Боинг се среща с американските авиокомпании заради 737МАХ
България 12.04.2019 12:55
Боинг ще се срещне с представители на американските авиокомпании, които не могат да ползват самолетите си от модела 737 МАХ, съобщава АФП. На срещата ще присъстват и служители от Федералната авиационна администрация, която дава разрешенията за употреба на гражданските самолети.
Америкън Еърлайнс, Саутуест Еърлайнс и Юнайтед Еърлайнс изпращат хора от отделите си за безопасност на пътниците. Америкън и Саутуест ползват модела 737 МАХ 8, а Юнайтед 737 МАХ 9. Всички над 300 самолета от този вид по света са спрени от употреба, след като два от тях паднаха в рамките на пет месеца, отнемайки живота на 346 души.
И в двата случая пилотите са имали проблеми с новата, автоматична система за корекция на ъгъла на атака (MCAS). Тя се включвала непрекъснато, въпреки опитите на екипажите да я изключат. При катастрофата в Индонезия, системата навела носа на самолета повече от 20 пъти преди машината да се разбие.
В първата си публична изява след катастрофата в Етиопия, изпълнителния директор на Боинг Денис Муленбърг каза, че компанията вече е направила 96 тестови полета със самолети с новата версия на софтуер за MCAS. Той бил на борда на един от тези полети и системата действала "както е проектирана да работи".
Спирането на стотици самолети от употреба носи загуби на десетки авиокомпании по света. Освен това бяха заведени и първите искове срещу Боинг от роднини на загинали в катастрофите. Очаква се броят на такива дела да се увеличи. /БГНЕС
Америкън Еърлайнс, Саутуест Еърлайнс и Юнайтед Еърлайнс изпращат хора от отделите си за безопасност на пътниците. Америкън и Саутуест ползват модела 737 МАХ 8, а Юнайтед 737 МАХ 9. Всички над 300 самолета от този вид по света са спрени от употреба, след като два от тях паднаха в рамките на пет месеца, отнемайки живота на 346 души.
И в двата случая пилотите са имали проблеми с новата, автоматична система за корекция на ъгъла на атака (MCAS). Тя се включвала непрекъснато, въпреки опитите на екипажите да я изключат. При катастрофата в Индонезия, системата навела носа на самолета повече от 20 пъти преди машината да се разбие.
В първата си публична изява след катастрофата в Етиопия, изпълнителния директор на Боинг Денис Муленбърг каза, че компанията вече е направила 96 тестови полета със самолети с новата версия на софтуер за MCAS. Той бил на борда на един от тези полети и системата действала "както е проектирана да работи".
Спирането на стотици самолети от употреба носи загуби на десетки авиокомпании по света. Освен това бяха заведени и първите искове срещу Боинг от роднини на загинали в катастрофите. Очаква се броят на такива дела да се увеличи. /БГНЕС
CHF | 1 | 1.98461 |
GBP | 1 | 2.28258 |
RON | 10 | 3.93116 |
TRY | 100 | 5.59045 |
USD | 1 | 1.80361 |
Последни новини
- 21:59 Проблеми с матурата по БЕЛ: Зрелостници са получили тестове с липсваща диаграма
- 21:53 Сашко от Перник се изгуби отново
- 21:22 Хороскоп за неделя, 19 май 2024 г.
- 19:31 "Задържане под стража" за мъжа, обвинен за зверското убийство край Ботевград
- 19:19 Израел: Убихме командир на палестинската групировка "Ислямски джихад"
- 19:06 Премиерът Главчев посети Троянския манастир
- 18:54 Катастрофа с ТИР на „Тракия“
- 18:41 Сдружение „Ангелите на пътя“ с автошествие в София под надслов „Беззаконието ни убива на пътя“