газовото споразумение с "Боташ"
- 21:14 2 май ще е неучебен за всички ученици в страната
- 19:37 Блинкен обвини Китай, че помага на Русия във войната в Украйна
- 19:26 Гърция спаси 198 плажа от концесионери, чадъри и шезлонги
- 19:17 Сидни Суини отговори на критиките, че "не е красива и талантлива"
- 19:08 Младши сержант е осъден окончателно на 7 години затвор за убийство на полицай в Пловдив
- 18:58 ЦИК реши: Велин Жеков от ГЕРБ – СДС отново ще е шеф на РИК – Варна
- 18:57 В България в 80% от случаите мъжете са насилници, а само в 20% - жените