Още снимки:
test

“Сабах”: Катар призовава “Фолксваген” да избере Турция за новия завод

13.07.2019 18.16

Въпрос на време е германският автомобилен производител „Фолксваген“ да вземе окончателно решение, къде ще изгради новия си завод, се казва в статия на водещия турски вестник „Сабах“.

В петък немското икономическо издание „Аутомобилвохе“ съобщи, че концернът планира да изгради завод за производство на няколко марки автомобили именно в Турция, което увеличи цената на акциите на турския дистрибутор на „Фолксваген“ Dogus Otomotiv. Посочва се, че Катар, който притежава 17% от акциите на „Фолксваген“ настоява надзорният съвет да избере Турция за своя бъдеща дестинация.

През ноември 2018 г. автомобилният гигант обяви намеренията си за изграждане на нова промишлена фабрика в Източна Европа, в която ще се произвеждат и моделите Шкода Карок и Сеат Атека.

С течение на времето се появиха различни слухове за това, къде ще бъде построен новият завод. Първоначалният списък включваше пет държави, като впоследствие изборът се ограничи до България и Турция.

Според публикации в специализирани издания, надзорният съвет е решил новият завод на „Фолксваген“ да бъде в град Измир в Турция. Говорител на надзорния съвет на автомобилния гигант заяви пред медиите, че плановете са потвърдени, но все още не е взето окончателно решение за мястото. Междувременно акциите на турския дистрибутор на „Фолксваген“ Dogus Otomotiv скочиха в петък с 11.6%.

През последните месеци представители на германския автомобилен производител посещават и провеждат разговори в двете страни-кандидатки.

Главният изпълнителен директор на „Фолксваген“ Хербер Диес се срещна миналия месец с президента Реджеп Тайип Ердоган. Според експерти, срещата ще повлияе върху окончателното решение на дружеството. Посещението е част от поредица визити на Диес в Турция.

От друга страна, ръководителят на президентския инвестиционен офис Арда Ермут също води преговори с „Фолксваген“. В посланията на Ермут се посочват предимствата на Турция, като подчерта важността на фабриката не само като инвестиция, но и символичното значение, което би имало подобно решение.

Твърди се, че Турция има висок шанс да бъде избрана поради редица фактори като например квалифицирани човешки ресурси, капацитет на подизпълнители, логистични решения, общ размер на пазара и възможности за износ към съседни държави.

Предвидената инвестиция е в размер на 1,3 милиарда евро до 2 милиарда евро за новия завод, който ще осигури заетост за около 5000 души. Очаква се фабриката да започне производство през 2022 г. и да се превърне в една от най-важните производствени мощности в региона.

През ноември 2018 година „Фолксваген“ обяви, че ще направи инвестиция от 44 милиарда евро, като пренасочи компанията към производството на електрически превозни средства, автономни превозни средства и цифрови технологии. Гигантът се стреми да прехвърли производството на конвенционални двигатели (бензин / дизел) на някои от основните си модели в новия завод, който предстои да бъде построен. Във фабриките в Германия планира да остане производството само на електромобили поради ограниченията на емисиите в Европа.

Германският концерн се споразумя с американския „Форд“ за съвместно производство на лекотоварни превозни средства в завода на „Форд“ в Турция. „Форд“ имат голям завод в Гьолджук в северозападната част на Турция, в който произвежда ван Транзит и персонализирани модели. „Фолксваген“ възнамерява да използва капацитета на завода за производство на своя модел ван.

В последното съвместно производство на двата гиганта ще бъдат инвестирани 2,6 милиарда долара за изграждането на автономна автомобилна компания в Питсбърг, в която по-голям дял има „Форд“ и която ще произвежда електрически и самоходни автомобили.

Двете компании ще станат равноправни собственици на фирма за роботизирани автомобили “Арго Ай”, която е мажоритарна собственост на „Форд“.

Инвестицията на „Фолксваген“ е на стойност 1,6 милиард долара, а „Форд“ се е ангажирал да вложи 1 милиард долара. /БГНЕС

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
15:32
Вещаят настъпването на нова икономическа криза
15:17
МЗХГ пусна електронен регистър за операторите на биологични продукти
15:03
Компанията за $3,8 милиарда, чиито над 1000 служители ходят без обувки на работа
14:48
Безкасовите магазини се смятат за бъдещето. Те обаче могат да са опасни
14:07
Защо Марк Зукърбърг е най-опасният човек в света?
17 август 2019 г.
20:16
Иск срещу България за 80 млн. евро заради КТБ отхвърлен окончателно
16:59
Моторите на Tesla правят класическите модели на Ferrari и BMW по-бързи и еко
08:16
Huawei хвърля ръкавицата на Google Maps
16 август 2019 г.
18:55
UPS залага на автономните камиони
18:30
Отвориха офертите за надзор при строежа на 54 км от пътя Видин - Ружинци
16:24
Има ли срив по българското море?
16:12
АПИ прие символичния ключ на електронната система за събиране на пътни такси
16:08
Приеха оставки на шефове на „Cathay Pacific Airways Limited" след протестите в Хонконг
15:32
Гърция отчете първичен бюджетен излишък от 1,779 милиарда евро
14:13
Кои големи вериги откриха нови магазини в България през 2019 година?
14:05
Китай е намалил с над 1.1 трилиона юана данъците и таксите през първото полугодие на годината
13:59
БНБ: Към края на юни вземанията на дружествата за бързи кредити са 2.664 млрд. лв.
13:55
Бързи, но не толкова яростни? Европа опитва да намери решение за е-тротинетките
13:50
Лондонската фондова борса претърпя най-дългото спиране на работа от 8 години
13:20
ОИСР с добра прогноза за китайската икономика
13:05
Михаел Вебер: 100 нови и 100 съществуващи крайпътни рамки са предадени на АПИ
12:51
Китай вече не е най-големият кредитор на САЩ. Кой е новият?
12:35
Пекин ще привлича международни предприятия в нововъзникващи области
12:15
Активите на китайската застрахователна индустрия достигнаха 20 трилиона юана
12:11
Потребители съдят Facebook, че не е опазила личните им данни

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора