Изследване анализира къде се разминават българските комуникационни агенции и бизнесът
България 03.06.2019 14:26
Очакванията на комуникационните агенции и бизнеса за съвместната им работа невинаги се покриват с реалността, показва първото по рода си проучване, реализирано от агенцията за маркетингови изследвания и консултации Blue Point и консултантската компания the other half.
Според 68,4% от комуникационните агенции основната причина да не могат да се ангажират с конкретни бизнес резултати са ниските бюджети, а 51% отговарят, че ключова роля играе липсата на ясно дефинирани цели от страна на клиента.
От друга страна, основният проблем за 52,8% от компаниите е липсата на дългосрочна визия в креативния процес на агенциите, следван от лошото управление на времето - 48,3% от тях.
Изводите от изследването са, че за добра съвместна работа агенциите трябва да започнат да поставят по-голям акцент върху вникването в същността на бизнеса и пазара, както и да действат винаги с поглед към целите. Клиентът, от своя страна, трябва да помага на агенциите с ясно дефинирани цели и начина им на измерване. Както и да участва активно в запознаването на агенцията с пазара и бизнес логиката.
136 агенции и 108 маркетингово активни компании са участвали в количественото онлайн изследване, проведено през януари и февруари. В него са представени всички йерархични нива - от собственици и управители до стартови позиции в агенциите. Изследвани са български и международни компании от различен тип, големина и сектор.
Първото по рода си проучване, реализирано от агенцията Blue Point, показва, че очакванията на комуникационните агенции и бизнеса за съвместната им работа невинаги се покриват с реалността.
Според 68,4% от комуникационните агенции основната причина да не могат да се ангажират с конкретни бизнес резултати са ниските бюджети, а 51% отговарят, че ключова роля играе липсата на ясно дефинирани цели от страна на клиента.
От друга страна, основният проблем за 52,8% от компаниите е липсата на дългосрочна визия в креативния процес на агенциите, следван от лошото управление на времето - 48,3% от тях.
Изводите от изследването са, че за добра съвместна работа агенциите трябва да започнат да поставят по-голям акцент върху вникването в същността на бизнеса и пазара, както и да действат винаги с поглед към целите. Клиентът, от своя страна, трябва да помага на агенциите с ясно дефинирани цели и начина им на измерване. Както и да участва активно в запознаването на агенцията с пазара и бизнес логиката.
136 агенции и 108 маркетингово активни компании са участвали в количественото онлайн изследване, проведено през януари и февруари. В него са представени всички йерархични нива - от собственици и управители до стартови позиции в агенциите. Изследвани са български и международни компании от различен тип, големина и сектор.
Първото по рода си проучване, реализирано от агенцията Blue Point, показва, че очакванията на комуникационните агенции и бизнеса за съвместната им работа невинаги се покриват с реалността.
CHF | 1 | 1.97878 |
GBP | 1 | 2.28913 |
RON | 10 | 3.93187 |
TRY | 100 | 5.59205 |
USD | 1 | 1.80029 |
Последни новини
- 22:43 Журналистът Жоро Георгиев бе открит мъртъв в жилището му
- 22:40 Затвориха магистрала "Струма" заради катастрофирал камион с боеприпаси
- 22:35 Пуснаха трети, нов аудио епизод с Кирил Петков. Темата този път е "Магнитски"
- 21:43 Хороскоп за сряда, 22 май 2024 г.
- 21:11 Американският експерт Матю Крьонинг предложи Украйна да бъде разделена на няколко държави
- 19:35 Джейсън Момоа отново е влюбен, показа новото си гадже
- 19:23 ЕС прие плана за печалбите на замразените руски активи - отиват за Украйна
- 19:13 За две седмици: Многото велосипедисти и дъжд олющиха пешеходна пътека в центъра на София