Бизнесът настоява тол таксите първоначално да са ниски
България 17.04.2019 14:17
Три от четирите национално представени работодателски организации – АИКБ, БСК и БТПП, настояват правителството да организира реален дебат за въвеждането на тол системата и да извърши задълбочена оценка на въздействието върху бизнеса. Те са изпратили становището си до медиите, до вицепремиерите Томислав Дончев и Марияна Георгиева, регионалния министър Петя Аврамова и шефът на АПИ Георги Терзийски.
В него се посочва, че бизнесът смята въвеждането на тол системата за необходима, макар и закъсняла стъпка за подобряване поддръжката и обновяване на основната пътна мрежа. В същото време, доколкото това ще бъде свързано с неизбежно повишение на транспортните разходи на територията на страната, работодателските организации предлагат да се проведе детайлно обсъждане с всички заинтересовани страни и представителни организации на задължените и въвлечените в процеса лица.
На първо място те искат национално представителните работодателски организации и съответните браншови организации на превозвачите да бъдат включени в общественото обсъждане на проекта и определянето на размерите и обхвата на тол таксите.
Също така да бъде извършено задълбочено проучване с извършване на оценка на въздействието, която да обхване всички основни фактори, отчитащи бъдещето развитие на републиканската пътна мрежа, равнището на таксите в държавите от основните маршрути и дестинации на международния автомобилен трафик, преминаващ през нашата страна. Също така и на алтернативни трасета през Гърция, Македония, Сърбия и алтернативен мултимодален транспорт.
Според бизнеса направените предварителни разчети очертават значително повишаване на тежестта за българските превозвачи и от там – скокообразно нарастване на цената на товарните превози, поради което предлагат да се определят по-ниски първоначални такси и тяхното постепенно увеличение, напр. в рамките на 5 години да се достигне целевото равнище и отчитане на ефекта върху интензивността на трафика и натоварване на републиканската пътна мрежа (АМ и I, съответно II и III категория).
Също така работодателските организации настояват една година след въвеждането на тол таксите следва да бъде направена оценка на въздействието от тази мярка и се предприемат коригиращи действия, при необходимост./economic.bg
В него се посочва, че бизнесът смята въвеждането на тол системата за необходима, макар и закъсняла стъпка за подобряване поддръжката и обновяване на основната пътна мрежа. В същото време, доколкото това ще бъде свързано с неизбежно повишение на транспортните разходи на територията на страната, работодателските организации предлагат да се проведе детайлно обсъждане с всички заинтересовани страни и представителни организации на задължените и въвлечените в процеса лица.
На първо място те искат национално представителните работодателски организации и съответните браншови организации на превозвачите да бъдат включени в общественото обсъждане на проекта и определянето на размерите и обхвата на тол таксите.
Също така да бъде извършено задълбочено проучване с извършване на оценка на въздействието, която да обхване всички основни фактори, отчитащи бъдещето развитие на републиканската пътна мрежа, равнището на таксите в държавите от основните маршрути и дестинации на международния автомобилен трафик, преминаващ през нашата страна. Също така и на алтернативни трасета през Гърция, Македония, Сърбия и алтернативен мултимодален транспорт.
Според бизнеса направените предварителни разчети очертават значително повишаване на тежестта за българските превозвачи и от там – скокообразно нарастване на цената на товарните превози, поради което предлагат да се определят по-ниски първоначални такси и тяхното постепенно увеличение, напр. в рамките на 5 години да се достигне целевото равнище и отчитане на ефекта върху интензивността на трафика и натоварване на републиканската пътна мрежа (АМ и I, съответно II и III категория).
Също така работодателските организации настояват една година след въвеждането на тол таксите следва да бъде направена оценка на въздействието от тази мярка и се предприемат коригиращи действия, при необходимост./economic.bg
CHF | 1 | 2.00269 |
GBP | 1 | 2.28725 |
RON | 10 | 3.9325 |
TRY | 100 | 5.59629 |
USD | 1 | 1.80911 |
Последни новини
- 15:08 Двамата подуправители на БНБ: Не сме политици
- 14:58 Виктория в "Ергенът": Да не се окаже, че някоя е бременна, а Йоана и Алек са брат и сестра
- 14:44 3 години затвор за мъж от Аксаково, изнасилил 4 пъти непълнолетна
- 14:32 Повече полети от и до Варна след 1 април, докъде ще пътуваме?
- 14:22 НАП напомня: Последни 4 дни за данък върху доходите с отстъпка
- 14:19 Благотворителен волейболен турнир в подкрепа на детската хематология в УМБАЛ "Св. Марина"-Варна
- 14:11 Спад на производствените цени през февруари
- 14:06 Доналд Туск: Руското нахлуване в Украйна постави началото на нова ера на войни в Европа