Още снимки:
test

Защо Турция най-вероятно печели новия завод на Volkswagen вместо България?

15.07.2019 14.17

В Турция отдавна има автомобилостроене и страната е доказала способността си да бъде място, в което може да се произвеждат автомобили. Това коментира доц. д-р Косьо Стойчев от СУ "Климент Охридски" по повод темата за избора на южната ни съседка за изграждането на новия завод на Volkswagen в региона.

"Индустриалната среда е ключова при избора на локация за инвестиция от мащаба на тази на германския автомобилен производител Volkswagen. Местният пазар трябва да бъде достатъчно мощен, за да поддържа завода", обяснява той в интервю за BloombergTV България.

"Поради тази причина компанията избира страната, която притежава вътрешен производствен и потребителски мащаб", допълва експертът.

Все пак доц. д-р Стойчев потвърждава, че за България е успех, че е била избрана и разглеждана като възможна дестинация за производствената база.

"България може и трябва да произвежда автомобили. Въпросът е дали е необходимо да влезе във високия клас от първа стъпка или трябва да се започне с производство на по-лесни и по-масови автомобили", обяснява той.

По думите на експерта за привличането на инвеститорите от такъв ранг страната ни трябва да бъде по-добре подготвена от административна гледна точка.

"Заделянето на земя не е достатъчно, както и близостта на град с определено население, което потенциално би могло да работи в един такъв завод", смята той.

Припомняме, че в петък след заседание на Надзорния съвет на германския концерн в немски медии излезе информация, че групата на Volkswagen се спира на Турция като избор.

Информацията не беше официално потвърдена от производителя като се очаква компанията окончателно да обяви решението си в следващите месеци. /money.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
15:32
Вещаят настъпването на нова икономическа криза
15:17
МЗХГ пусна електронен регистър за операторите на биологични продукти
15:03
Компанията за $3,8 милиарда, чиито над 1000 служители ходят без обувки на работа
14:48
Безкасовите магазини се смятат за бъдещето. Те обаче могат да са опасни
14:07
Защо Марк Зукърбърг е най-опасният човек в света?
17 август 2019 г.
20:16
Иск срещу България за 80 млн. евро заради КТБ отхвърлен окончателно
16:59
Моторите на Tesla правят класическите модели на Ferrari и BMW по-бързи и еко
08:16
Huawei хвърля ръкавицата на Google Maps
16 август 2019 г.
18:55
UPS залага на автономните камиони
18:30
Отвориха офертите за надзор при строежа на 54 км от пътя Видин - Ружинци
16:24
Има ли срив по българското море?
16:12
АПИ прие символичния ключ на електронната система за събиране на пътни такси
16:08
Приеха оставки на шефове на „Cathay Pacific Airways Limited" след протестите в Хонконг
15:32
Гърция отчете първичен бюджетен излишък от 1,779 милиарда евро
14:13
Кои големи вериги откриха нови магазини в България през 2019 година?
14:05
Китай е намалил с над 1.1 трилиона юана данъците и таксите през първото полугодие на годината
13:59
БНБ: Към края на юни вземанията на дружествата за бързи кредити са 2.664 млрд. лв.
13:55
Бързи, но не толкова яростни? Европа опитва да намери решение за е-тротинетките
13:50
Лондонската фондова борса претърпя най-дългото спиране на работа от 8 години
13:20
ОИСР с добра прогноза за китайската икономика
13:05
Михаел Вебер: 100 нови и 100 съществуващи крайпътни рамки са предадени на АПИ
12:51
Китай вече не е най-големият кредитор на САЩ. Кой е новият?
12:35
Пекин ще привлича международни предприятия в нововъзникващи области
12:15
Активите на китайската застрахователна индустрия достигнаха 20 трилиона юана
12:11
Потребители съдят Facebook, че не е опазила личните им данни

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора