Honda, Nissan и FCA губят най-много продажби в Европа от началото на годината
България 17.07.2019 12:54
Honda, Nissan и Fiat-Chrysler Automobiles отчитат най-голям спад в продажбите на автомобили на Стария континент, показват данните на Европейската асоциация на автомобилните производители за първото полугодие на 2019 година.
Регистрациите на нови автомобили намаляват с 3,1 процента до 8,18 милиона, показват данните. Най-голям спад записва Швеция - цели 25 процента, а най-силен ръст отчита Литва - 47 процента. С изключение на Германия (+0,5%), останалите големи пазари на Стария континент също записват спад. Само през юни продажбите намаляват със 7,8 процента до 1,4 милиона автомобила.
В България асоциацията отчита спад от 9,2 процента през юни до 3 225 продадени автомобила. На полугодието обаче резултатът е положителен - 18 323 автомобила, или леко повишение от 1,3 процента. През май бе отчетен 10% ръст.
Honda, Nissan и Fiat-Chrysler Automobiles страдат най-много
Най-голям спад на продажбите за полугодието записва японския производител Nissan - цели 24 процента до 210 хил. бройки. Осезаемо намаление се отчита и друга японска марка - Honda - която е продала 64 хил. автомобила за първите шест месеца на годината, или с 15,5 процента по-малко спрямо същия период на миналата година.
Италианско-американската група FCA отчита общ спад от 9,5 процента, а най-голям срив сред марките ? се забелязва при Alfa Romeo - с 42,4 процента по-малко до 27 хил. бройки. Американската Ford също не се представя добре, отчитайки спад от 7,6 процента до 504 хил.
Едноличен лидер в продажбите остава Volkswagen Group с 1,98 милиона продажби за шест месеца, макар да отбелязва спад от 4,3 процента. Сред марките ? блести SEAT с повишение от шест процента до 261 хил.
Френската PSA Group стои уверено на втора позиция с 1,36 милиона продажби (-1 процент), от които 468 хил. на марката Opel.
Най-силен ръст сред производителите бележи японската Mitsubishi - 13,6 процента. Общият брой продажби обаче е незавиден - едва 76 хил. Toyota стои стабилно с 400 хил. продажби и минимално повишение от 0,3 процента. Volvo се покачва с 3 процента до 165 хил.
Премиум марките BMW (и MINI) и Daimler (Mercedes-Benz и Smart) бележат минимален спад от по 0,8 процента за полугодието. Mercedes изпреварва BMW с 434 хил. срещу 411 хил. продажби за 6-те месеца. /money.bg
Регистрациите на нови автомобили намаляват с 3,1 процента до 8,18 милиона, показват данните. Най-голям спад записва Швеция - цели 25 процента, а най-силен ръст отчита Литва - 47 процента. С изключение на Германия (+0,5%), останалите големи пазари на Стария континент също записват спад. Само през юни продажбите намаляват със 7,8 процента до 1,4 милиона автомобила.
В България асоциацията отчита спад от 9,2 процента през юни до 3 225 продадени автомобила. На полугодието обаче резултатът е положителен - 18 323 автомобила, или леко повишение от 1,3 процента. През май бе отчетен 10% ръст.
Honda, Nissan и Fiat-Chrysler Automobiles страдат най-много
Най-голям спад на продажбите за полугодието записва японския производител Nissan - цели 24 процента до 210 хил. бройки. Осезаемо намаление се отчита и друга японска марка - Honda - която е продала 64 хил. автомобила за първите шест месеца на годината, или с 15,5 процента по-малко спрямо същия период на миналата година.
Италианско-американската група FCA отчита общ спад от 9,5 процента, а най-голям срив сред марките ? се забелязва при Alfa Romeo - с 42,4 процента по-малко до 27 хил. бройки. Американската Ford също не се представя добре, отчитайки спад от 7,6 процента до 504 хил.
Едноличен лидер в продажбите остава Volkswagen Group с 1,98 милиона продажби за шест месеца, макар да отбелязва спад от 4,3 процента. Сред марките ? блести SEAT с повишение от шест процента до 261 хил.
Френската PSA Group стои уверено на втора позиция с 1,36 милиона продажби (-1 процент), от които 468 хил. на марката Opel.
Най-силен ръст сред производителите бележи японската Mitsubishi - 13,6 процента. Общият брой продажби обаче е незавиден - едва 76 хил. Toyota стои стабилно с 400 хил. продажби и минимално повишение от 0,3 процента. Volvo се покачва с 3 процента до 165 хил.
Премиум марките BMW (и MINI) и Daimler (Mercedes-Benz и Smart) бележат минимален спад от по 0,8 процента за полугодието. Mercedes изпреварва BMW с 434 хил. срещу 411 хил. продажби за 6-те месеца. /money.bg
CHF | 1 | 1.99738 |
GBP | 1 | 2.28285 |
RON | 10 | 3.93045 |
TRY | 100 | 5.61254 |
USD | 1 | 1.82447 |
Последни новини
- 21:11 Хороскоп за петък, 26 април 2024 г.
- 19:32 Арестуваха 15 българи за производство на нелегални цигари в Испания
- 19:15 Малките земеделски стопани получават близо 10 млн. лв. за Кампания 2023
- 19:05 ОУ „Христо Ботев“ във Варна организира Ден на отворените врати
- 18:46 Били Айлиш разказа за своята бисексуалност и разкри: Винаги съм искала да напъхам лицето си във...
- 18:33 Първият в света редактор на човешка ДНК с изкуствен интелект е факт
- 18:21 Чанинг Тейтъм в ролята на зъл милиардер
- 18:09 Сделките с недвижими имоти в Европа се сринаха до най-ниските нива от 13 години