Новият шоурум на Bang & Olufsen, където можете да чуете тонколони за 138 990 лева

България 05.07.2019 16:30

Истинският музикален фен може да разпознае и най-фините нотки, изсвирени от всеки отделен инструмент в една композиция. Ако няма късмета да слуша на живо някой любим изпълнител, за пълното потапяне в звученето трябва да разчита на техниката. А колко разочароващо би било, ако именно тя "провали" усещането заради невъзможност да възпроизведе цялостното звучене.

Точно това неприятно усещане у хората, умеещи да се наслаждават на музиката, успяват да елиминират от датския лидер Bang & Olufsen, като вече 90 години компанията се стреми да предложи не само най-високото качество в аудио и видео техниката, но и един от най-разпознаваемите и изчистени дизайни на продуктите.

В родната Дания компанията е възприемана като национална гордост, а всеки местен може да разкаже историята ?. От много десетилетия насам обаче марката далеч не е позната само на скандинавските пазари, а също така и на потребителите в Европа, Северна и Южна Америка, Близкия Изток и Азия.

У нас Bang & Olufsen също имат своите почитатели не само в областта на домашната видео и аудио техника, но и при аудио кар системите, слушалките и преносимите музикални колонки. Марката за първи път отваря свой магазин в България около 2000 година, но се изтегля в началото на 2012 година. От 2015 година има ново представителство у нас, а голяма част от продуктите, които предлага, могат да бъдат видени в новия ? шоурум в дилърството на BMW и Mini M Car в София - M Car Sofia.

Качество с 90-годишна история

Bang & Olufsen води началото си от малкото датско градче Щуер. Там преди 94 години двамата инженери Питър Бенг и Свенд Олуфсен правят опити на таванското помещение на къщата, където живее единият от тях.

"В аудиобранша що се отнася до битова електроника, това е компанията, която е основана най-отдавна с изключение на Sony и след нея е единствената с такава дълга история, работеща и днес", казва Надя Кирова, която е мениджър на Bang & Olufsen в България.

На това таванско помещение двамата създават първото радио, което може да бъде включено директно в електрическата мрежа, без да се използват батерии. Това е появилият се през 1927 година B&O Eliminator, който е униклен за това време, защото тогава са се ползвали радиа с батерии, били са необходими стабилизатори и цялата система е била доста по-сложна. Малко по-късно през същата година в близост до къщата отваря и първият завод на компанията, който работи и днес.

"Това е първият комерсиален продукт, който създават. От там те решават да се придържат към философия, свързана с това да облекат технологиите и новите продукти в приятен външен вид и да гарантират добро качество", допълва Кирова.

През първата половина на миналия век, както за цяла Европа, така и за Bang & Olufsen следват тежки години. По време на окупацията на Дания и бомбардировките над страната голяма част от заводите на компанията са разрушени почти до основи. През 1947 година те започват да функционират отново и стъпка по стъпка марката става известна не само в Скандинавието, но и в цяла Европа.

Bang & Olufsen днес

Към днешна дата освен традиционните за компанията скандинавски пазари най-сериозно присъствие тя има във Великобритания и Германия. Извън тях освен на Стария континент марката е представена още в Северна Америка, Латинска Америка, Африка, Близкия Изток, Азия.

"Компанията има два останали завода в Дания от общо шест. Също така има такъв за компоненти и резервни части в Чехия и фабрики за асамблиране в Китай, където по-масовите серии продукти се сглобяват", разяснява Надя Кирова.

За производството на продуктите си Bang & Olufsen използват три основни елемента - алуминий, дърво и текстил. Първият от тях е много характерен за продуктите на компанията.

"Bang & Olufsen прави изключителни нововъведения в областта на алуминия, в преработката му и в превръщането му в материал, който да е добър в акустично отношение. Предимството му е, че той е лек като метал и в същото време може да бъде модифициран, защото е доста пластичен. От него могат да се изваят форми, каквито дизайнерите искат. Иновацията е в това, че допреди всички продукти са правени от дърво, а то е доста по-тежко, по-трудно се правят сложни дизайни от него като материал, а обработката е много по-сложна", разкрива Надя Кирова.

Освен аудио и видео техника, както и слушалки и преносими музикални колонки, Bang & Olufsen е разпознаваема на пазара на аудио кар системи. Датската марка навлиза през 2000 година в този сегмент, като предлага продукти за луксозни марки автомобили. Първият им партньор е Audi, а след това идват Aston Martin, BMW и Mercedes.

Новатори

През всички повече от 9 десетилетия история Bang & Olufsen се стремят да изпреварват новостите и да създават продукти, които имат по-дълъг живот от конкурентите им на пазара.

"Компанията е сред първите, въвели едно дистанционно управление за всички свои устройства. В края на 80-те и началото на 90-те години в западния свят вече повечето устройства - телевизори, касетофони и т.н., се управляват с дистанционно управление. Тъй като техният брой става все по-голям, от Bang & Olufsen решават да създадат едно устройство, с което да управляват всичките си продукти на едно място", разкрива Кирова.

"Също така през 90-те години датският производител въвежда първата мрежа от продукти, които могат да бъдат разположени в различни помещения и да са свързани помежду си чрез кабелна връзка. Това позволява прехвърляне на аудиозвук и на видеокартина в различните стаи на дома", допълва тя.

Освен с новаторския си подход датската компания успява да си спечели име и като един от производителите със запомнящ се дизайн на продуктите. Доказателство за постиженията ? в тази посока е постоянната изложба на нейни продукти в Музея за модерно изкуство в Ню Йорк.

Най-мощната тонколона за дома, която струва 138 990 лева

В новия шоурум на Bang & Olufsen могат да бъдат видени едни от най-емблематичните продукти на бранда. Това, което не трябва да се изпуска, са тонколоните Beolab 90, която е създадена за 90-годишнината на компанията. Зад това име стоят първите цифрови тонколони в света с 8200 вата мощност. Също така това е и един от най-скъпите продукти в каталога на марката. Цената на една тонколона Beolab 90 е 138 990 лева.

Beolab 90

"Любопитното при модела е, че има 3 основни вида настройки, по които може да звучи тонколоната. Може да звучи като чисто стерео в конкретна точка, а има и по-широкоотворена бленда, която е подходяща за слушане от група от 4-5 човека. Третата настройка е звук, който се разпространява на 360 градуса и звучи еднакво навсякъде, независимо в коя точка на помещението се намира", разкрива Надя Кирова и допълва, че от този модел тонколони има продадени и на българския пазар. /money.bg
CHF CHF 1 2.00003
GBP GBP 1 2.2837
RON RON 10 3.93021
TRY TRY 100 5.61962
USD USD 1 1.82549