Защо Турция най-вероятно печели новия завод на Volkswagen вместо България?
България 15.07.2019 14:17
В Турция отдавна има автомобилостроене и страната е доказала способността си да бъде място, в което може да се произвеждат автомобили. Това коментира доц. д-р Косьо Стойчев от СУ "Климент Охридски" по повод темата за избора на южната ни съседка за изграждането на новия завод на Volkswagen в региона.
"Индустриалната среда е ключова при избора на локация за инвестиция от мащаба на тази на германския автомобилен производител Volkswagen. Местният пазар трябва да бъде достатъчно мощен, за да поддържа завода", обяснява той в интервю за BloombergTV България.
"Поради тази причина компанията избира страната, която притежава вътрешен производствен и потребителски мащаб", допълва експертът.
Все пак доц. д-р Стойчев потвърждава, че за България е успех, че е била избрана и разглеждана като възможна дестинация за производствената база.
"България може и трябва да произвежда автомобили. Въпросът е дали е необходимо да влезе във високия клас от първа стъпка или трябва да се започне с производство на по-лесни и по-масови автомобили", обяснява той.
По думите на експерта за привличането на инвеститорите от такъв ранг страната ни трябва да бъде по-добре подготвена от административна гледна точка.
"Заделянето на земя не е достатъчно, както и близостта на град с определено население, което потенциално би могло да работи в един такъв завод", смята той.
Припомняме, че в петък след заседание на Надзорния съвет на германския концерн в немски медии излезе информация, че групата на Volkswagen се спира на Турция като избор.
Информацията не беше официално потвърдена от производителя като се очаква компанията окончателно да обяви решението си в следващите месеци. /money.bg
"Индустриалната среда е ключова при избора на локация за инвестиция от мащаба на тази на германския автомобилен производител Volkswagen. Местният пазар трябва да бъде достатъчно мощен, за да поддържа завода", обяснява той в интервю за BloombergTV България.
"Поради тази причина компанията избира страната, която притежава вътрешен производствен и потребителски мащаб", допълва експертът.
Все пак доц. д-р Стойчев потвърждава, че за България е успех, че е била избрана и разглеждана като възможна дестинация за производствената база.
"България може и трябва да произвежда автомобили. Въпросът е дали е необходимо да влезе във високия клас от първа стъпка или трябва да се започне с производство на по-лесни и по-масови автомобили", обяснява той.
По думите на експерта за привличането на инвеститорите от такъв ранг страната ни трябва да бъде по-добре подготвена от административна гледна точка.
"Заделянето на земя не е достатъчно, както и близостта на град с определено население, което потенциално би могло да работи в един такъв завод", смята той.
Припомняме, че в петък след заседание на Надзорния съвет на германския концерн в немски медии излезе информация, че групата на Volkswagen се спира на Турция като избор.
Информацията не беше официално потвърдена от производителя като се очаква компанията окончателно да обяви решението си в следващите месеци. /money.bg
CHF | 1 | 2.00003 |
GBP | 1 | 2.2837 |
RON | 10 | 3.93021 |
TRY | 100 | 5.61962 |
USD | 1 | 1.82549 |
Последни новини
- 21:22 Хороскоп за събота, 27 април 2024 г.
- 19:42 Адвокатът на Григорова: Липсват нови 17 флашки, ЦИК казват, че вече са модифицирани за вота
- 19:34 Валентина Войкова поема оперативното ръководство на Евронюз България
- 19:27 Ема Стоун призова феновете си да се обръщат към нея вече с цялото й име
- 19:22 Цеков за новата арт инсталация на Терзиев: Надпис, тип „селски хоремаг“ за 100 000 лева
- 19:13 FT: Пристигането на руски войски в Нигер е смъртоносен удар за американските сили
- 19:05 Антъни Блинкън: Без китайска подкрепа войната в Украйна би била трудна за Русия
- 19:02 Разменен за Медведчук боец от "Азов": Руснаците ще спечелят, когато завземат Киев и стигнат до Лвов