14 декември 2019 г. 05:45 ч.
:: Бизнес и Икономика
последна актуализация: 13.12.2019 г. 20:18:00 ч.
Още снимки:
test

Amazon не преодоля конкуренцията на Aliababa: Тръгва си от Китай

18.04.2019 13.59

Най-голямата платформа за онлайн пазаруване Amazon обяви, че ще закрие сайта си в Китай. Той предоставя възможност на много родни търговци да продават продуктите си чрез системата, конкурирайки се с китайския Alibaba. От 18 юли американския онлайн гигант ще преустанови дейността си на китайския пазар, пише Reuters.

"Ние работим в тясно сътрудничество с нашите продавачи, за да им осигурим по-плавен преход и да продължим да предлагаме най-добрите услуги за клиентите. Търговците, които искат да продължат да продават чрез Amazon, могат да го направят и извън Китай", каза говорител на компанията.

От Amazon обявиха, че пренасочват фокуса си към това да продават вносни стоки в Китай заради нарасналото търсене на продукти от САЩ и други места. Закриването на онлайн магазина ще остави много хора без работа. Компанията е отказала да съобщи точно колко, но e заявила, че ще им помогне да си намерят нова работа.

"През последните няколко години развихме нашия онлайн бизнес в Китай, като нараснаха и трансграничните продажби, а в замяна получихме много силна обратна връзка от страна на китайските клиенти", се казва в изявлението.

Анализаторите в Китай твърдят, че компанията на Джеф Безос не е успяла да локализира операциите си в Китай, не е била решителна, процесът на управление е бил тромав и дори цветовете на сайта са били непривлекателни за потребители и търговци.

Amazon навлезе в Китай чрез най-големия онлайн продавач на книги тогава - Joyco.com. Американския гигант е развалил първоначално наетия екип и е вкарал свои служители, казва Шон Рейн, управляващ фирма за проучвания. Според него онлайн платформата е имала много силна конкуренция в лицето на Alibaba и NetEase.

Amazon възнамерява да направи промени и в логистичната си мрежа и центровете за изпълнение в Китай. Другите подразделения на компанията Amazon Web Services и Kindle e-books ще продължат да оперират на китайския пазар.

Днес+

Коментирай статията


Последни от Бизнес
18:27
Китай ще се справи с икономическите рискове
17:25
Джеф Безос е бизнесменът на десетилетието
17:20
Как интернет инфлуенсърите в Китай създават пазар за милиарди
16:01
"Фолксваген": Ако се откажем от Турция, няма да строим нов завод
13:30
Банката на Русия намали за пети пореден път основната лихва
11:30
Паундът уверено расте след победата на Борис Джонсън
10:48
Нови разследвания срещу Facebook доведоха до срив на акциите ?
10:45
Цената на петрола подскочи. Оптимизъм за сделката САЩ - Китай
09:50
Китай все пак може да закупи американски земеделски стоки за $50 милиарда
09:48
Boeing 737 MAX се връща в небето със закъснение
12 декември 2019 г.
20:03
Много близо сме до голямо споразумение с Китай, обяви Тръмп
19:20
Ще се свие ли пазарът на автомобили в Китай и през 2020-а година?
19:14
Защо компанията на Бъфет държи $130 милиарда в брой?
18:34
Компанията, която изненада служителите си с бонуси за $10 милиона (Видео)
18:29
Спадът на продажбите на iPhone в Китай удари акциите на Apple
17:28
Фермерските пазари искат да падне забраната за продажби на свинско месо и колбаси
15:46
Европейските институции се споразумяха за промените в пакета “Мобилност”
13:07
Летище "София" изостава зад останалите в Източна Европа по ръст на пътниците
12:58
Пчелари: Ниските изкупни цени убиват бранша
11:55
Златото и паундът поскъпват, доларът отстъпва позиции
10:50
Петролът се върна на $64 за барел. ОПЕК очаква по-балансиран пазар догодина
10:30
Nestle продава компанията си за сладоледи срещу 4 млрд. долара
09:38
IATA: Печалбите на авиокомпаниите през тази година се сриват
11 декември 2019 г.
19:24
Ангелкова: Италия е сред важните ни икономически и туристически партньори
18:21
Фонд "Земеделие" изплаща субсидиите на производители по СЕПП на 16 декември

Най-четени от Бизнес

Избор на редактора