Боинг отлага с 4 г. коригирането на дефект на самолетите 737 MAX
България 08.06.2019 10:30
Компанията Боинг е разбрала през 2017 г. за дефект в светлинната аварийна сигнализация в пилотската кабина на самолетите 737 MAX, но е решила да отложи отстраняването му до 2020 г. Това разказаха американски конгресмени, предават Ройтерс и БТА.
Дефектната аварийна светлинна сигнализационна система предупреждава пилотите, когато два сензора, които измерват ъгъла на атака на самолета, се разминават в данните. Погрешни данни за ъгъла на атака се смята, че са изиграли роля в двете смъртоносни катастрофи с Боинг 737 MAX в Индонезия и в Етиопия, в които загинаха общо 346 души. Заради тях самолетите от този модел бяха спрени да летят по целия свят, а в САЩ започнаха няколко разследвания и базираната в Чикаго Боинг преживява една от най-големите си кризи в над 100-годишната си история.
Според конгресмените Питър Де Фацио и Рик Ларсън през ноември 2017 г. Боинг е отложил за 2020 г. актуализиране на софтуер, което е щяло да коригира констатирания дефект. Едва след катастрофата в Индонезия през октомври 2018 г. този график е бил ускорен.
Боинг обясни, че е открил проблема през 2017 г., малко след като е започнал да доставя най-продавания си самолет 737 MAX на клиенти. Компанията не е информирала американското Федерално управление за гражданско въздухоплаване за дефекта до катастрофата с индонезийския самолет на Лайън еър година по-късно, разказаха конгресмените.
Комисията по транспорта и инфраструктурата в Камарата на представителите на американския Конгрес изпрати писма до Боинг, доставчика му Юнайтед текнолъджис и до Федералното управление за гражданско въздухоплаване с искане за предоставяне на повече детайли. /БТА
Дефектната аварийна светлинна сигнализационна система предупреждава пилотите, когато два сензора, които измерват ъгъла на атака на самолета, се разминават в данните. Погрешни данни за ъгъла на атака се смята, че са изиграли роля в двете смъртоносни катастрофи с Боинг 737 MAX в Индонезия и в Етиопия, в които загинаха общо 346 души. Заради тях самолетите от този модел бяха спрени да летят по целия свят, а в САЩ започнаха няколко разследвания и базираната в Чикаго Боинг преживява една от най-големите си кризи в над 100-годишната си история.
Според конгресмените Питър Де Фацио и Рик Ларсън през ноември 2017 г. Боинг е отложил за 2020 г. актуализиране на софтуер, което е щяло да коригира констатирания дефект. Едва след катастрофата в Индонезия през октомври 2018 г. този график е бил ускорен.
Боинг обясни, че е открил проблема през 2017 г., малко след като е започнал да доставя най-продавания си самолет 737 MAX на клиенти. Компанията не е информирала американското Федерално управление за гражданско въздухоплаване за дефекта до катастрофата с индонезийския самолет на Лайън еър година по-късно, разказаха конгресмените.
Комисията по транспорта и инфраструктурата в Камарата на представителите на американския Конгрес изпрати писма до Боинг, доставчика му Юнайтед текнолъджис и до Федералното управление за гражданско въздухоплаване с искане за предоставяне на повече детайли. /БТА
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 13:02 Големият син на сем. Бекъм съвсем зачеркна родата си
- 12:51 Папа Лъв XIV натъжен: Русия отказа да сключи коледно примирие във войната с Украйна
- 12:41 САЩ обещали на Лукашенко лекарство за отслабване срещу политзатворници
- 12:29 След въвеждане на еврото, спестяванията в лева ще бъдат автоматично превалутирани в евро
- 12:18 Либерали искат забраната на коледни песни в кръчмите на Острова, „Jingle Bells“ била расистка
- 12:07 Рождество е! Коледари обикалят домовете за здраве и късмет: Даряват ги с хляб, ядки и месо
- 11:56 Поздравления от политици към българите по случай Рождество Христово
- 11:52 Патриарх Даниил: Бог ни е дал този велик дар - да бъде с нас