Крамп-Каренбауер: Трябва да има революция в данъците
ЕС и Свят 12.08.2019 08:36
Анегрет Крамп-Каренбауер, лидер на десните християндемократи в Германия, призова за задълбочен преглед на данъчната система на страната, за да може по-добре да се приведе в съответствие най-голямата икономика в Европа с нейните екологични цели.
Необходимо е борбата срещу изменението на климата да бъде в центъра на дневния ред на правителството, заяви Крамп-Каренбуоер, министър на отбраната на Германия и водещ кандидат за наследник на Ангела Меркел като канцлер в писмо до редакцията на вестник „Welt am Sonntag”.
„Германия трябва да предложи както на частния бизнес, така и на редовните граждани допълнителни стимули за подпомагане на намаляването на въглеродните емисии, като например субсидии за разработването на горива, благоприятни за климата, и за подобряване на енергийната ефективност на сградите.”, се казва в статията.
За разлика от Зелените, Крамп-Каренбауер не се застъпва за “данък върху CO2”, идея, която спечели кредит в политическия дебат в Германия през последните месеци.
“Нашата цел е да подобрим защитата на климата, а не да акумулираме повече доходи за държавата”, написа Крамп-Каренбауер и добави, че проблемът не е в “твърде малкото данъци”, а в липсата на стратегия. Тя заяви, че Германия трябва да затвърди принципа на устойчивост в конституцията си, като го обяви за “цел на държавата”.
Инициативата на Крамп-Каренбуаер идва, тъй като германците стават все по-загрижени за ефектите от изменението на климата. Това притеснение се превръща в растяща подкрепа за партията на Зелените, която сега е в надпревара с християндемократите според редица скорошни социологически проучвания.
Християндемократите реагираха на популярността на зелените, опитвайки се да подчертаят собствените си екологични постижения. Проблемът е, че през почти 16-те години, в които Меркел беше канцлер, картината решително се разми. Решението й да ускори оттеглянето на страната от ядрената енергетика, например, доведе до увеличаване на емисиите на въглища, което накара Германия да се отклони от целите си в областта на климата.
Меркел се опита да ускори така наречената енергийна трансформация в Германия, обхващащ план за замяна на производството на електроенергия от изкопаеми горива с възобновяеми източници, но процесът беше засегнат от трудности и закъснения. В същото време нейното правителство, под натиска на мощната германска автомобилна индустрия, направи твърде малко, за да приведе в съответствие транспортния сектор, който е източник на около една пета от емисиите на CO2 в Германия. Федералната подкрепа за електрически превозни средства е скромна, докато правителството продължава да субсидира движещите се с дизел, например. /БГНЕС
—————————————————————————–
Матей Карничниг, Политико
Необходимо е борбата срещу изменението на климата да бъде в центъра на дневния ред на правителството, заяви Крамп-Каренбуоер, министър на отбраната на Германия и водещ кандидат за наследник на Ангела Меркел като канцлер в писмо до редакцията на вестник „Welt am Sonntag”.
„Германия трябва да предложи както на частния бизнес, така и на редовните граждани допълнителни стимули за подпомагане на намаляването на въглеродните емисии, като например субсидии за разработването на горива, благоприятни за климата, и за подобряване на енергийната ефективност на сградите.”, се казва в статията.
За разлика от Зелените, Крамп-Каренбауер не се застъпва за “данък върху CO2”, идея, която спечели кредит в политическия дебат в Германия през последните месеци.
“Нашата цел е да подобрим защитата на климата, а не да акумулираме повече доходи за държавата”, написа Крамп-Каренбауер и добави, че проблемът не е в “твърде малкото данъци”, а в липсата на стратегия. Тя заяви, че Германия трябва да затвърди принципа на устойчивост в конституцията си, като го обяви за “цел на държавата”.
Инициативата на Крамп-Каренбуаер идва, тъй като германците стават все по-загрижени за ефектите от изменението на климата. Това притеснение се превръща в растяща подкрепа за партията на Зелените, която сега е в надпревара с християндемократите според редица скорошни социологически проучвания.
Християндемократите реагираха на популярността на зелените, опитвайки се да подчертаят собствените си екологични постижения. Проблемът е, че през почти 16-те години, в които Меркел беше канцлер, картината решително се разми. Решението й да ускори оттеглянето на страната от ядрената енергетика, например, доведе до увеличаване на емисиите на въглища, което накара Германия да се отклони от целите си в областта на климата.
Меркел се опита да ускори така наречената енергийна трансформация в Германия, обхващащ план за замяна на производството на електроенергия от изкопаеми горива с възобновяеми източници, но процесът беше засегнат от трудности и закъснения. В същото време нейното правителство, под натиска на мощната германска автомобилна индустрия, направи твърде малко, за да приведе в съответствие транспортния сектор, който е източник на около една пета от емисиите на CO2 в Германия. Федералната подкрепа за електрически превозни средства е скромна, докато правителството продължава да субсидира движещите се с дизел, например. /БГНЕС
—————————————————————————–
Матей Карничниг, Политико
CHF | 1 | 2.00003 |
GBP | 1 | 2.2837 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.61962 |
USD | 1 | 1.82549 |
Последни новини
- 21:22 Хороскоп за събота, 27 април 2024 г.
- 19:42 Адвокатът на Григорова: Липсват нови 17 флашки, ЦИК казват, че вече са модифицирани за вота
- 19:34 Валентина Войкова поема оперативното ръководство на Евронюз България
- 19:27 Ема Стоун призова феновете си да се обръщат към нея вече с цялото й име
- 19:22 Цеков за новата арт инсталация на Терзиев: Надпис, тип „селски хоремаг“ за 100 000 лева
- 19:13 FT: Пристигането на руски войски в Нигер е смъртоносен удар за американските сили
- 19:05 Антъни Блинкън: Без китайска подкрепа войната в Украйна би била трудна за Русия
- 19:02 Разменен за Медведчук боец от "Азов": Руснаците ще спечелят, когато завземат Киев и стигнат до Лвов