С до 1,30 лв ще поскъпне билетът София-Варна след въвеждането на толсистемата
България 03.04.2019 10:08
Максималното поскъпване на цените на автобусните билети ще е 1,30 лв. по най-дългите дистанции като София-Варна. Това съобщи в студиото на Сутрешния блок на БНТ Хатем Чахбни, ръководител на проекта на Световната банка, който е бил натоварен с подготовката на въвеждането на толсистемата в България.
Чахбни подчерта, че разговорите за поскъпване все още са предварителни, тъй като предстои правителството да определи тарифите за заплащане. Световната банка обаче е направила проучване за поскъпване при автобусните превози, което показва, че най-голямото увеличение на цените няма да надхвърли 1,30 лв, а за превозвачите в София, дори ще е по-евтино. Подобно изследване в Германия показва, че цялостното поскъпване на живота в следствие на въвеждането на системата е 0,15%.
"Електронните тол такси за разстояние ще се прилагат върху всички автомобили с тегло над 3,5 тона. За леките автомобили няма да има промяна и те ще продължат да плащат електронна винетка", каза Хатем Чахбни от Световната банка.
Новата толсистема трябва да бъде въведена от 15 август. От края на януари тежкотоварните камиони вече не могат да купуват годишни, а само месечни винетки, като част от подготовката за въвеждането на новата система.
Чахбни обясни, че камери, монтирани в пунктовете за плащане ще проверяват регистрационните номера на камионите и автобусите и ще сверяват с базата данни дали те са платили вече за прехода. За нарушителите ще следят мобилни патрули.
Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи обаче заяви в предаването, че новата толсистема е непосилна за бранша. Превозвачите имат сключени договори с общините за извършваните от тях превози, чиито цени не могат да бъдат променени.
От конфедерацията са изчислили, че месечната винетка за автобусите ще поскъпне от 100 на 1200 лева. Милтенова подчерта, че докато в Европа цените на билетите за градски транспорт са около 2,5 евро, у нас те са 50 цента. Превозвачите ще са готови с позицията си идната седмица.
Хатем Чихбни подчерта, че разходите за заплащане на толтаксите няма да бъде изцяло върху превозвачите, като цената ще бъде разпределена върху пътниците. Той посочи, че европейското законодателство изисква превозните средства да заплащат таксата според изминатото разстояние и замърсяването на въздуха.
В осем държави от ЕС електронната толсистема вече работи.
Чахбни подчерта, че разговорите за поскъпване все още са предварителни, тъй като предстои правителството да определи тарифите за заплащане. Световната банка обаче е направила проучване за поскъпване при автобусните превози, което показва, че най-голямото увеличение на цените няма да надхвърли 1,30 лв, а за превозвачите в София, дори ще е по-евтино. Подобно изследване в Германия показва, че цялостното поскъпване на живота в следствие на въвеждането на системата е 0,15%.
"Електронните тол такси за разстояние ще се прилагат върху всички автомобили с тегло над 3,5 тона. За леките автомобили няма да има промяна и те ще продължат да плащат електронна винетка", каза Хатем Чахбни от Световната банка.
Новата толсистема трябва да бъде въведена от 15 август. От края на януари тежкотоварните камиони вече не могат да купуват годишни, а само месечни винетки, като част от подготовката за въвеждането на новата система.
Чахбни обясни, че камери, монтирани в пунктовете за плащане ще проверяват регистрационните номера на камионите и автобусите и ще сверяват с базата данни дали те са платили вече за прехода. За нарушителите ще следят мобилни патрули.
Магдалена Милтенова от Конфедерацията на автобусните превозвачи обаче заяви в предаването, че новата толсистема е непосилна за бранша. Превозвачите имат сключени договори с общините за извършваните от тях превози, чиито цени не могат да бъдат променени.
От конфедерацията са изчислили, че месечната винетка за автобусите ще поскъпне от 100 на 1200 лева. Милтенова подчерта, че докато в Европа цените на билетите за градски транспорт са около 2,5 евро, у нас те са 50 цента. Превозвачите ще са готови с позицията си идната седмица.
Хатем Чихбни подчерта, че разходите за заплащане на толтаксите няма да бъде изцяло върху превозвачите, като цената ще бъде разпределена върху пътниците. Той посочи, че европейското законодателство изисква превозните средства да заплащат таксата според изминатото разстояние и замърсяването на въздуха.
В осем държави от ЕС електронната толсистема вече работи.
CHF
|
1 | 2.09068 |
GBP
|
1 | 2.22785 |
RON
|
10 | 3.84031 |
TRY
|
100 | 3.89732 |
USD
|
1 | 1.66411 |
Последни новини
- 08:36 Главният преговарящ на Киев: Постигнахме реален напредък в Берлин!
- 08:28 Главният прокурор на САЩ: ФБР осуети заговор за бомбени атентати в Калифорния
- 21:15 Хороскоп за вторник, 16 декември 2025 г.
- 19:36 БНБ: В края на ноември парите в обращение у нас намаляват с близо 21 на сто
- 19:30 Шефът на YouTube ограничи екранното време на децата си, притеснява се за психичното им здраве
- 19:27 Румяна Коларова: Ако Радев не напусне президентството, ПП-ДБ ще са радостни
- 19:19 Джефри Сакс: Сигурността на Европа е невъзможна без признаване на изискванията на Русия
- 19:12 Димитър Ганев за Радев: Очаква го катастрофа! Андрей Райчев: Ако не направи партия, той приключва!