13 декември 2019 г. 13:55 ч.
:: Бизнес и Икономика
последна актуализация: 13.12.2019 г. 13:49:55 ч.
Още снимки:
test

Защо Турция най-вероятно печели новия завод на Volkswagen вместо България?

15.07.2019 14.17

В Турция отдавна има автомобилостроене и страната е доказала способността си да бъде място, в което може да се произвеждат автомобили. Това коментира доц. д-р Косьо Стойчев от СУ "Климент Охридски" по повод темата за избора на южната ни съседка за изграждането на новия завод на Volkswagen в региона.

"Индустриалната среда е ключова при избора на локация за инвестиция от мащаба на тази на германския автомобилен производител Volkswagen. Местният пазар трябва да бъде достатъчно мощен, за да поддържа завода", обяснява той в интервю за BloombergTV България.

"Поради тази причина компанията избира страната, която притежава вътрешен производствен и потребителски мащаб", допълва експертът.

Все пак доц. д-р Стойчев потвърждава, че за България е успех, че е била избрана и разглеждана като възможна дестинация за производствената база.

"България може и трябва да произвежда автомобили. Въпросът е дали е необходимо да влезе във високия клас от първа стъпка или трябва да се започне с производство на по-лесни и по-масови автомобили", обяснява той.

По думите на експерта за привличането на инвеститорите от такъв ранг страната ни трябва да бъде по-добре подготвена от административна гледна точка.

"Заделянето на земя не е достатъчно, както и близостта на град с определено население, което потенциално би могло да работи в един такъв завод", смята той.

Припомняме, че в петък след заседание на Надзорния съвет на германския концерн в немски медии излезе информация, че групата на Volkswagen се спира на Турция като избор.

Информацията не беше официално потвърдена от производителя като се очаква компанията окончателно да обяви решението си в следващите месеци. /money.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
13:30
Банката на Русия намали за пети пореден път основната лихва
11:30
Паундът уверено расте след победата на Борис Джонсън
10:48
Нови разследвания срещу Facebook доведоха до срив на акциите ѝ
10:45
Цената на петрола подскочи. Оптимизъм за сделката САЩ - Китай
09:50
Китай все пак може да закупи американски земеделски стоки за $50 милиарда
09:48
Boeing 737 MAX се връща в небето със закъснение
12 декември 2019 г.
20:03
Много близо сме до голямо споразумение с Китай, обяви Тръмп
19:20
Ще се свие ли пазарът на автомобили в Китай и през 2020-а година?
19:14
Защо компанията на Бъфет държи $130 милиарда в брой?
18:34
Компанията, която изненада служителите си с бонуси за $10 милиона (Видео)
18:29
Спадът на продажбите на iPhone в Китай удари акциите на Apple
17:28
Фермерските пазари искат да падне забраната за продажби на свинско месо и колбаси
15:46
Европейските институции се споразумяха за промените в пакета “Мобилност”
13:07
Летище "София" изостава зад останалите в Източна Европа по ръст на пътниците
12:58
Пчелари: Ниските изкупни цени убиват бранша
11:55
Златото и паундът поскъпват, доларът отстъпва позиции
10:50
Петролът се върна на $64 за барел. ОПЕК очаква по-балансиран пазар догодина
10:30
Nestle продава компанията си за сладоледи срещу 4 млрд. долара
09:38
IATA: Печалбите на авиокомпаниите през тази година се сриват
11 декември 2019 г.
19:24
Ангелкова: Италия е сред важните ни икономически и туристически партньори
18:21
Фонд "Земеделие" изплаща субсидиите на производители по СЕПП на 16 декември
17:46
Прекратиха 3 концесии за добив на подземни богатства
17:43
През 2019 г. "Околна среда" е обявила 18 процедури за 611 млн. лева
16:58
САЩ пратили експертите си да помогнат да станем енергиен хъб на Балканите
16:16
Диана Ковачева: Работим активно за ограничаването на свръхправомощията на банките

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора