Учени разкриват защо да готвим с повече зехтин
Наука 14.06.2019 15:20
Испански учени препоръчаха да готвим зеленчуците с повече зехтин, защото така се улеснява освобождаването и усвояването на биоактивни съединения, съобщи Юрик алърт.
Резултатите от изследването на учените от университета на Барселона разкриват механизми, с които гастрономията влияе върху ползата от средиземноморската диета.
Известно е, че тя укрепва сърцето, кръвоносните съдове и подобрява метаболизма, но тези плюсове не са толкова явни сред хора, които живеят в други райони.
Възможно е това да се дължи на различните готварски традиции.
Запържването на основата за ястията - т. нар. софрито, е много характерно за Средиземноморието.
Затова учените са се заели да оценят ефекта на допълнителния зехтин върху биоактивните съединения в доматите, кромида и чесъна. Според тях тази комбинация съдържа 40 различни феноли и много каротеноиди.
Приемането им се свързва с подобряване на параметрите за риск от сърдечносъдови проблеми и инсулинова чувствителност.
"Основният резултат от изследването е, че готвенето на зеленчуците с повече студено пресован зехтин е благоприятно за освобождаване на биоактивните съединения и тяхното усвояване" - каза Роза М. Ламуела от Института по изследване на храненето и безопасността на храните.
Учените установиха също, че зехтинът допринася за извличането на изомери на каротиноидите и полифенолите, които са с по-силни антиоксидантни свойства. /moreto.net
Резултатите от изследването на учените от университета на Барселона разкриват механизми, с които гастрономията влияе върху ползата от средиземноморската диета.
Известно е, че тя укрепва сърцето, кръвоносните съдове и подобрява метаболизма, но тези плюсове не са толкова явни сред хора, които живеят в други райони.
Възможно е това да се дължи на различните готварски традиции.
Запържването на основата за ястията - т. нар. софрито, е много характерно за Средиземноморието.
Затова учените са се заели да оценят ефекта на допълнителния зехтин върху биоактивните съединения в доматите, кромида и чесъна. Според тях тази комбинация съдържа 40 различни феноли и много каротеноиди.
Приемането им се свързва с подобряване на параметрите за риск от сърдечносъдови проблеми и инсулинова чувствителност.
"Основният резултат от изследването е, че готвенето на зеленчуците с повече студено пресован зехтин е благоприятно за освобождаване на биоактивните съединения и тяхното усвояване" - каза Роза М. Ламуела от Института по изследване на храненето и безопасността на храните.
Учените установиха също, че зехтинът допринася за извличането на изомери на каротиноидите и полифенолите, които са с по-силни антиоксидантни свойства. /moreto.net
CHF
|
1 | 2.10463 |
GBP
|
1 | 2.24498 |
RON
|
10 | 3.83729 |
TRY
|
100 | 3.87564 |
USD
|
1 | 1.66355 |
Последни новини
- 15:29 Борисов: Подготвяме правителство в сянка. България продава оръжия за Украйна, не подарява
- 15:17 Заловените край Бургас мигранти пребивавали 10 дни в гората
- 15:06 bTV: „Продаваше един и същ апартамент по два или три пъти“: Кой е Олег Невзоров?
- 14:54 Никола Цолов завърши втори в Испания и оглави шампионата
- 14:42 Mилиapди eвpo "cпят" в гepмaнcĸитe бaнĸи и ниĸoй нe знae нa ĸoгo ca
- 14:30 Πpoизвoдитeлят нa вoдopacли, ĸoйтo иcĸa дa нaĸapa цeлия cвят дa ядe oт тяx
- 14:18 “Чepвeнo злaтo”: Чили пeчeли милиapди дoлapи oт ĸyлтa ĸъм чepeшитe в Kитaй
- 14:06 Румънският президент номинира Адриан Вестя за премиер