21 октомври 2019 г. 03:13 ч.
:: Бизнес и Икономика
последна актуализация: 20.10.2019 г. 20:16:45 ч.
Още снимки:
test

Германско издание: Не Турция, а България е фаворит за новия завод на Volkswagen

26.06.2019 11.55

Изборът на място за новия завод на германския гигант Volkswagen в Източна Европа е в своята последна фаза, като на финалната права останаха България и Турция. Очакваше се решението да а бъде взето през месец май, но беше отложено за есента, което даде още време за гадаене.

Преди два дни едно от най-големите и авторитетни бизнес издания в Германия Handelsblatt определи Турция като предпочитано място за новото производство на автомолили. Днес обаче друго германско издание - не толкова популярно, но същевременно специализирано в автомобилната тематика, съобщава друго.

Става дума за публикация в Automobilwoche ("Автомобилна седмица"), според която България е "най-отгоре" в листата с фаворитите, следвана от Турция. Изданието посочва още, че още през юли би трябвало да бъде взето предварително решение за мястото. Според германската медия предпочитано място е теренът на "Кремиковци" до София, който по-рано през годината беше наполовина придобит от австрийска компания.

В публикацията се съобщава още, че по информация на Automobilwoche дъщерната компания Skoda, каквито коли ще се произвеждат в новия завод, е загубила мандата за избор на място и това решение ще бъде взето от ръководството на майката в лицето на Volkswagen AG.

Трудно да се каже защо се е стигнало до този ход, но едно е ясно: Skoda се нуждае спешно от нови производствени мощности, за да покрие търсенето на автомобили. Преди време стана ясно още, че компанията може да продава по още 100 000 коли на година, ако има капацитета да ги произведе. /money.bg

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
19:11
Какво следва след края на глобализацията?
15:47
Историята на IKEA: От търговията с кибритени кутии до бизнес за десетки милиарди евро
15:39
Защо технологичните предприемачи в Мексико искат никой да не знае за техните стартъпи?
14:06
Стачката в "Луфтханза" продължава до полунощ
13:09
Шефът на КЗП разяснява кои продукти могат да бъдат опасни
12:16
През последните 40 години в Китай са открити 961 000 компании с чужди инвестиции
12:08
"Луфтханза" стачкува днес, засегнати са над 300 полета
11:57
Най-дългият полет е от Ню Йорк до Сидни
11:04
Срещите на МВФ и на Световната банка приключиха: Повече подкрепа на световния растеж
10:46
Индексът на тържищните цени повече от месец е с минимални промени
09:56
Как правителствените стимули доведоха до стагнация в Япония
19 октомври 2019 г.
13:28
Сделки за десетки милиарди: Най-големите придобивания на технологичните гиганти досега
12:57
БНБ публикува годишните отчети на Банката от 1884 г. до наши дни
18 октомври 2019 г.
19:51
Съдът обяви мини "Бобов дол" в несъстоятелност
19:40
Всички гледат към златото, но защо среброто също е добра инвестиция в момента
19:34
Размразяването на тундрата ще струва на Русия над $2 милиарда годишно
17:24
Китай регистрира най-слабия икономически растеж от близо 30 г.
16:56
Япония подновява вноса на пилешко от България
15:40
БНБ пуска нова банкнота от 50 лв.
14:50
Инструктори са против шофьорският изпит да е на непозната кола
13:53
БНБ: Капиталова сметка на страната за август е 1249 млн. евро
13:01
САЩ влязоха в търговска война с ЕС
12:40
Renault отново намали прогнозата за приходите и печалбата
12:30
ФТ: “Юнайтед груп” може да купи “Виваком” до 2 седмици
11:03
Китайски гигант строи нефтохимически комплекс за $13 милиарда в Русия

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора