Още снимки:
test

Най-голямата промяна на пазара на петрол идва след по-малко от половин година

15.07.2019 19.14

Десетките хиляди кораби, които кръстосват световните океани, изгарят над 3 милиона барела мазут с високо съдържание на сряда всеки ден. Но от следващата година корабната индустрия ще трябва да отговори на нови правила, които драстично ще намалят вредните емисии, пише CNBC.

"Това е най-голямата промяна на петролния пазар в историята", казва Стив Сойер, старши анализатор във Facts Global Energy. "Ще засегне производителите на петрол, търговците, притежателите на кораби, рафинерии, застрахователни компании, логистични бизнес, банки. Кой остава? Не мога да се сетя за някой, който няма да бъдат засегнат", казва той.До влизането в сила на новите правила остават по-малко от шест месеца. Готов ли е светът за тази промяна?

От началото на 2020 г. Международната морска организация ще забрани движението на кораби, които използват горива със съдържание на сяра над 0,5 процента. Към момента позволените нива са 3,5 процента, а най-използваните горива имат 2,7 процента сяра.

Новите правила са резултат от препоръки на подкомисия в Организацията на обединените нации от преди десетилетие и са ратифицирани от над 170 държави. Корабите-нарушители рискуват да бъдат задържани в пристанищата.

"Това е огромна промяна. Ако приравним корабите към държавите, индустрията ще бъде четвърта или пета в списъка по най-много използван петрол", казва Антъни Гърни, главен изпълнителен директор на Ardmore Shipping. По думите му, индустрията е готова.

Очаква се мерките да създадат пренасищане от гориво с високо съдържание на сяра, което ще намали производството му. Сред най-големите производителки е Саудитска Арабия.

Корабите могат драстично да намалят емисиите сяра, като използват гориво с ниско съдържание на такава, пътуват по-бавно или монтират пречиствателни съоръжения. По-скъпият вариант е използването на чисти горива като придоден газ. Изчисления на анализатори показват, че компаниите, превозващи по море товарни контейнери, ще трябва да направят допълнителни разходи в размер на $10 милиарда.

Двете най-големи компании в областта в света - AP Moller-Maersk и MSC - ще трябва да похарчат по $2 милиарда всяка. /money.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
11:42
53 000 пренасочили личните си пенсионни партиди другаде
11:30
Министерството на земеделието на Китай обяви тригодишен план за възстановяване на свинепроизводствот
10:12
Продължава отварянето на застрахователния сектор в Китай за чужди компании
10:00
Зет италианец консултира вецовете по Искър, за които две държави разследват източване на 40 млн. евр
06 декември 2019 г.
19:53
Банкови услуги, застрахователи и търговия с имоти печелят най-много
19:23
Китай прехвърля петролната си инфраструктура на една компания
18:13
Фонд "Земеделие" изплати близо 80 млн. лева на животновъдите
17:45
22% от българите пазаруват онлайн
17:41
Министър Петкова: Изпълняваме ангажиментите си по "Турски поток"
17:03
Нено Димов смекчава скока на таксата за отпадъци на общините
16:53
Столичен инспекторат провери 50 обекта на замърсяване, наложи две глоби
16:50
60 390 души са поискали да си сменят пенсионния фонд
15:20
Китайските потребители търсят все повече вносни стоки, сочи доклад
13:51
Салвини ще бойкотира "Нутела", защото не е достатъчно италианска
12:20
Как Русия от вносител се превърна в голям доставчик на месо за световния пазар
12:10
Страхът от рецесията достигна и до Обединените арабски емирства
12:00
Цената на златото спада. Окуражителни коментари на Тръмп за преговорите с Пекин
11:51
20% ръст на кредитите у нас заради ниските лихви
11:26
Петролът остава над $63 за барел. Ще съкрати ли ОПЕК+ още добива?
09:02
UBS: Растежът на икономиката ще се възстанови в края на 2020
08:08
Рекордни инвестиции в гръцки имоти
05 декември 2019 г.
19:36
Украйна иска международни санкции за "Северен поток-2"
19:03
Съдът на ЕС: Собственикът на апартамент да плаща и за отопление на общите части
18:33
Увеличават с 10 лв. подоходният критерий за получаване на детски надбавки
17:26
Румъния обмисля оферти за обявените за продажба активи на ЧЕЗ

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора