Американският регулатор оплескал оценката за надеждността на 737 MAX
ЕС и Свят 14.05.2019 18:04
Федералната авиационна администрация на САЩ е достигнала до предварително заключение, че нейни представители не са участвали адекватно в процеса по оценка на контролната система за управление на пътнически самолети 737 MAX на "Боинг".
Информацията разпространява американското издание "Уолстрийт джърнъл".
Откритията също показват, че производителят на самолети не е уведомил регулаторите, че Manoeuvring Characteristics Augmentation System (MCAS) може да представлява потенциална опасност.
Въпросната система на самолетите Max има за цел предотвратяване на изпадане в stall - aеродинамично "увисване" ( няма достатъчно въздушна тяга под крилата на самолета заради голям ъгъл или заради ниска скорост).
Не е ясно дали представителите на администрацията, провели оценката на системата, са определили системата като безопасна.
Федералната авиационна администрация започна проверка на процеса по издаване на сертификат за 737 MAX след две фатални самолетни катастрофи, при които загинаха 350 души. Системата MCAS се посочва като основна причина за инцидентите, които доведоха до приземяване на всички самолети 737 MAX.
Припомняме, самолет 737 Max на Етиопските авиолинии катастрофира малко след излитането си на 10 март. Всички 157 души на борда загинаха. Това беше втората катастрофа с новия самолет 737 Max за по-малко от пет месеца, което принуди държавите да приземят този модел самолети.
Първата катастрофа с новия самолет се случи в Индонезия през октомври 2018 г., когато самолет на Lion Air катастрофира в Яванско море. Загинаха всички 189 души на борда.
В момента са приземени 387 самолета 737 Max. /news.bg
Информацията разпространява американското издание "Уолстрийт джърнъл".
Откритията също показват, че производителят на самолети не е уведомил регулаторите, че Manoeuvring Characteristics Augmentation System (MCAS) може да представлява потенциална опасност.
Въпросната система на самолетите Max има за цел предотвратяване на изпадане в stall - aеродинамично "увисване" ( няма достатъчно въздушна тяга под крилата на самолета заради голям ъгъл или заради ниска скорост).
Не е ясно дали представителите на администрацията, провели оценката на системата, са определили системата като безопасна.
Федералната авиационна администрация започна проверка на процеса по издаване на сертификат за 737 MAX след две фатални самолетни катастрофи, при които загинаха 350 души. Системата MCAS се посочва като основна причина за инцидентите, които доведоха до приземяване на всички самолети 737 MAX.
Припомняме, самолет 737 Max на Етиопските авиолинии катастрофира малко след излитането си на 10 март. Всички 157 души на борда загинаха. Това беше втората катастрофа с новия самолет 737 Max за по-малко от пет месеца, което принуди държавите да приземят този модел самолети.
Първата катастрофа с новия самолет се случи в Индонезия през октомври 2018 г., когато самолет на Lion Air катастрофира в Яванско море. Загинаха всички 189 души на борда.
В момента са приземени 387 самолета 737 Max. /news.bg
CHF
|
1 | 2.10599 |
GBP
|
1 | 2.24061 |
RON
|
10 | 3.84295 |
TRY
|
100 | 3.87452 |
USD
|
1 | 1.65945 |
Последни новини
- 11:53 Евелина Славкова: За Радев е рисков ход да не излезе на тези избори
- 11:42 Ройтерс: Защо Тръмп иска САЩ да контролират Гренландия?
- 11:30 Зеленски: Няколко проекта на документи са готови след разговорите в Маями
- 11:21 Защо Асен Василев не може да е Костов, а Ивайло Мирчев не е Бакърджиев
- 11:12 Нанков приветства решението на държавните ВиК в системата на МРРБ да не вдигат цената на водата
- 11:02 Бележка на Епстийн: Нашият президент също споделя любовта ни към млади, сочни момичета
- 10:53 Германия възобнови депортациите към Сирия след почти 15 години прекъсване
- 10:43 АИКБ: Сивата икономика на България се свива до 20%