Още снимки:
test

Nestle планира 13 милиона лева инвестиции в България през 2019-а

09.05.2019 16.46

Нестле България оповести финансовите си резултати за изминалата година, както и за първото тримесечие на 2019 година на специална пресконференция, организирана във фабриката й в София.

Компанията, която разполага с 1 фабрика и близо 1 100 души в България, е реализирала приходи за изминалата година в размер на 258 млн. лева и печалба в размер на 23.7 млн. лева, съобщи изпълнителният директор на компанията Емануел Артур. За сравнение през предходната година печалбата на компанията е била в размер на 23.3 млн. лева.

Продажбите на Нестле България за първото тримесечие на годината са възлезли на 68 млн. лева, което представлява органичен ръст от 3.6% и реален вътрешен ръст от 5.5%.

"През 2018-та година Нестле България продължи да работи за засилване на продуктовото си портфолио, фокусира се върху стратегическото си развитие и ефективността на процесите", коментира Артур.

Инвестициите на компанията са били в размер на 5.4 милиона лева през изминалата година, ниво съпоставимо и с предходната. От тях 35% са били насочени към повишаване на производителността и нови продукти; 32% към вендинг кафе машини; 15% за безопасност на служителите и продуктите; 14% за модернизиране на дистрибуционния и централния офис; 4% за информационни технологии.

За тази година обаче, компанията планира съществено повишение на инвестициите си, като се очаква те да възлязат на 13 милиона лева.

"В седемте сектора, в които компанията е представена на родния пазар, тя е номер едно по продажби в пет от тях. При детското хранене, където заема 2-ра позиция, е налице сериозен прогрес през последната една година", обясни Артур.

При шоколадовите продукти компанията е на трето място по продажби но предприема сериозни действия за преструктуриране на бизнеса си с цел завземане на нов пазарен дял. Част от тези усилия включват спиране на производството на шоколади, както и засилване на усилията към шоколадовите десерти.

В резултат на усилията на компанията, лансираната през септември вафла "Мура" бележи органичен ръст в продажбите си от 42.5% през първото тримесечие на годишна база, след години на загуба на пазарен дял.

Компанията представи и нови десерти, като например KITKAT Senses - специален размер хапка "за споделяне на перфектната почивка". LION представи ново поколение десерт с цели хрупкави частици - шоколад и ядки, боровинки и стафиди - LION2GO.

Добре са се представяли и други основни продукти на компанията, като марката Nescafe е постигнала силно подобрение в пазарния си дял от 73 б.п. и солиден положителен ръст от 6.4% спрямо 2017 г.

Изключително добре се представят и продажбите на храни за домашни любимци в България. Една година след лансиране, котешката храна с марката Felix, бележи ръст от 17% и пазарен дял от 31.1% в страната ни.

Пюрета и сокчета Nestle Gerber отбелязаха солиден ръст през 2018 г. (31.4% органичен ръст). Съществен принос за този резултат има ново-лансираната гама плодови закуски Nestle Gerber.

След десетилетия изследвания, Nestle направи нов научен пробив, като направи нов научен пробив, като разработи първото в Европа мляко за кърмачета с олигозахариди, структурно разработи първото в Европа мляко за кърмачета с олигозахариди, структурно идентични с тези в майчината кърма.

България бе след първите пазари на Нестле, където компанията лансира през 2018 г. NAN OPTIPRO® 1 и 2.

Нестле България продължава да инвестира и в своите служители, като е изхарчила 143 хил. лв. за обучения в чужбина.

През 2018 г. по инициативата "Нестле се нуждае от младите" 62 млади хора са получили възможност за работа/стаж/практика в компанията. Служителите до 30 години съставляват 11% от общия брой на работещите в компанията в България.

Настоящата година е изключително важна за компанията, защото маркира 25 години Нестле в България, както 80-та годишнина от създаването на българската фабрика.

Нестле в глобален мащаб през 2018 година

Швейцарската компания отчита 91.4 млрд. швейцарски франка продажби за 2018; 308 000 служители в над 190 държави; 413 фабрики в 85 държави; над 2 000 марки; 1 милиард Нестле продукти се продават всеки ден.

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
16:23
Metro недоволна от предложението за €5,8 милиарда
15:18
“Ханделсблат”: “Фолксваген” ще строи завода си в Турция
13:34
"Българският Лас Вегас" има нов собственик
13:24
Двама инвеститори направиха оферта за Metro, оценявайки компанията на €5,8 милиарда
13:18
Mercedes-Benz намали за трети път прогнозата си за печалба
13:07
Bitcoin мина нова граница и скочи над $11 000
23 юни 2019 г.
20:18
Прозводителите на лавандула ще правят асоциация
20:12
86 308 туристи пристигнаха за ден със самолет в Анталия
19:15
"Банка ДСК" уведомява органите за сигнал за незаконно източване на данни
19:02
Шефовете на интернет гиганти, които вземат заплати от $1 на година
15:47
ДФЗ проверява къща за гости в Златоград
14:40
Xiaomi Mi CC и новата линия смартфони на компанията
14:27
Новата валута на Facebook трябва да бъде спряна
14:08
Скоро роботи ще управляват над 1 трилион долара
13:50
Бивша учителка по химия е най-богатата жена в Азия, сама спечелила парите си
12:19
Интелигентният много голям превозвач на суров петрол бе доставен в Далиен
09:09
Пилотните зони за свободна търговия в Китай са привлекли 40 000 чужди компании
22 юни 2019 г.
20:05
Заради ДДС поскъпват доставките на частните куриерски фирми у нас
19:02
Бивша учителка по химия е най-богатата жена в Азия, сама спечелила парите си
18:47
Около 600 са чужденците в персонала на Албена
18:34
Виртуална реалност за 1-2 долара
17:02
В Добрич очакват по-ниски добиви от пшеница спрямо миналата година
12:58
Huawei съди търговското министерство на САЩ
11:07
Най-качествените автомобили на 2019-та според J.D. Power
10:59
Как търговската война въздейства върху фондовите пазари?

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора