Още снимки:
test

Най-голямата промяна на пазара на петрол идва след по-малко от половин година

15.07.2019 19.14

Десетките хиляди кораби, които кръстосват световните океани, изгарят над 3 милиона барела мазут с високо съдържание на сряда всеки ден. Но от следващата година корабната индустрия ще трябва да отговори на нови правила, които драстично ще намалят вредните емисии, пише CNBC.

"Това е най-голямата промяна на петролния пазар в историята", казва Стив Сойер, старши анализатор във Facts Global Energy. "Ще засегне производителите на петрол, търговците, притежателите на кораби, рафинерии, застрахователни компании, логистични бизнес, банки. Кой остава? Не мога да се сетя за някой, който няма да бъдат засегнат", казва той.До влизането в сила на новите правила остават по-малко от шест месеца. Готов ли е светът за тази промяна?

От началото на 2020 г. Международната морска организация ще забрани движението на кораби, които използват горива със съдържание на сяра над 0,5 процента. Към момента позволените нива са 3,5 процента, а най-използваните горива имат 2,7 процента сяра.

Новите правила са резултат от препоръки на подкомисия в Организацията на обединените нации от преди десетилетие и са ратифицирани от над 170 държави. Корабите-нарушители рискуват да бъдат задържани в пристанищата.

"Това е огромна промяна. Ако приравним корабите към държавите, индустрията ще бъде четвърта или пета в списъка по най-много използван петрол", казва Антъни Гърни, главен изпълнителен директор на Ardmore Shipping. По думите му, индустрията е готова.

Очаква се мерките да създадат пренасищане от гориво с високо съдържание на сяра, което ще намали производството му. Сред най-големите производителки е Саудитска Арабия.

Корабите могат драстично да намалят емисиите сяра, като използват гориво с ниско съдържание на такава, пътуват по-бавно или монтират пречиствателни съоръжения. По-скъпият вариант е използването на чисти горива като придоден газ. Изчисления на анализатори показват, че компаниите, превозващи по море товарни контейнери, ще трябва да направят допълнителни разходи в размер на $10 милиарда.

Двете най-големи компании в областта в света - AP Moller-Maersk и MSC - ще трябва да похарчат по $2 милиарда всяка. /money.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
15:32
Вещаят настъпването на нова икономическа криза
15:17
МЗХГ пусна електронен регистър за операторите на биологични продукти
15:03
Компанията за $3,8 милиарда, чиито над 1000 служители ходят без обувки на работа
14:48
Безкасовите магазини се смятат за бъдещето. Те обаче могат да са опасни
14:07
Защо Марк Зукърбърг е най-опасният човек в света?
17 август 2019 г.
20:16
Иск срещу България за 80 млн. евро заради КТБ отхвърлен окончателно
16:59
Моторите на Tesla правят класическите модели на Ferrari и BMW по-бързи и еко
08:16
Huawei хвърля ръкавицата на Google Maps
16 август 2019 г.
18:55
UPS залага на автономните камиони
18:30
Отвориха офертите за надзор при строежа на 54 км от пътя Видин - Ружинци
16:24
Има ли срив по българското море?
16:12
АПИ прие символичния ключ на електронната система за събиране на пътни такси
16:08
Приеха оставки на шефове на „Cathay Pacific Airways Limited" след протестите в Хонконг
15:32
Гърция отчете първичен бюджетен излишък от 1,779 милиарда евро
14:13
Кои големи вериги откриха нови магазини в България през 2019 година?
14:05
Китай е намалил с над 1.1 трилиона юана данъците и таксите през първото полугодие на годината
13:59
БНБ: Към края на юни вземанията на дружествата за бързи кредити са 2.664 млрд. лв.
13:55
Бързи, но не толкова яростни? Европа опитва да намери решение за е-тротинетките
13:50
Лондонската фондова борса претърпя най-дългото спиране на работа от 8 години
13:20
ОИСР с добра прогноза за китайската икономика
13:05
Михаел Вебер: 100 нови и 100 съществуващи крайпътни рамки са предадени на АПИ
12:51
Китай вече не е най-големият кредитор на САЩ. Кой е новият?
12:35
Пекин ще привлича международни предприятия в нововъзникващи области
12:15
Активите на китайската застрахователна индустрия достигнаха 20 трилиона юана
12:11
Потребители съдят Facebook, че не е опазила личните им данни

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора