Японски астрономи: Земята не е посещавана от извънземни

Наука 19.07.2019 11:00

Японските астрономи, които активно търсят извънземен живот, не са открили никакви доказателства, че извънземни са посетили Земята, твърди професорът в Националната астрономическа обсерватория на Япония Хитоши Ямаока.

"Почти всички проучвания смятат, че е налице извънземен живот, но никой не смята, че извънземните са ни посетили […] Не, не сме забелязали това", каза Ямаока, цитиран от Спутник.

Изследователят отбеляза, че Центърът за астробиология на обсерваторията работи за идентифициране на екзопланети, обикалящи далечни звезди, които биха могли да имат условия, подходящи за появата на живот на базата на въглерод.

Японски учени се интересуват от изследване на екзопланети в орбита около Проксима Центавър, най-близкият ни звезден съсед, намиращ се на 4,3 светлинни години от Земята, според Ямаока.

"Около 100 такива планети, които вероятно са подходящи за живот, са открити. Някои от тях са открити от японски учени. Но ние се нуждаем от нови телескопи, за да ги изследваме", отбелязва Ямаока. /БГНЕС